Logitech G920 - udda problem

Permalänk
Medlem

Logitech G920 - udda problem

Jag hade lite svårt att bestämma mig för vilken kategori jag skulle lägga detta inlägget i. Men jag bestämde mig för denna.

Härom dagen köpte jag en begagnad Logitech G920-setup. (Ratt, pedaler och växelspak). Det hade använts på en xbox-konsol. Jag kopplade ihop växelspaken och pedalerna med ratten och satte i strömkabeln. Jag tog tag i kabeln som skulle in i datorn då jag noterade något konstigt. Det var ingen USB som jag hade förväntat mig, utan en runt kontakt med ett litet "L" i sig. Men jag tänkte väl inte riktigt på det. Jag började riva bakom datorn för att försöka hitta en passande port, men hittade ingen. Jag letade runt ett tag och hittade vad jag sökte. Kontakten/porten heter Breakaway. Men inte mycket info om den.

Full av iver köpte jag en adapter (Breakaway till USB) ifrån på tradera och jag fick hem den idag. Brorsan kopplade in det och det funkade inte. Fick bara ett felmeddelande om att windows inte kunde känna av enhten (kod 43). Frågan är om det är fel på G920:n eller adaptern. Det kan ju också vara så att jag behöver en "omvandlare" från Xbox till Windows så att enheten kan kommunicera med datorn korrekt. Det är detta jag sitter och klurar på just nu. Någon som kan hjälpa till?

Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde få fram lite info om Breakaway-kabeln. Vet inte mycket om den och mitt problem har nästan blivit lite intressant.

Tack på förhand!

Permalänk

Har haft en sådan ratt och är ganska säker på att det är en helt vanlig USB-kontakt som ska anslutas från ratten till datorn eller Xboxen. Däremot är det väl någon 9-pins kontakt från pedalerna och växelspaken men dessa kopplas i motsvarande ingång i själva ratten.
En rund kontakt låter som ett hemmabygge. Breakaway har jag aldrig hört talas om. Hoppas det löser sig så att du får glädje av din ratt :).

Permalänk
Medlem

Jag har min ansluten till en PS4 med USB.

Det har fungerat utan problem redan från första gången.

Visa signatur

KJS - happy and smiling :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siggle:

Jag hade lite svårt att bestämma mig för vilken kategori jag skulle lägga detta inlägget i. Men jag bestämde mig för denna.

Härom dagen köpte jag en begagnad Logitech G920-setup. (Ratt, pedaler och växelspak). Det hade använts på en xbox-konsol. Jag kopplade ihop växelspaken och pedalerna med ratten och satte i strömkabeln. Jag tog tag i kabeln som skulle in i datorn då jag noterade något konstigt. Det var ingen USB som jag hade förväntat mig, utan en runt kontakt med ett litet "L" i sig. Men jag tänkte väl inte riktigt på det. Jag började riva bakom datorn för att försöka hitta en passande port, men hittade ingen. Jag letade runt ett tag och hittade vad jag sökte. Kontakten/porten heter Breakaway. Men inte mycket info om den.

Full av iver köpte jag en adapter (Breakaway till USB) ifrån på tradera och jag fick hem den idag. Brorsan kopplade in det och det funkade inte. Fick bara ett felmeddelande om att windows inte kunde känna av enhten (kod 43). Frågan är om det är fel på G920:n eller adaptern. Det kan ju också vara så att jag behöver en "omvandlare" från Xbox till Windows så att enheten kan kommunicera med datorn korrekt. Det är detta jag sitter och klurar på just nu. Någon som kan hjälpa till?

Skulle vara oerhört tacksam om någon kunde få fram lite info om Breakaway-kabeln. Vet inte mycket om den och mitt problem har nästan blivit lite intressant.

Tack på förhand!

Kabeln från ratten till datorn ska vara en vanlig usb-kabel, den kabeln du har (Breakaway) är en Xbox 360 handkontroll adapter.

Permalänk
Medlem

Fick du inte med manualen så rekommenderar jag att du laddar ner den och kollar igenom så du kopplar allt rätt. Den finns på logitechs support så inte svår hitta.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Hej.
Löste sig detta sedan?