Ris och ros: Återförsäljare under Black Friday

Permalänk
Medlem
Skrivet av ELF:

Kollade allt på prisjakts prishistorik och det var svårt att säga om det faktiskt var rea eller om det var normal/naturlig prisnedgång. Det enda som det helt klart var rea på var ramet jag köpte.
Jobbiga är bara att jag får vänta till 14 december på just ramet. Men det får det vara värt då det var 200 kr billigare än hos andra aktörer som också reade ut det. Får bara vänta på att uppgradera datorn då jag måste ha ramet för att kunna göra det....

Får se nästa år. Finns ju så mycket annat man vill ha eller byta ut. Inte bara datorgrejer. Kanske går att göra riktiga klipp på helt andra grejer.

Många butiker använder dock rabattkoder och då kommer inte det lägre priset upp på prisjakt.

Sedan som sagt presentkorten som också kapar priset en bit ner syns ju inte heller.

Inetrean var ju bara för swec så inte heller den dök upp på prisjakt.

Så nja. Att bara kolla prisjakt ger inte tillräckligt för att avgöra om det var bra rea eller inte

Permalänk
Medlem

Det blev rätt kluddigt med alla Amazon grejer i BF-tråden, många saker som var giltiga bara nån timme i bästa fall. Kanske bryta ut det till en egen sektion nästa gång.

Inte mycket av det jag sökte fanns med i reorna frånsett diskar men i de flesta fall var det inte så stor rea på saker som ändå faller i pris just nu, skulle tro att i februari har vi bättre priser än de flesta BF-erbjudanden som fanns på just disk.

Men det blev ett chassi till ett ok pris.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hade för en gångs skull planerat mina köp, men på grund av timing lade jag ändå klart mest pengar på saker som inte var nedsatta. Den största utgiften blev en Playstation 5 som jag förbokade för 1,5 år sedan, en PS5 Media Remote och nya Xbox Series X-kontrollern som ska används till datorn.

Håller på med en vardagsrumsdator och då jag aldrig haft en förut är jag måttligt sugen på att investera tokmycket pengar på något som eventuellt bara samlar dam i slutändan. Lyckades för en dryg månad sedan knipa ett Cooler Master NR200P och köpte nu @JonasT gamla Asus ROG Strix B450-I, Ryzen 5 3600 och Corsair SF450 som suttit i hans dator. Fick även tag på en Asus ROG Swift PG279QE väldigt billigt begagnad och knappt använd här på SweClockers.

Nåväl, till Black Friday-fynden:

  • Samsung SSD 970 Evo 1 TB (Inets SweC-rea)

  • Cooler Master Hyper 212 Black Edition

  • TP-Link AX50 Wifi 6 (ax) router

  • Logitech G305 (julklapp till pojken)

  • Sennheiser HD 458 BT (julklapp till pojken)

  • The Last of Us Part II

  • Playstation Plus 365 dagar

  • Köksknivar

Måste också säga att jag tycker det blev rörigt nu när Amazon är med i bilden. Priserna som lades upp i vår tipslista var i många fall väldigt bra och under våra traditionella svenska aktörer, men tycker hela upplägget med Amazon är svårt att överblicka om man inte söker efter något väldigt specifikt.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

köpt all på normalpris

Eller nej
Beställde en gamingskärm från Amazon.se som är ungefär 2000kr billigare än de vanliga svensk online butik. Får se

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag nappade på Google Stadia dealen. En 4K Chromecast, Cyberpunk 2077 och Stadia handkontroll för 629 kr. Inkl frakt.

Har ingen Chromecast till andra TV:n så det blir fint. Bara Casten kostar ~ 800 kr. Men ska bli kul att testa streama spel till TV.

Missade dock rean Inet hade bara för Sweclockers medlemmar, där var de bra deals.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett WD750 Black 1TB precis innan BF men inte dyrare än det blev under själva rean. Generellt inte övertygande. En del saker jag var sugen på såsom OLED TV tyckte jag i slutet var ändå för dyrt, iom att ingen av de med Android TV stödjer HDMI 2.1. Grafikkorten eller Zen 3 kunde man väl glömma från början den här gången, liksom Playstation 5 eller tom Switch för barnen. Jag hade gärna köpt en K6 Gateron Brown hos maxgaming men när jag väl kollade tidigt efter deras rea startade så hade de redan bara röda switchar kvar, och tills jag bestämde mig att det får duga så var det slut på de också

Det bästa jag hittade förutom några plagg var nog rabatten på 25% på 1 år PSnow. Jag ville testa det ändå sedan ett tag tillbaka och det ska ge mitt PS4 lite nytt liv ett tag till. Tills man får PS5:an utan ockerpriser igen.

Edit: största missen: Asus RT-AC86U under tusing och med cashback dessutom, och glömde bort att köpa rabatterade presentkort m(

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem

Köpte en Lenovo "Smart clock" för 399 kr, ned från 999 kr, en LG 55 CX för 13 999 kr och en monitorarm för 550 kr.

