Kanske får vi se en Xbox-app till TVn under nästa år, streama spel från xcloud!

Permalänk
Medlem

Kanske får vi se en Xbox-app till TVn under nästa år, streama spel från xcloud!

Hittade en intressant artikel där xbox-chefen Phil Spencer pratar om en xbox-app till tv. Tidigare var det även prat om en xcloud-sticka till TVn, men en app vore ännu trevligare!

Att köra spel från xcloud på sin tv via en app vore underbart, i alla fall för mig som vill ha så lite prylar hemma som möjligt

https://www.theverge.com/2020/11/24/21612714/microsoft-xbox-a...

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Avstängd

Jo det hade varit trevligt. De får gärna börja med en app för Windows dock.

Permalänk
Medlem

xbox gamepass funkar ju med chromecast google TV. https://www.windowscentral.com/chromecast-google-tv-works-jus...
Det kanske inte är detta du menar?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

xbox gamepass funkar ju med chromecast google TV. https://www.windowscentral.com/chromecast-google-tv-works-jus...
Det kanske inte är detta du menar?

Ja precis, fast att köra Game Pass / xcloud med Chromecast är dock utan support (som det står i artikeln), kan ju sluta fungera vilken dag som helst.

Jag väntar på en app alternativt en "sticka" från Microsoft, en xcloud-sticka kanske de kan baka in i Game Pass?

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Ja precis, fast att köra Game Pass / xcloud med Chromecast är dock utan support (som det står i artikeln), kan ju sluta fungera vilken dag som helst.

Jag väntar på en app alternativt en "sticka" från Microsoft, en xcloud-sticka kanske de kan baka in i Game Pass?

Tror iof inte Xbox skulle lägga ner en helt ny tjänst där de går ut och gör reklam med att det är så bra att kunna streama spelen på vilket media du vill. Dator, mobilen, surfplattan, TVn osv.
En egen sticka från Xbox blir såklart helt safe.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Menar inte att de skulle lägga ner hela tjänsten. menade att möjligheten att köra på en Chromecast kanske inte varar för evigt då detta i nu läget inte är en officielll lösning.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Micke_JKUR:

Menar inte att de skulle lägga ner hela tjänsten. menade att möjligheten att köra på en Chromecast kanske inte varar för evigt då detta i nu läget inte är en officielll lösning.

Nja, nya CC kör ju Android och Android-appen är ju väldigt officiell. Sen att de inte har släppt den öfr just Android TV än verkar ju inte påverka så mycket, och sannolikt så lär de väl släppa den dit inom kort också.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer till Nvidia Shield.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ja precis vad denna tråd handlar om.

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Micke_JKUR:

Ja precis vad denna tråd handlar om.

Oj jag hade snöat in på att någon ville ha en dedikerad sticka. Ser ju nu att Appen till smartTVs redan var nämnd Hur som helst, det finns ju redan "stickor" som fixar xbox game pass i TVn redan nu.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard