Roborock S5 Max eller S6 Max

Permalänk
Avstängd

Jag köpte s7 moppen till min s5max , det blir renare ,men maskinen har problem med mitt lackade trägolv i sovrummet , s7:ans mopp är ju lite tjockare och den verkar liksom suga fast i golver så maskinen får svår att röra sig och tar det som att där är ett hinder i vägen, konstigt nog fixar den mitt lackade trägolv i köket ,men det har en annan lack, parketten är inga problem.

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla om ni har några kloka råd.
Jag har en S5 Max hemma, och har nu köpt en likadan till min 90-åriga farmor som bor ca 1h bort. Jag funderar på hur jag bäst sätter upp det hela så att det blir så lätt som möjligt för henne. Hon pratar inte engelska och har nyss lärt sig använda sin iPad, så vi bör förvänta oss noll hands-on förmåga från hennes sida.

Är det möjligt för mig att lägga till hennes dammsugare i min Roborock app, så att jag kan sköta scheman och whatnot? Kommer det bråka med min nuvarande setup (min karta; mina voicecommands; osv.)? Eller är det klokare att installera allt på hennes iPad och sen sätta upp röstkommandon som hon kan använda för att styra den? Kan jag "bjudas in" till hennes setup, så att jag kan hjälpa henne med no-go zoner osv på distans?

Klurigt detta ^^

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Tänkte kolla om ni har några kloka råd.
Jag har en S5 Max hemma, och har nu köpt en likadan till min 90-åriga farmor som bor ca 1h bort. Jag funderar på hur jag bäst sätter upp det hela så att det blir så lätt som möjligt för henne. Hon pratar inte engelska och har nyss lärt sig använda sin iPad, så vi bör förvänta oss noll hands-on förmåga från hennes sida.

Är det möjligt för mig att lägga till hennes dammsugare i min Roborock app, så att jag kan sköta scheman och whatnot? Kommer det bråka med min nuvarande setup (min karta; mina voicecommands; osv.)? Eller är det klokare att installera allt på hennes iPad och sen sätta upp röstkommandon som hon kan använda för att styra den? Kan jag "bjudas in" till hennes setup, så att jag kan hjälpa henne med no-go zoner osv på distans?

Klurigt detta ^^

I Roborock appen får du välja när du startar appen vilken enhet du vill gå in under. Så tror inte det är något problem alls att ha 2 enheter på ditt konto

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Nu händer det saker med 7an på CES
S7 MaxV Ultra

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Tänkte kolla om ni har några kloka råd.
Jag har en S5 Max hemma, och har nu köpt en likadan till min 90-åriga farmor som bor ca 1h bort. Jag funderar på hur jag bäst sätter upp det hela så att det blir så lätt som möjligt för henne. Hon pratar inte engelska och har nyss lärt sig använda sin iPad, så vi bör förvänta oss noll hands-on förmåga från hennes sida.

Är det möjligt för mig att lägga till hennes dammsugare i min Roborock app, så att jag kan sköta scheman och whatnot? Kommer det bråka med min nuvarande setup (min karta; mina voicecommands; osv.)? Eller är det klokare att installera allt på hennes iPad och sen sätta upp röstkommandon som hon kan använda för att styra den? Kan jag "bjudas in" till hennes setup, så att jag kan hjälpa henne med no-go zoner osv på distans?

Klurigt detta ^^

För allmän kännedom kan jag meddela att jag löste det genom att skapa ett eget konto på hennes iPad, som jag sen bjöd in mig själv till. Nu har jag både tillgång till hennes dammsugsre/karta likväl mina egna. Mina röstkommandon påverkar inte hennes miljö, och hon har inte tillgång till min miljö. Precis som jag ville ha det helt enkelt

Visa signatur

---