Den sistnämnda köptes från Amazon UK med ~120 kr i frakt och skulle vara en "deal", dvs. att ordinariepriset hade sänkts. Men där gick jag verkligen på en mina. Köper jag den här och nu kostar den 34.9€ från tyska Amazon inklusive frakt. Jag är dock sjukt nöjd med den, så det är väl den lilla trösten.

Men de två förstnämnda köpen är jag riktigt nöjd med. Klockan är en kul pryl och TV:n behövdes.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Sämst sida i år var Pricerunner som kräver medlemskap för att se prisutveckling längre bak i tiden än 3 månader. Så nu blir det Prisjakt för min del. Alla dessa satans login jag inte vill ha

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

(...) och en monitorarm för 550 kr.

(...). Köper jag den här och nu kostar den 34.9€ från tyska Amazon inklusive frakt. Jag är dock sjukt nöjd med den, så det är väl den lilla trösten.

Far man fråga vilken monitorarm det handlar om? Kan du länka den? Letar sedan länge efter en som passar min 34" ultrawide men inte kostar skjortan

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Sämst sida i år var Pricerunner som kräver medlemskap för att se prisutveckling längre bak i tiden än 3 månader.

Oj, hur kan folket bakom en sån sida inbilla sig att det är rätt väg att gå? Så oerhört ogenomtänkt och korkat! Hur hamnar dessa galenpannor på sina chefspositioner egentligen?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ros: Fotohandlarna: same procedure as last black friday, predictability is nice, thanks
Hembiobutiken: skickade väldigt snabbt, trevlig sida

Ris:
https://www.senz.com

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Köpte datorlåda (Corsair 4000D Midi Tower), moderkort (MSI MAG B550 TOMAHAWK ), Philips Hue Go + 4 E27 lampor, massage gun (Hyperice HyperVolt), WD 14TB extern HDD. 2x trådlösa möss (Logitech G305). Säkert glömt något. Skall troligtvis bli en robotdammsugare också, men jag väntar och ser om det blir något bra pris på den jag helst vill ha under mellandagsrean. Hade troligtvis köpt en 77" OLED också, om dom inte var så känsliga för Burn-in (använder TV'n till både dator spelande surf och jobb). Var även lite sugen på RDNA2, men blev lite avtänd av den mediokra RT-prestandan. Har även beställt en 5600X till moderkortet ovan, men dom sistnämnda är ju naturligtvis inte nedsatta i pris. Tror det är första gången jag över huvud taget handlar något under BF-veckan.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBlackbeard:

Ehm, kunde man köpa presentkort med 10% rabatt? 😱😭

Vadå inet hade sweclockers rea?
Hur har detta gått under min radar?

Du kan sjekke på Inet konto dersom du er linnket til Sweclocker. Dersom du har linket ditt konto til begge steder, så vil du automatisk se rett pris og tilbud der kun gjelder for Sweclocker's medlemmer.

Permalänk
Medlem

Sett till tidigare år så får jag säga det att CDON tappat rejält. Från att ha satsat mest och sänt live, till att ha en riktig dålig BF fick mig lite fundersam.

Säga vad man vill om okunniga personer som skall marknadsföra en produkt live, men både BF18 och BF19 när dom sände live va mysigt på något sätt när man satt å spana deals på natten.

Så min personliga största besvikelse blir utan tvekan CDON. Som någon tidigare sa, man kollade inte ens deras utbud mer än lite snabbt.

Permalänk
Medlem

Fastpris 10GB Xiaomi Mi + 10T Pro 256Gb, Black = 295kr månaden, Comviq.. Stort Ros, otroligt bra pris
Kjell o Co = Smarta lampor, två av tre va trasiga.. En stor tistel till dom för krånglet att få nya

Mera blev det inte på BF iår.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av physicalist:

Far man fråga vilken monitorarm det handlar om? Kan du länka den? Letar sedan länge efter en som passar min 34" ultrawide men inte kostar skjortan

https://www.amazon.de/-/en/ErGear-screen-monitor-innovative-r...

Den är extremt bra i mitt tycke, gasfjädrad och justerbar på alla sätt som jag vill ha det. Passar ultrawide också, jag har endast en 27" men jag tog den versionen för att vara säker på att jag hade marginaler till godo. På bilderna ser den ju ut som att den sticker ut en hel del från väggen, men jag monterade den på sidan och har armen fastskruvad vid sidan av så att skärmen blir ganska flush mot väggen och kan sedan föras närmare ansiktet om ergonomin kräver det eller ögonen börjar bli trötta

Den finns på svenska Amazon också för 450 kr så det blir billigare att köpa från tyska. Såg att tyska amazon också hade en "apply 10% voucher" för att få 10% off på priset på produktsidan, lätt att missa.

