Kryptovalutan Libra distanserar sig från Facebook med namnbyte

Permalänk
Melding Plague

Kryptovalutan Libra distanserar sig från Facebook med namnbyte

Kryptovalutan Libra och dess värdorganisation distanserar sig ytterligare från Facebook genom att byta namn till Diem.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nix, kommer inte hänga på den valutan alls. Allt med Facebook skrämmer mig, även om de bytar namn.

Dessutom har jag aldrig haft intresse i kryptovalutor. Jag trivs bra med klassiska svenska riksdaler, min "bank i mobil" och Swish. #jagärintebitter #jagkanskebörjarbligammal

Permalänk
Medlem

Känns som ännu en bra ide som blivit förstörd av ett stort bolag med andra idéer och ambitioner.
Synd, en enhetlig valuta hade vart ett stort steg mot en större stat.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem

Dieeeem boi

Permalänk
Medlem

Nej en valuta som FB står bakom skulle jag inte röra med tång ens...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Lego Master

Meh. Inte hoppat på kryptotåget alls än, ser ingen anledning att göra det just nu heller. Oavsett om FB är med eller inte.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Kryptovalutor, nja jag tror jag hellre investerar i något som inte kan totalkrascha över en natt.
Att liera sig med nunebok var kanske inte det smartaste draget.
https://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Proffsmoddare

Plockar hellre ut pengar i kontanter och sätter eld på dem.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Kryptovalutor, nja jag tror jag hellre investerar i något som inte kan totalkrascha över en natt.
Att liera sig med nunebok var kanske inte det smartaste draget.
https://www.youtube.com/watch?v=rX7wtNOkuHo

Volatila marknader investerar man försiktigt och långsiktigt i. Bitcoin har en genomsnittlig avkastning på 100% per år.

Dock är Diem (Libra) en s.k "stable coin". Alltså bunden till dollarn. Så du är ändå ute och cyklar.

Gillar hur folk skryter i tråden om att de har missat investerat i en av de bästa investeringarna man kan göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Volatila marknader investerar man försiktigt och långsiktigt i. Bitcoin har en genomsnittlig avkastning på 100% per år.

Dock är Diem (Libra) en s.k "stable coin". Alltså bunden till dollarn. Så du är ändå ute och cyklar.

Gillar hur folk skryter i tråden om att de har missat investerat i en av de bästa investeringarna man kan göra

Bästa investeringen man kunde ha gjort ja. Men även den mest dumdristiga med tanke på hur hög risken var/är. Ditt argument är lite som att någon vinner stort på Roulette nr 17 och då säger du "Kolla, hade du bara satsat på 17 hade du gjort den bästa investeringen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Bästa investeringen man kunde ha gjort ja. Men även den mest dumdristiga med tanke på hur hög risken var/är. Ditt argument är lite som att någon vinner stort på Roulette nr 17 och då säger du "Kolla, hade du bara satsat på 17 hade du gjort den bästa investeringen".

17? pfft! 36 är det du ska satsa på!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepstreameR:

Plockar hellre ut pengar i kontanter och sätter eld på dem.

Har du låtit Gudrun Schyman låna ditt konto?!?

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Volatila marknader investerar man försiktigt och långsiktigt i. Bitcoin har en genomsnittlig avkastning på 100% per år.

Dock är Diem (Libra) en s.k "stable coin". Alltså bunden till dollarn. Så du är ändå ute och cyklar.

Gillar hur folk skryter i tråden om att de har missat investerat i en av de bästa investeringarna man kan göra

Volatila marknader låter ju annars som perfekt för en daytrader.

Investera på längre sikt, då är det kluriga att lista ut när man ska köpa och när det är dags att sälja. Tänker lite på Fingerprint, där kunde man känna massiva pengar till hög risk, förutsatt att du köpte och sålde vid rätt tidpunkt. Många var helt lyriska till Fingerprint för några år sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Volatila marknader låter ju annars som perfekt för en daytrader.

Investera på längre sikt, då är det kluriga att lista ut när man ska köpa och när det är dags att sälja. Tänker lite på Fingerprint, där kunde man känna massiva pengar till hög risk, förutsatt att du köpte och sålde vid rätt tidpunkt. Många var helt lyriska till Fingerprint för några år sedan.

Hear-hear! 👍😉

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Medlem

Inte en chans att Mark har distanserats sig utom möjligtvis på pappret. Att införa en valuta som vi inte har demokratiskt inflyttande över är inget jag önskar. Hoppas dom lägger ner detta.

Permalänk
Medlem

Som investering kan jag tänka mig Libra. Är ju bara positivt att en jätte står bakom den. För då kan den slå hos Svensson och stiga i värde.

Sen är jag principiellt emot en privat valuta.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Ok, då minnesantecknar jag att "Diem" är nya namnet på pesten. Samma dynga, annat namn.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Bra försök facebook, men

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Steg 1: Introducera sin egen kryptovaluta.
Steg 2: Förbjud övriga kryptovalutor.

Visa signatur

Xbox Series X gamertag: rawsmus