Nytt lösenord vid nyinstallation

Permalänk
Medlem

Nytt lösenord vid nyinstallation

Hej! Om jag gör en fullständig återställning antar jag att man får välja nytt lösenord också?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Ja

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Ok, tack!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle försöka få igång iPads på vår skola som elever haft tror jag.

Nu visar det sig att "Hitta min telefon" var aktiverad och då krävs Apple-ID, vilket jag ju då inte har.

Antar att den enda chansen är att jailbreaka?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Skulle försöka få igång iPads på vår skola som elever haft tror jag.

Nu visar det sig att "Hitta min telefon" var aktiverad och då krävs Apple-ID, vilket jag ju då inte har.

Antar att den enda chansen är att jailbreaka?

Om inte enheterna är inköpta med DEP. Att de manageras i School.apple.com eller Business.apple.com, då kan du vända dig till Apple's support; bli kopplad till England och där kan de låsa upp enheterna om ni managerar dem.

Best of luck!

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

Om inte enheterna är inköpta med DEP. Att de manageras i School.apple.com eller Business.apple.com, då kan du vända dig till Apple's support; bli kopplad till England och där kan de låsa upp enheterna om ni managerar dem.

Best of luck!

Tack!

Nej, vet att vår rektorn pratat om det. Nu har vi nog inte det. De har väl ansetts förlorade.

Tänkte jag skulle försöka få igång dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Har nu lyckats byta lösenord till en iPad men fortfarande finns Apple ID som är låst till annan användare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Skrivet av Larsp777:

Har nu lyckats byta lösenord till en iPad men fortfarande finns Apple ID som är låst till annan användare.

Kom på att om du har kvar originalfakturan på enheten (med serienummer i ordern) så kan Apple låsa upp enheterna. Kan leta fram numret (direkt till de som gör det) om du har tillgång till fakturorna.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustforce:

Kom på att om du har kvar originalfakturan på enheten (med serienummer i ordern) så kan Apple låsa upp enheterna. Kan leta fram numret (direkt till de som gör det) om du har tillgång till fakturorna.

Ja, det skulle vara om skolan har kvar fakturan. Tror de är ganska gamla. Fast kan vara värt ett försök.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Ja, det skulle vara om skolan har kvar fakturan. Tror de är ganska gamla. Fast kan vara värt ett försök.

Äldre än 7 år alltså?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Äldre än 7 år alltså?

Tja, inte säker. Det var några iPads som de hade givit upp för att Apple inte ville hjälpa dem.

Tänkte då att man kanske kunde jailbreaka dem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10