Fractal Design R2 och Corsair 650 TX till nytt

Permalänk
Medlem

Fractal Design R2 och Corsair 650 TX till nytt

Går som många andra i planer av att köpa ny dator men har lite funderingar som någon kanske har svaret på. Jag har tittat på komponenterna nedan men funderar på om jag kan återanvända något från min gamla (uråldriga) burk. Det jag undrar är helt enkelt ifall komponenterna kommer få plats i ett Fractal Design R2 chassi samt om det räcker med ett corsair 650 TX för att driva detta? Om ni har några andra förslag på förändringar så är jag också intresserad. Skulle gärna vilja banta ner kostnaden lite men Nvidia är ett krav.

Tack på för hand
Xale

Permalänk
Medlem

R2 klarar grafikkort som är ca 29cm långa, 3080kortet du kollar på är 30cm så det blir nog tight.
Nätagget bör orka driva allt men blir nog på gränsen eftersom dom tappar lite verkningsgrad över tid/slitage

Visa signatur

3600x, RX 570, 16GB,

Permalänk
Medlem
Skrivet av looper77:

R2 klarar grafikkort som är ca 29cm långa, 3080kortet du kollar på är 30cm så det blir nog tight.
Nätagget bör orka driva allt men blir nog på gränsen eftersom dom tappar lite verkningsgrad över tid/slitage

Tack, hade ingen aning om att de tappar prestanda med tiden. Tänker nu att jag förösker med det jag har och så får jag köpa nytt om det behövs. Finns det någon risk med att köra ett underspecat grafikkort?

Permalänk
Medlem

Du menar att köra ett nätagg som är på gränsen för att klara belastningen? Är det ett nätagg av låg kvalitet kan det skada komponenterna vid överbelastning. Men mest troligt är att datorn bara dör om effektuttaget från komponenterna blir för stort för nätagget.

Visa signatur

3600x, RX 570, 16GB,