Olika kantutjämning med olika kort

Permalänk
Medlem

Olika kantutjämning med olika kort

Tjena!!

Jag har nyligen byggt färdigt första datorn på länge och har hittills testat lite olika grafikkort för att få till den datorn som passar mig bäst men inte kostar för mkt.
5700xt
2080ti
Rx6800

Problem? (Eller problem och problem...)
Mitt 5700xt upplever jag absolut skarpast i RDR2 med IDENTISKA inställningar på alla ovan kort. TAA på medium, blur off osv. De andra två korten ser likadana ut, där jag nu kör MSAA med 6800 för att slippa suddigheten, och eftersom kortet är kraftfullt nog sitter jag ändå över 60 FPS. (Väldigt suddigt med TAA på medium med både 2080 och 6800. Och utan TAA ser det förjävligt ut. Även med FXAA.)

I pubg (som är enda spelet jag spelar online) upplever jag kantutjämningen som ganska dålig på 6800, trots att jag har exakt samma inställningar som med 5700 (AA på ultra in game, kör allt ultra btw). Samma inställningar i Radeon programvara och i Windows också. Även 2080ti upplevde jag ha bättre kantutjämning, om än inte lika skarp som 5700xt.

Någon annan som upplevt sådana enorma skillnader med olika hårdvara trots att all mjukvara är likadant inställt?? Vad kan det bero på?
Både 2080ti och 6800 är FE.. kan det ha med det att göra?
Har inte haft någon annan mjukvara än kortens drivrutiner. Dvs inget MSI afterburner eller dylikt.

Permalänk
Medlem

Kan det kanske ha med drivrutiner att göra? Det förklarar i varje fall den dåliga kantutjämningen med det absolut "nyaste" kortet i pubg..