Permalänk

Speldator ~20k

Hallå där! Nu, klockan 03:45, bestämde jag mig för att köpa ny dator.
Har haft samma dator i typ åtta år, och känner att det är dags att unna sig - särskilt nu när spelsuget kommit tillbaka lite.

Spelar inte superkrävande spel, mest Wow, Cs och League. Förut spelade jag mycket Pubg men det går inte längre pga lagget. Är lite av en fps-nörd och vill även kunna njuta av t.ex Cyberpunk i hög fps. Vet att en ny generation grafikkort släppts nyligen, men vet inte om de är svåra att få tag på?

Är det någon som har lust att slänga ihop ett köpförslag åt mig? Har verkligen dålig koll på vad som är bäst och vad som kan tänkas passa. Behöver inte vara några flashiga ljus eller nåt. Det enda jag önskar är att datorn är någorlunda tyst även vid hög belastning, och sen monterar jag helst inte datorn själv. Sen har jag alltid haft Nvidia, och fortsätter väl helst med det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Se här angående min beställning som jag kommer att lägga:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1616717-speldator-rtx3...

Detta är ju dock ganska så dyr utrustning för wow cs och league, du klarar dig mycket billigare undan om det är främst för de spelen du bygger. Vill du köra nya titlar på höga grafikinställningar i 1440/4k så bör du nog sikta in dig mot 20 000kr sträcket.

Om du vill att Inet monterar åt dig såg jag nu att det var 27 dagars leveranstid på det, värt att tänka på.

Permalänk
Skrivet av lenelan:

Se här angående min beställning som jag kommer att lägga:

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1616717-speldator-rtx3...

Detta är ju dock ganska så dyr utrustning för wow cs och league, du klarar dig mycket billigare undan om det är främst för de spelen du bygger. Vill du köra nya titlar på höga grafikinställningar i 1440/4k så bör du nog sikta in dig mot 20 000kr sträcket.

Om du vill att Inet monterar åt dig såg jag nu att det var 27 dagars leveranstid på det, värt att tänka på.

Tack för svaret! Jo, det är främst de spelen jag spelar, och det kanske är overkill med 20k. Men man vet aldrig vad som väntar runt hörnet, och om jag behöver lägga ett par tusenlappar extra för att t.ex kunna spela Cyberpunk med höga grafikinställningar så tycker jag det är värt det.

Men kanske att jag skulle kunna slimma ner din lista något.

Permalänk

Men jag antar att du gjort eftersökningar och landat i den där listan? Ser att ni dividerar lite om fläktens storlek i den andra tråden. Vilken fläkt bestämde du dig för?