Apple satsar vidare på Touch Bar i Macbook Pro

Permalänk
Skrivet av Scirocco:

Inte dåligt, apple är väldig dålig på att innovera nuförtiden, men touch baren är verkligen genialist, och nya arm datorerna oxå, apple kanske äntligen har börjat bli relevant igen, telefonerna är dock inte så bra dom försöker mest komma ikapp android.

På vilket sätt då?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av notepad.exe:

Ja.

Det kanske är så pass enkelt ändå – vi som inte navigerar tangenterna visuellt vill inte ha Touch då vi blir tvungna att kolla på tangentbordet.
Vi verkar dock vara i minoritet.

För att vara tydlig - jag tittar inte på tangentbordet när jag skriver något sånt här, utan då tittar jag på skärmen och skriver med alla 10 fingrarna. Det funkar för alla bokstäverna och nån enstaka siffra (annars flyttar jag handen till det numeriska) och även kommandon med Ctrl/Command, men är det F-knapparna så lyfter jag nog oftast handen och slår den med ett pekfinger. Då blir det ju naturligt att jag tittar på tangentbordet. Kanske beror på mina händer och mitt tangentbord (jag kör med ett helt platt numer), men jag når inte F-knapparna på ett bra sätt utan att flytta händerna.

Visa signatur

5900X | 6700XT