iOS 14.2 begränsar volymen i hörlurarna när jag lyssnar på musik

Permalänk
Hedersmedlem

iOS 14.2 begränsar volymen i hörlurarna när jag lyssnar på musik

Är det någon som vet hur man avaktiverar denna funktion? Riktigt störande att iOS 14.2 inte låter mig lyssna hur högt jag vill. Verkar som att telefonen automatiskt skruvar ner volymen till 50% efter ca 15 min.

Permalänk

Är en funktion,
In på Inställningar, Ljud och haptik, Säkerhet med hörlurar, och stäng av "Minsta starka ljud"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av antianton:

Är en funktion,
In på Inställningar, Ljud och haptik, Säkerhet med hörlurar, och stäng av "Minsta starka ljud"

Har redan gjort detta, men det verkar inte hjälpa allt när jag lyssnar på musik.

Permalänk
Medlem

Läste nån tråd på Reddit om att det finns en bugg som gör att om du hade volym-begränsningen påslagen innan du installerade uppdateringen så fortsätter den vara påslagen men omöjlig att stänga av. Ta backup till iCloud och DFU-ominstallera telefonen i så fall.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Är det någon som vet hur man avaktiverar denna funktion? Riktigt störande att iOS 14.2 inte låter mig lyssna hur högt jag vill. Verkar som att telefonen automatiskt skruvar ner volymen till 50% efter ca 15 min.

Inställningar -> Scrolla ner till 'Musik' -> Volymgräns -> EU-volymgräns på/av.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av patch:

Inställningar -> Scrolla ner till 'Musik' -> Volymgräns -> EU-volymgräns på/av.

Har inget val som heter volymgräns under musik: https://i.imgur.com/OU9mK0d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Har inget val som heter volymgräns under musik: https://i.imgur.com/OU9mK0d

Ah, kopierar från reddit: "Sounds and Haptics, Headphone Audio, Reduce Loud Sounds".

Är kvar på ios 13.5 och skärmen lyser upp vid byte av låt när EU-volymgränsen är avaktiverat.
Blir det likadant på ios 14 när du har avaktiverat "Reduce Loud Sounds"?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av patch:

Ah, kopierar från reddit: "Sounds and Haptics, Headphone Audio, Reduce Loud Sounds".

Är kvar på ios 13.5 och skärmen lyser upp vid byte av låt när EU-volymgränsen är avaktiverat.
Blir det likadant på ios 14 när du har avaktiverat "Reduce Loud Sounds"?

Denna funktion är redan avstängt: https://i.imgur.com/Oz9VUum

Testade nyss att spela upp en låt på 8 minuter. Då skruvades det automatiskt ner till 50 % ljudvolym. Fy fan vad störande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Denna funktion är redan avstängt: https://i.imgur.com/Oz9VUum

Testade nyss att spela upp en låt på 8 minuter. Då skruvades det automatiskt ner till 50 % ljudvolym. Fy fan vad störande

Låter inte bra :/ Hoppas Apple ser över det till nästa uppdatering. Många som verkar berörda av det när man söker på google.

Permalänk
Medlem

Har nyss köpt ett par Sony WH-1000XM3 och sitter med en iPhone 11, detta låter inte som nåt vidare. Bevakar tråden och hoppas på nån lösning.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått är det en tvingande funktion för att hålla lurarna under rekommenderad nivå och går inte att stänga av. Under ”säkerhet med hörlurar ” står det hur många gånger man fått en notifikation om för hög ljudnivå och sedan står det under ”om du överskrider den rekommenderade 7-dagars gränsen sänks volymen automatiskt , denna funktion går inte att stänga av ”

Visa signatur

Intel i7 10700K
ASUS Z490 Prime-P
Gigabyte Radeon RX 570
Corsair Vengeance 16gb

Permalänk

Fy satan vad jag hatar såna här begränsningar, speciellt när det blir fel: Min fru jobbar som instruktör på ett gym, och där sänks musiken mitt i passet. Fantastiskt genomtänkt av EU!

🤬

PS. Tänkte bifoga skärmdumpen på hur det ser ut på iPhone om just detta ämnet, men det går inte att bifoga filer. Det står "I vissa områden går det inte att stänga av dessa notiser på grund av regler och säkerhetsstandarder". *suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreascarlsson:

Fy satan vad jag hatar såna här begränsningar, speciellt när det blir fel: Min fru jobbar som instruktör på ett gym, och där sänks musiken mitt i passet. Fantastiskt genomtänkt av EU!

🤬

PS. Tänkte bifoga skärmdumpen på hur det ser ut på iPhone om just detta ämnet, men det går inte att bifoga filer. Det står "I vissa områden går det inte att stänga av dessa notiser på grund av regler och säkerhetsstandarder". *suck*

Att Apple väljer att implementera EU's rekommenderade volymgräns får väl ändå stå för Apple?

OnT:
https://macworld.idg.se/2.1038/1.731709/maxvolym-mac-iphone

Kolla så att du har ställt in att du tillåter ändringar.

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns en "shortcut" som man kan ladda ner från Reddit "shortcut" subreddit som man klickar på som i sin tur lägger till en massa -100dba (negativt siffra) in i hälsa appen, vilket gör att man kan lyssna betydligt längre på musik (på hög volym) innan telefonen skruvar ner volymen.
Med denna shortcut, kan jag lyssna på ca 4-5 timmar i över 100dba innan telefonen skruvar ner volymen (istället för 30 min)

Permalänk
Skrivet av Kalasis:

Att Apple väljer att implementera EU's rekommenderade volymgräns får väl ändå stå för Apple?

Jag förstår det som att det är ett krav från EU, och då har ju Apple valt att följa detta krav istället för att sluta sälja iPhone i Europa.

Tack för länken, dock handlar den om volymgräns i iOS 13, och inte att volymen automatiskt sänks efter 30 minuter i iOS 14.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Det finns en "shortcut" som man kan ladda ner från Reddit "shortcut" subreddit som man klickar på som i sin tur lägger till en massa -100dba (negativt siffra) in i hälsa appen, vilket gör att man kan lyssna betydligt längre på musik (på hög volym) innan telefonen skruvar ner volymen.
Med denna shortcut, kan jag lyssna på ca 4-5 timmar i över 100dba innan telefonen skruvar ner volymen (istället för 30 min)

Har du en länk till tråden?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Har du en länk till tråden?

Dessvärre inte, du får ta och googla

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Har du en länk till tråden?

Eller vänta, hade den på min telefon. Ladda ner denna shortcut: https://www.icloud.com/shortcuts/e76a904d9ae34e86ba51bd3559c4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

Eller vänta, hade den på min telefon. Ladda ner denna shortcut: https://www.icloud.com/shortcuts/e76a904d9ae34e86ba51bd3559c4...

Great thanks!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreascarlsson:

Jag förstår det som att det är ett krav från EU, och då har ju Apple valt att följa detta krav istället för att sluta sälja iPhone i Europa.

Tack för länken, dock handlar den om volymgräns i iOS 13, och inte att volymen automatiskt sänks efter 30 minuter i iOS 14.

Det är inget krav från EU att den ska sänka volymen. Att varna för hög volym ja men inte automatiskt sänka. Android varnar om man höjer volymen över typ 70%, men sänker aldrig volym självmant

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig