Samsung Galaxy Tab A 10.1

Permalänk

Samsung Galaxy Tab A 10.1

Införskaffade en Samsung Galaxy Tab A 10.1 under Blackfriday, (första plattan) men har redan problem med att tex. starta en enkel app som 8 ball pool i den.

Den startar upp appen för att sedan stänga ner o tillbaka till hemskärmen. Har om installerat appen ett flertal gånger med samma resultat. =(

Kan detta bero på att den endast har 2 GB RAM minne och är alltså är för klen, ett hårdvarufel eller är det ett mjukvarufel ?
Vad tror ni?
Jätte tacksam för svar och hjälp och ev. rekomendationer!

Visa signatur

.

Permalänk

Har fabriksåtersällt den en gång och detta med samma utsago

Visa signatur

.

Permalänk

? ngn ?

Visa signatur

.

Permalänk
Samsung Sverige

Händer det med andra appar också, eller bara den specifika?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Visa signatur

.

Permalänk

@samsung du har PM

Visa signatur

.

Permalänk
Samsung Sverige

Om det bara är 8Ball Pool som fungerar dåligt skulle jag försöka testa några andra spel för att se om det är samma problem. Har du uppdaterat Tablet:en till senaste progamvaruversion?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Låter som om det kan vara app-specifikt. Men den där är också en rätt så klen tablet, jag har en likadan. Men köpte den för 99:- så kändes värt för en sån slant. Jag upplever att det mesta är rätt lagligt med den, men när appar väl laddat funkar det rätt bra ( så länge de inte ska ladda massa data/feeds etc)

Permalänk

Jajamensan, har senaste uppdateringen tror jag.

Visa signatur

.

Permalänk

1 nov 2020

Visa signatur

.

Permalänk

8 ball pool fungerar inte alls! Laddar för att sedan frysa och skicka tillbaks till hemskärmen. Sedan ligger den kvar i bakgrunden under öppnade appar , ser men fugerar ej att öppna.

Visa signatur

.

Permalänk

Vad att göra?

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Om det bara är 8Ball Pool som fungerar dåligt skulle jag försöka testa några andra spel för att se om det är samma problem. Har du uppdaterat Tablet:en till senaste progamvaruversion?

Ja det har jag, har du några rekomendationer?

Visa signatur

.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Ja det har jag, har du några rekomendationer?

Har du haft möjlighet att testa några andra lite mer krävande spel? 8Ball Pool verkar enligt tillverkaren inte ha några enorma systemkrav utifrån det jag kan hitta.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

Den stänger ner ca 2 sec efter den laddat appen och loggat in.. Har provat ngt fiskespel och det fungerade utan nedstängning. Kör via google play. Vad kan kan detta bero på och hur går jag vidare? Tråkigt att behöva retunera plattan =(

Visa signatur

.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Den stänger ner ca 2 sec efter den laddat appen och loggat in.. Har provat ngt fiskespel och det fungerade utan nedstängning. Kör via google play. Vad kan kan detta bero på och hur går jag vidare? Tråkigt att behöva retunera plattan =(

Har du testat vara i kontakt med tillverkaren av spelet? Det låter ju snarare som någon bugg i själva spelet.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag har nu testat det på min enhet, (Model SM-T510) och spelet funkar bra här.

Testa att avinstallera men också rensa appData och Cache på appen. Du gör det genom att lång-klicka på appen och välja app info eller via settings.

Permalänk
Skrivet av Ellumination:

Jag har nu testat det på min enhet, (Model SM-T510) och spelet funkar bra här.

Testa att avinstallera men också rensa appData och Cache på appen. Du gör det genom att lång-klicka på appen och välja app info eller via settings.

Har provat och avinstallerat appen typ 20 ggr, rensat appData och Cache vilket gör att den startar 1 ggn, sedan uppdating o tillbaka till hem skärmen.

Till och med fabriksåtersällt den 2 ggr med samma resultat..

Får bli att skicka tillbaks den o få den utbytt.

Måste fått ett Måndags ex.

=(

Visa signatur

.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Har provat och avinstallerat appen typ 20 ggr, rensat appData och Cache vilket gör att den startar 1 ggn, sedan uppdating o tillbaka till hem skärmen.

Till och med fabriksåtersällt den 2 ggr med samma resultat..

Får bli att skicka tillbaks den o få den utbytt.

Måste fått ett Måndags ex.

=(

Som sagt: Har du testat att höra av dig till utvecklaren om det kan vara en bugg de känner till? Det är ju inte helt uteslutet att det kan vara något hårdvarufel, men det låter konstigt när andra spel fungerar.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Som sagt: Har du testat att höra av dig till utvecklaren om det kan vara en bugg de känner till? Det är ju inte helt uteslutet att det kan vara något hårdvarufel, men det låter konstigt när andra spel fungerar.

Fungerar bra på min Samsung S10 Telefon så det är ett hårdvarufel.
Ja har snackat med miniclip och dom ingen "bugg" som dom känner till.
Taben är hos Davids Elekrtonik för tillfället och hoppas bli bra kompenserad

Återkommer med mer feedback och info när jag vet mer

Under skrivande stund ringde David och kom med ett fint pris på en Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 SM-P610 64GB som kompensation för den defekta Plattan! Hårdvarufel. Helt underbar och riktigt fin Kund Service hos Davids FEM STORA STJÄRNOR! * * * * *

Och det blir inte sista gången jag handlar där!

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Fungerar bra på min Samsung S10 Telefon så det är ett hårdvarufel.
Ja har snackat med miniclip och dom ingen "bugg" som dom känner till.
Taben är hos Davids Elekrtonik för tillfället och hoppas bli bra kompenserad

Återkommer med mer feedback och info när jag vet mer

Hehe under skrivande stund ringde David och kom med ett fint pris på en Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 SM-P610 64GB som kompensation och desutom skall fixa problemet! Helt klart underbar och riktigt fin Kund service hos Davids FEM STORA STJÄRNOR! * * * * * Blir inte sista gången jag handlar där!

Man va det ett hårdvarugel då? Låter ju inte som det om allt annat funkade som det skall, men är ju absolut inte omöjligt.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk

Ja det var ett hårdvarufel konstaterades

Visa signatur

.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Tre till Trettiotvå Täcken:

Ja det var ett hårdvarufel konstaterades

Skönt att det löste sig! S6 Lite är en fin tablet, så förhoppningsvis blir du nöjd med den .

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk

absolut, är helnöjd än så länge!

Visa signatur

.