Skåp till Supermicro 418-16

Permalänk
Medlem

Skåp till Supermicro 418-16

Hej!

Mitt jobb har fått (fått låna av en kund som inte behövde den längre). En GPU server (jobbar med AI därav min okunskap om servrar) i ett Supermicro 418-16 chassi: ser ut som detta.

Vi skulle dock behöva köpa ett skåp att sätta upp den i. Någon som skulle kunna ge några tips om vad vi ska ha och var man köper? Det är bara denna server som ska få plats så vi vill inte ha något stort. Och ju billigare desto bättre.

Tack!

Permalänk
Medlem

Kolla efter rackskåp finns lite olika varianter se till bara att längden är tillräckligt.

Permalänk
Medlem

Jo, vet att jag ska ha ett rackskåp men jag vet inte vart man köper sådana i Sverige. När jag söker kommer jag bara till utländska sidor.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur stort ni behöver, om ni tänker använda det till något annat i framtiden eller inte.
Men kolla på blocket, annars finns det sidor som Dustin, Komplett m.m

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBizter:

Jo, vet att jag ska ha ett rackskåp men jag vet inte vart man köper sådana i Sverige. När jag söker kommer jag bara till utländska sidor.

Rackskåp finns ju att köpa på de flesta ställen som säljer datortillbehör, tex. Komplett.
Sen beror det ju på hur sort skåp du vill ha, och framförallt hur djupt serverchassit är:
Här är ett exempel: https://www.komplett.se/product/1069175/dator-surfplatta/serv...