Permalänk
Medlem

Squeezebox

Har du en eller fler squeezeboxar som bara samlar damm kan de få komma till bättre användning hos mig.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Jag har Internet I min dator.

Permalänk
Medlem

Jag ska behålla mina två men... På blocket ligger en del Squeezeboxar ute just nu

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem

Funkar de ens längre? Trodde supporten gavs upp för länge sedan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Har nog två classic liggandes om det kan vara av intresse?

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Funkar de ens längre? Trodde supporten gavs upp för länge sedan.

Ja det funkar utmärkt, bra ekosystem och stöd av entusiastisk community tack vare öppen källkod. Man behöver inte ens en enda Squeezebox for att njuta av det. Du kan köra både Logitech Media Server såsom en speciell Squeezebox klient på t.ex. Raspberry Pi, då kan du ansluta vilken högtalare som helst i systemet. Eller integrera AirPlay-kompatibla enheter som fullvärdig Squeezebox genom en plugin för LMS Servern. Stöd för massa aktuella streaming-leverantörer finns likväl som möjlighet att styra den både genom appar som LMS webbgränssnitt. Den senare ser kanske en aning 00-tal ut men funkar ff utmärkt för att styra det hela. Det mest kraftfulla och flexibla multiroom system som finns, enligt mig. Finns säkert trådar runt det på SweC med.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av physicalist:

Ja det funkar utmärkt, bra ekosystem och stöd av entusiastisk community tack vare öppen källkod. Man behöver inte ens en enda Squeezebox for att njuta av det. Du kan köra både Logitech Media Server såsom en speciell Squeezebox klient på t.ex. Raspberry Pi, då kan du ansluta vilken högtalare som helst i systemet. Eller integrera AirPlay-kompatibla enheter som fullvärdig Squeezebox genom en plugin för LMS Servern. Stöd för massa aktuella streaming-leverantörer finns likväl som möjlighet att styra den både genom appar som LMS webbgränssnitt. Den senare ser kanske en aning 00-tal ut men funkar ff utmärkt för att styra det hela. Det mest kraftfulla och flexibla multiroom system som finns, enligt mig. Finns säkert trådar runt det på SweC med.

Jag sparade en Squeezebox-radio då jag vagt hade för mig att det skulle gå att köra det hela själv hemma, nu har jag en ursäkt att titta på't vid tillfälle.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Har två stycken vita Squeezebox Radio med batteri. Förmodligen en fjärrkontroll någonstans också. Fungerar alldeles utmärkt, en har en sliten "rullratt". Tänkte lägga upp dem på Blocket men kollar först med dig. Skicka PM om intresse.