LjudBugg i Horizon zero dawn v ps4 spelat på ps5.

Permalänk
Medlem

LjudBugg i Horizon zero dawn v ps4 spelat på ps5.

Hej!
Jag köpte HZD via ps store och kör på en ps5 och jag har en riktigt irriterande bugg som sitter på ljudet. Dialoger och spelljud låter ibland inte alls vilket är en enorm frustration. Jag har googlat men inte hittat någon fix på ps5. Är det någon som har en god idé om vad det beror på och hur man fixar det? Tydligen ett utbrett problem på ps4

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Läste i "den stora ps5 tråden" att vissa har ljudproblem. Men de löste sig när de bytte från pcm till bittström i ljudinstälningarna.
Tästa det.
Har ingen egen ps5 än så kan inte skälv säga om det fungerar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Läste i "den stora ps5 tråden" att vissa har ljudproblem. Men de löste sig när de bytte från pcm till bittström i ljudinstälningarna.
Tästa det.
Har ingen egen ps5 än så kan inte skälv säga om det fungerar.

Det löste mitt problem, tusen tack!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |