-allow_third_party_software sänker volymen ingame avsevärt. HJÄLP!

Permalänk
Medlem

-allow_third_party_software sänker volymen ingame avsevärt. HJÄLP!

Som rubriken lyder, kommandot -allow_third_party_software sänker volymen för mig ingame på en nivå där inte ens 100% windows volume löser problemet. Jag använder mig utav moderkortsljudet, från moderkortet: ASUS ROG STRIX B450-F. Någon snäll själ som har någon som helst aning om vad detta kan bero på? Hittar ingenting på internet om detta. Jag behöver använda kommandot för att kunna streama spelet i OBS.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att tex OBS eller annan 3e parts mjukvara styr volymen bär du använder det kommandot. Men det är bara en gissning 😀

Permalänk
Medlem

Tyvärr gör den detta utan att jag ens startat OBS, den uteslutsmetoden har jag testat. Tack för svar ändå

Permalänk
Hedersmedlem

Hur ser det ut bland dessa inställningar? Är det någon skillnad när du kör -allow_third_party_software gentemot utan kommandot?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! dock ändras dessa inställningar inte alls och står på samma precis som innan. Känns som detta är ett riktigt udda problem då jag inte hittar några trådar angående ämnet någon annanstans

Permalänk
Medlem

Något sonic studio 3 startar när jag sätter på datorn, detta ljudprogram va boven i dramat. Stängde ner det och då funkade det.