Söker delar till bygge för barn med funktionsnedsättningar.

Permalänk
Medlem

Söker delar till bygge för barn med funktionsnedsättningar.

Hejsan 😊
Jag jobbar på ett korttids boende för barn och ungdomar med funktionsnedsättningar och jag har länge gått och funderat på att det skulle vara kul att fixa ihop en burk till dom, där dom som är kabla och intresserade av det, kan få spela lite roliga/pedagogiska spel.
Typ lite bilspel och andra enkla spel. En chans för dom att testa något annat en iPad, som är det som många normalt använder för t.ex underhållningen, vila eller som hjälpmedel för kommunikation.
Vi har en dator för dom att använda, men den är direkt uppkopplad mot biblioteket och kan i stort sätt bara används för surfning och Youtube.

Så nu undrar jag om ni möjligtvis har lite delar som ligger och skräpar som ni kan tänka er att sälja billigt eller skänka?
Eller om ni kanske har några bra spel att rekommendera som skulle kunna passa målgruppen?

Tänker att det kan vara en kul grej att vara delaktig i

Än så länge har jag hittat lite delar hemma, typ en ratt, psu, 750 ti och 120 GB ssd(tror jag jag ska ligga här någonstans med). Har också ett z170 moderkort som jag tror bara går att köra i single channel, så det är inte optimalt.

Ha en underbar dag!

Mvh
Micke

Läs hela annonsen här