Va borde jag göra? - Internet
Teoretiskt så kan ju en dyrare 4G router ge bättre resultat om den/de inbyggda antennerna i routern är starkare eller stödjer någon bättre 3G/4G standard än den tidigare.
Ett eventuellt lite mer avancerat alternativ är att köpa en kraftfullare antenn som ansluts till 4G routern. Beroende på hur du bor finns det alternativ såsom riktantenner som placeras på tak/fasad (godkännande av fastighetsägare?) och riktas in mot närmsta mast för att förbättra signalen.
Finns det ej möjligheter till fiber hos dig? Är ju i många fall den "enklaste" lösningen.
Teoretiskt så kan ju en dyrare 4G router ge bättre resultat om den/de inbyggda antennerna i routern är starkare eller stödjer någon bättre 3G/4G standard än den tidigare.
Ett eventuellt lite mer avancerat alternativ är att köpa en kraftfullare antenn som ansluts till 4G routern. Beroende på hur du bor finns det alternativ såsom riktantenner som placeras på tak/fasad (godkännande av fastighetsägare?) och riktas in mot närmsta mast för att förbättra signalen.
Finns det ej möjligheter till fiber hos dig? Är ju i många fall den "enklaste" lösningen.
Okej, vad för typ av 4G router skulle rekommenderas då?
Jag testade köpa en utomhus antenn som jag kunde fästa på balkongen (fastighetsägare går ej med på att fästa ett dyrare alternativ i väggen eller på taket), och de tyvärr gav marginella skillnader (tyvärr tror jag de handlar om att jag ej kommer tillräckligt högt upp med antennen).
Enda möjligheten till fiber hos mig (vad jag vet om) är att gräva upp och sen sätta ner den i marken, tyvärr. (Den kostnaden som privat-person skulle bli dyr vad jag vet om, kan däremot ha fel)
- Idag Runescape-utvecklaren Jagex förvärvas av investmentbolag 17
- Idag Diablo II-remake uppges vara på väg 50
- 23 / 1 Battlefield 6 uppges bli "reboot" i modern tid 128
- 22 / 1 Webbläsaren Brave får stöd för decentraliserat internet 52
- 20 / 1 EU bötfäller Valve 79 miljoner kronor för begränsning av spelköp 82
- Tråden om Xbox Series X|S2978
- 3080/3090 i lager?13587
- Snabbtitt: Samsung Galaxy S21 Ultra 5G18
- Skärmen ansluter inte till nybyggd dator "no signal"17
- Hur investerar ni?4836
- Huawei vill sälja av telefonverksamheten15
- AMD Ryzen 5000 "Vermeer" – samlingstråd1854
- Dynamic XL rev2. 010
- Oculus Quest 23254
- AMD Ryzen 7 5800X i lager överallt – men ingen vill köpa den119
- KöpesEnklare speldator alt delaridag
- SäljesZowie Ec1-A, FK2, Xtrfy M4, SS Arctis Proidag
- SäljesKomplett gammeldator (Antec P182, Q6600 2xHD4850)idag
- SäljesGPD Micro PC, 8gb ram, 128gb ssd, Celeron N4100, Windows 10 Pro 64bit...idag
- KöpesKöpes evga ftw3 ultra eller strix 3080!idag
- KöpesZ490 10900k / 10850k köpesidag
- SäljesNy iPad Pro 12,9” (2018) 64GB Wi-Fi Rymdgrå, Smart Keyboard Folio, Apple Pencil mmidag
- Säljesi7 8700K + MSI Z370 Gaming M5idag
- SäljesGamingdatoridag
- SäljesApple Watch 3 42mmidag
Populärast på prisjakt
Externa nyheter
Spelnyheter från FZ
- Hyrule Warriors: Age of Calamity är redan det bästsäljande Warriors-spelet idag
- Arbetet med Resident Evil 4-remaken ska ha börjat om, med sikte på 2023 idag
- Gabe Newell vill göra spel - i din hjärna idag
- 8 sekunder - det är allt som krävs för en svensk speedrunner i Hitman 3 idag
- Allvarlig bugg i senaste Cyberpunk 2077-patchen, men kan gå att kringgå idag