Bild för att förtydliga: https://imgur.com/a/e0FfttO

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Fyndat i efterhand: Köpte nya glasögon fick dem 2 dagar innan BF och på Lördagen dyker ett mejl upp med 70% rabatt till kunder, klickar på länken sidan håller tydligen på att läggas om med de nya priserna och mitt i allt är mina bågar med sänkta till endast 90:- försöker lägga en extra beställning vilket inte fungerar, fel på sidan i betalning blir det vanlig bf pris, ringer upp dem och får reda på att sidan varit fel och håller på att uppdateras, men om jag kan styrka priset så gäller prisgarantin på de jag redan köpt säger tjejen i kundtjänst, hade sidan kvar i cachen vilket mejlades in och hela beloppet över 90:- återbetalas på måndagen av klarna.

Permalänk
Medlem

Jag åkte på en nit, alternativt hade dålig koll. Det visade sig att Rajala har två webshoppar i Sverige: rajalaproshop.se och andrashoppen.se. Där fanns samma artikel till samma pris men den förstnämnda tog 150:- i frakt och den andra var fraktfri.

Jag hoppas min avbeställning på den första går igenom...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Mötte på detta, köpte ett par gummimattor till bilen i början av november för 379kr.

Sen på "black week" var de sänkta till hela 359kr (ordinarie pris 529kr).

Det komiska var ju att jag 2-3 veckor innan hade köpt dom för ordinarie pris för 379kr.

https://www.mekster.se/gledring-gummimattor-kupe-mazda-3-2013...

den här produkten var alltså sänkt pris på.

min orderbekräftelse.

så dom hade smyghöjt produkten lagom till black friday och nu idag säljs för de låga priset av 449kr.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Beställde en kyl/frys på Elgiganten i lördags till rabatterat pris. Den skulle levereras 15/1 eftersom den ”var slut i lager”.

Idag finns samma vara listad till ordinarie pris och ”<5 i webblager”.

Man kan ju undra om de plötsligt hittade massa kylar inne på deras ”Bluff och båg” hylla på lagret, lagom efter deras ”Black Week”.

Permalänk
Medlem

I år blev det en Kaffe kapselmaskin , en mobil och en smartwatch. Va sugen på en platta också , men hitta ingen av intresse.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Qwertee köpte jag ett par t-shirts från innan rean för 10e styck. Under black week så hade priserna rusat upp till 16e.
Tog mig bort från deras email-reklam.

Edit: Nu kostar de 9e.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Svensk BF-rea är generellt skit. Svårt att göra det där riktiga klippet imo..Alldeles för mycket varor som listas som BF-rea när det är samma pris större delen av året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Enda jag har köpt är 10st 4k filmer för 1000kr.

Jag köpte också den dealen på CDON. Sjukt mycket rabatt!

Köpte även en LG OLED55B9 fyndvara (öppnaf returvara) på Elgiganten. Det var inte BF pris, men kostade 11500 så kunde inte låta bli. Känns som returvarror generellt går att göra klipp på året runt. Ofta är de bara öppnade.

Så nu står jag här med 4k bluray och en 4k oled men utan PS5.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Inaktiv

Överlag bra reor. Blev ett par köp själv. Intressantaste priser kom inte oväntat Amazon med.

Inga klagomål alls från mig, bättre än förra året men tycker nog ändå 2018 var lite bättre.

Permalänk
Medlem

Köpte faktiskt mer än vad jag brukar...
Oculus Quest 2 264gb från Inet, nedsatt en femhundring
Elite Strap nedsatt 100:-
Powerbank från Tyskland
USB-kabel
Flertal spel på steam/oculus

Strax över 60% rea på en S20 Ultra knep jag med... och diverse planerade julklappar

Alla köp var planerade så väldigt nöjd över dessa fynden. Synd jag inte kunde hitta en GoPro Hero7 till vettigt pris

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Blev en Ryzen 9 3900XT från netonnet 4990:-

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem

Fejk news!

Fejk news! Det har aldrig varit någon Black friday i år. Priser som en vanlig prisnedsättning och 15 av 19 priser i min bevakning rörde sig inte. Så inte mycket fusk heller då det knappt var spår av REA. Inet stack ut mot Sweclockers (tackar! Även om jag missade det då det inte var på BF.... ) och några få saker som var sänkta i övrigt... känns som om vi alla skulle dammsuga nätet en mulen februaridag skulle vi skrota fram lika mycket bra priser som den gångna veckan. Därmed svårt att fuska om priserna inte rört sig så mycket varken upp eller ner.

Permalänk
Medlem

Blev absolut ingenting här, heller.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Finns en hel tråd om presentkorten, tror de fortfarande finns.

Edit: De finns, men mindre %. https://partner.getgifted.com/se/

Lyckades ta fram länkarna till presentkorten hos Åhlens och Webhallen med ursprunglig rabatt (15 resp 10%), har dock själv inte testat sedan de ändrade rabattsatsen i länkarna i portalen. Men mycket möjligt att det fortfarande funkar

Finns i tråden för GetGifted: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1615593-10-rabatt-pa-b...