Discovery lanserar nygammal streamingtjänst

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Tycker att Discovery är bra men hatar reklam så kollar aldrig på tv. Det här låter däremot mycket intressant!

Dplay prenumererar jag på. för 79 kr kan man streama utan reklam. grymt skönt att slippa reklam.

Visa signatur

Nuvarande: Evga Supernova G2 750W, MSi x79A-GD65 8D, i7-4930K, Thermalright Ultra-120 eXtreme, Samsung SSD 850 evo-250GB, 16GB G-skill RipjawsZ cl8, Radeon RX Vega 56, Win 10
Gamlingen: Gigabyte EP45-DS3P, q6600 @3,2 Ghz. Geforce GTX 460, 6 gb corsair 6400cl4, vista64 SP2

Permalänk
Medlem
Skrivet av headlight:

Dplay prenumererar jag på. för 79 kr kan man streama utan reklam. grymt skönt att slippa reklam.

Är det bra innehåll på dplay? Jag känner att jag har lite förutfattade meningar om tjänsten. Jag tror det är mest Jocke och Jonna och liknande innehåll där men det kanske finns mycket annat?

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av Vinolik:

Kan ni inte anstränga er lite mer än att översätta amerikanska nyheter när det i slutänden bara handlar om ett namnbyte i Sverige, inte en ny tjänst. Rubriken är ju bara konstig, då Discovery redan har egna tjänsten Dplay.

Med tanke på reaktionerna i kommentarerna så är ju artikeln direkt vilseledande för många. @Jacob

Dels innehåller nyheten information om att Dplay byter namn till Discovery+, och dels meddelar Discovery Channel att den nya tjänsten får utökat innehåll. Inledningsvis ser det mest ut att handla om ett namnbyte från Dplay i Norden, men över tid blir Discovery+ mer än vad Dplay varit hittills så det blir en aning hårklyveri över den här frågan. Den amerikanska nyheten artikeln baserades på kompletterades med uppgifter om den svenska lanseringen, så det handlar inte om en rak översättning.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av naikon:

Vill jag kolla på Disney måste jag köpa Disney+. Vill jag kolla på dokumentärer måste jag köpa Discovery+. Vill jag se svenskt måste jag köpa SF Anytime, osv osv. Det är ju det hållet vi går mot.

Och alla dessa bolag vill jättegärna få betalt för att du tittar på just deras innehåll! Vi har varit bortskämda med Netflix alldeles för länge. Det är en trend som jag har svårt att se ska vända.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Om du köper en tidning får du ta del av det mesta av världens nyheter, oavsett vilken du köper.

Inte direkt. Alla världens tidningar är väldigt olika, och många är väldigt nischade.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Curiosity stream!
Slår Discovery på fingrarna.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Seriöst, hur många streamingtjänster finns det nu? Aldrig att konsumenterna kommer att fortsätta betala för 100 olika tjänster, de kommer att återgå till piratande som det var förut

"kommer att återgå" --> meanwhile laddas det redan ner saker som The Boys, The Mandalorian, The Undoing etc

Vi är redan tillbaka till att pirata massor av saker. Det kommer också att fortsätta, fram till att det kommer någon premium-portal där man betalar 500 kr/mån för att få tillgång till samtliga streamingtjänster genom ett GUI.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Seriöst, hur många streamingtjänster finns det nu? Aldrig att konsumenterna kommer att fortsätta betala för 100 olika tjänster, de kommer att återgå till piratande som det var förut

Jag har inte piratat musik sedan Spotify premium kom. Jag slutade pirata film / serier när Netflix kom. Jag slutade pirata Spel nån gång när jag blev 19-20 och fick jobb och kört Steam sedan dess.

Har på sistone fått börja småpirata film / serier igen då de inte finns på Netflix. Jag betalar för 4 streams samtidigt och delar med vänner. Sedan har tjejen HBO nordic som hon delar med familjen. Och nu har vi fått tillgång till Disney+ som hennes syster delar med 5 pers.

Finns det inte på någon av dem så piratas det. Just nu fortfarande sällan men ju mer det vattnas ut ju mer blir det ju.

