Streama video på Samsung smart TV via HDMI

Permalänk
Medlem

Streama video på Samsung smart TV via HDMI

Hej,

Jag har nyss köpt min första smart-tv. När jag försöker köra min Macbook på den och till exempel spegla svt play får jag bara upp en "musikikon" och texten svt play, men ingen bild.

Det är inga problem i exemplet SVT play, eftersom det finns en app för det på tvn, men till exempel Formel 1-streamingtjänsten finns inte som app på tvn (men jag får samma problem där).

Vad göra? Är detta by design? Jag vill bara spegla min Macbook, alltså.

Permalänk
Medlem

Tror det är din mac som skapar problemet. Låter som det i alla fall.

Sär skälv inte kuning på mac och appel, så kan tyvärr inte hjälpa dig mer än så

Permalänk
Medlem

Vad är det för modell på TV:n? Har den stöd för Airplay? Chromecast? Miracast?

Permalänk
Bildexpert 📺

Tror nog bara att det är fel väg för det resultat du vill uppnå? Du speglar inte via HDMI på det sättet utan det knapp du har för spegling är baserat på nätverk och att du har AppleTV som app eller en AppleTV-box ansluten till TV:n. Det är den som ger musikikonen.

För att få bild via HDMI ansluter du som vanligt och under bildskärmsinställningarna kan du välja att spegla. Eller bara köra utökat och flytta fönstret för F1-tjänsten till TV:n.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Tror nog bara att det är fel väg för det resultat du vill uppnå? Du speglar inte via HDMI på det sättet utan det knapp du har för spegling är baserat på nätverk och att du har AppleTV som app eller en AppleTV-box ansluten till TV:n. Det är den som ger musikikonen.

För att få bild via HDMI ansluter du som vanligt och under bildskärmsinställningarna kan du välja att spegla. Eller bara köra utökat och flytta fönstret för F1-tjänsten till TV:n.

Den har Airplay men det tappar kontakten eller hänger sig varannan minut.

Jag kan spegla skrivbordet, men så fort jag spelar media i fullskärm verkar tvn blockera/inte kunna visa den utan visar bara en stillbild som om jag spelade en ljudfil. Återkommer med bild imorgon.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av izzie:

Den har Airplay men det tappar kontakten eller hänger sig varannan minut.

Jag kan spegla skrivbordet, men så fort jag spelar media i fullskärm verkar tvn blockera/inte kunna visa den utan visar bara en stillbild som om jag spelade en ljudfil. Återkommer med bild imorgon.

Fast det är Airplay, inte HDMI. Två olika saker.