Tips på 27 tums SKÄRM för spel / film - BLACK FRIDAY deals!!!

Permalänk

Tips på 27 tums SKÄRM för spel / film - BLACK FRIDAY deals!!!

Nu när det är Black friday och en hel del deals där ute....svårt att välja!

Vore guld om ni kan tipsa någon bra på skärm.
Helst:
+ 27 tum
+ minst 144 hz
+ Bra för både spelande
+ Och film
+ Samt har en bra 60 Hz del för arbete, ordbehandling och internet

Skulle verkligen uppskattas!

Tråd flyttad till "Skärmar och TV-apparater" /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem

Jag hade ungefär samma kriterium som du och kom fram till denna efter lite googlande och läsande av recensioner:
https://www.inet.se/produkt/2218590/gigabyte-27-m27q-qhd-ips-...

Mina krav:
- 27 tum
- 1440p
- 144hz + (den har 170hz)
- IPS
- Snabb responstid
- Hyfsad färgåtergivning

Beställde den tidigare i veckan men har inte fått den ännu så jag kan tyvärr inte ge något personligt omdöme men enligt recensionerna ska den vara bra både till spel och jobb.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Skrivet av Dance:

Jag hade ungefär samma kriterium som du och kom fram till denna efter lite googlande och läsande av recensioner:
https://www.inet.se/produkt/2218590/gigabyte-27-m27q-qhd-ips-...

Mina krav:
- 27 tum
- 1440p
- 144hz + (den har 170hz)
- IPS
- Snabb responstid
- Hyfsad färgåtergivning

Beställde den tidigare i veckan men har inte fått den ännu så jag kan tyvärr inte ge något personligt omdöme men enligt recensionerna ska den vara bra både till spel och jobb.

Den verkar var grymt bra, men då de bara hade sista kvar ville inte riskera få ett måndagsEx...

Har du fått in den än...vad tycks?

Har du ett annat alternativ du kan rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av goddfather82:

Den verkar var grymt bra, men då de bara hade sista kvar ville inte riskera få ett måndagsEx...

Har du fått in den än...vad tycks?

Har du ett annat alternativ du kan rekommendera?

Här har du en liknande tråd med två alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av goddfather82:

Den verkar var grymt bra, men då de bara hade sista kvar ville inte riskera få ett måndagsEx...

Har du fått in den än...vad tycks?

Har du ett annat alternativ du kan rekommendera?

Har haft den en vecka nu och är mycket nöjd. Funkar kanon både till arbete och spel, snabb som ett as, fin kontrast och bra färger.. Det enda jag behövde göra för att bli nöjd med bilden var att ställa ned ljusstyrkan lite då den var lite väl högt ställd ur kartong. Går säkert att kalibrera ytterligare men just nu tycker jag den är tillräckligt bra som den är för att inte göra mig besväret.

Körde ett pixeltest och hittade en stuck subpixel uppe i högra hörnet men den syns bara ibland och jag hade inte tänkt på den innan jag körde pixeltestet. I övrigt ingen backlightbleed heller som vissa ha klagat på så man verkar ha fått ett helt ok exemplar.

Gillar också den inbyggda KVM-switchen som gör det enkelt att koppla in jobb-laptopen.

Vad jag sett finns det inte många alternativ i prisklassen (3600:-) just nu om man vill ha samma specifikationer som jag ville ha i alla fall. Acer Nitro VG271US är i skrivande stund närmast i pris på drygt 4000:- men jag ser inga direkta fördelar som skulle göra att man väljer den när den dessutom är dyrare.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Skrivet av Dance:

Har haft den en vecka nu och är mycket nöjd. Funkar kanon både till arbete och spel, snabb som ett as, fin kontrast och bra färger.. Det enda jag behövde göra för att bli nöjd med bilden var att ställa ned ljusstyrkan lite då den var lite väl högt ställd ur kartong. Går säkert att kalibrera ytterligare men just nu tycker jag den är tillräckligt bra som den är för att inte göra mig besväret.

Körde ett pixeltest och hittade en stuck subpixel uppe i högra hörnet men den syns bara ibland och jag hade inte tänkt på den innan jag körde pixeltestet. I övrigt ingen backlightbleed heller som vissa ha klagat på så man verkar ha fått ett helt ok exemplar.

Gillar också den inbyggda KVM-switchen som gör det enkelt att koppla in jobb-laptopen.

Vad jag sett finns det inte många alternativ i prisklassen (3600:-) just nu om man vill ha samma specifikationer som jag ville ha i alla fall. Acer Nitro VG271US är i skrivande stund närmast i pris på drygt 4000:- men jag ser inga direkta fördelar som skulle göra att man väljer den när den dessutom är dyrare.

Jag köpte en. Använt nu i någon månad. Inget pixelfel eller backlightbleed. Värdigt nöjd.
Tackar så mycket för tipset!

Har några frågor, som jag hoppas du/ni kan hjälpa till med:

- Kopplade in den med displayport kabel (vanlig - mini-display port i datorn) men får inte in 165 refresh rate i spel. Vad kan det var för fel?
Kanske bättre koppla in displayport (skärm) - usb-c (dator)..?

- Hur funkar KVM-switchen, är det enkelt att använda?

- Vad tycker du om HDR funktionen..fick inte till det riktigt färgerna i film blir fööör mörka..några förlag här?