Permalänk
Medlem

Speldator för ca 15000

Hej!

Har precis beställt en dator från Inet. Har ni några synpunkter eller ser allt bra ut?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/14589073

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut, inga konstigheter.
PSU är kanske lite i klenare laget för överklockning och RAM lite slöa. 650W & 3600MHz hade nog varit mitt val.
Chassit känner jag inte till men jag antar att du valt det för att du vill ha en 5,25" plats och priset, annars finns det chassin som kyler bättremed mesh front, men ska du inte överklocka så behöver du kanske inte maxa kylningen, det är förhoppningsvis lite tystare istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Det ser bra ut, inga konstigheter.
PSU är kanske lite i klenare laget för överklockning och RAM lite slöa. 650W & 3600MHz hade nog varit mitt val.
Chassit känner jag inte till men jag antar att du valt det för att du vill ha en 5,25" plats och priset, annars finns det chassin som kyler bättremed mesh front, men ska du inte överklocka så behöver du kanske inte maxa kylningen, det är förhoppningsvis lite tystare istället.

Tack för synpunkterna.

Angående nätaggregatet så valde jag det med tanke på att hela systemet endast drog 285 watt i Sweclockers test av grafikkortet så borde definitivt finnas marginal. Ska kolla vidare lite på RAM-minnena.