Jag har inte tittat på TV sedan 10 år tillbaka så det är inget jag skulle byta till, och likadant skulle jag inte betala ockerpriserna TV-bolagen har (500kr/månad) för att se reklam...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig hända att jag betalar för strömmad media. Tyvärr måste jag betala för TV och bredband (och SVT), tyvärr!

Permalänk
Medlem

Är det verkligen någon som är villig att betala för Alskan Iceroad Truckers, Deadliest Catch, Golddiggers och de andra skitprogrammen som de kör med sedan 10 år tillbaka? Discovery brukade vara en bra kanal med en massa historiska program (Battlefield osv) som sedan utvecklade till en reality skitkanal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag har inte piratat musik sedan Spotify premium kom. Jag slutade pirata film / serier när Netflix kom. Jag slutade pirata Spel nån gång när jag blev 19-20 och fick jobb och kört Steam sedan dess.

Har på sistone fått börja småpirata film / serier igen då de inte finns på Netflix. Jag betalar för 4 streams samtidigt och delar med vänner. Sedan har tjejen HBO nordic som hon delar med familjen. Och nu har vi fått tillgång till Disney+ som hennes syster delar med 5 pers.

Finns det inte på någon av dem så piratas det. Just nu fortfarande sällan men ju mer det vattnas ut ju mer blir det ju.

Jag har inte tittat på TV sedan 10 år tillbaka så det är inget jag skulle byta till, och likadant skulle jag inte betala ockerpriserna TV-bolagen har (500kr/månad) för att se reklam...

Så du menar att dom filmer som inte finns på dessa stramingstjänster inte går att hyra på iTunes, ViaPlay eller någon liknade ställe där det går att hyra film?

Förövrigt är jag som du, har inte laddat film på år och dar. Musik är det likadant. Har inte tittar på tablå-TV sedan på över 10 år.

Dom få gånger jag vill se något som inte finns på dom stramingstjänster jag har så hyr jag det vi iTunes eller ViaPlay.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Så du menar att dom filmer som inte finns på dessa stramingstjänster inte går att hyra på iTunes, ViaPlay eller någon liknade ställe där det går att hyra film?

Förövrigt är jag som du, har inte laddat film på år och dar. Musik är det likadant. Har inte tittar på tablå-TV sedan på över 10 år.

Dom få gånger jag vill se något som inte finns på dom stramingstjänster jag har så hyr jag det vi iTunes eller ViaPlay.

Tycker hyra film för att sitta hemma i soffan är utdaterat och oftast ganska dyrt. (menar inget illa). Jag kan betala för att få se på bio men då är det för att få en annan upplevelse både bildmässigt, ljudmässigt och känsla. Jag önskar att jag inte behövde pirata men ibland är det regionlocks eller extremt gamla filmer som tagits bort från streamingsiter.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

100% reklamfinansierat hade jag varit helt med på. Men att man ska behöva betala med pengar OCH utsättas för reklam? Nej tack.

Nu blir det ytterligare en streamingtjänst som kommer få fler att gå tillbaka till fildelning. Särskillt som det nu är smidigare och lägre risk att åka fast än någonsin tidigare. Vad fan tänker de med, röven? Jag fattar att alla vill vinstmaximera och ha sin egen tjänst. Men att alla är så självgoda och förväntar sig att folk självklart kommer betala för DERAS innehåll som såklart de själva tycker är förträffligt nog att åtnjuta sådan status? Ja jösses... Högmod går före fall.

Det är ju såhär gammelmedia bestämt sig för att tjäna pengar. Tidningar, tidsskrifter och TV, man måste både betala för åtkomsten och sedan betala igen genom att tvingas se reklam.
Tyvärr hålls i mångt och mycket gammelmedia om ryggen av politiken med presstöd och liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Är det verkligen någon som är villig att betala för Alskan Iceroad Truckers, Deadliest Catch, Golddiggers och de andra skitprogrammen som de kör med sedan 10 år tillbaka? Discovery brukade vara en bra kanal med en massa historiska program (Battlefield osv) som sedan utvecklade till en reality skitkanal.

Massvis med folk som är villiga att betala för den smörjan ja. Sen går dom bara i fotspåren av TLC, eller "The Learning Channel" som det heter.

Permalänk
Medlem

Kommer det en app till min LG OLED (Dplay finns icke) så kanske de har en kund. Kollar förhållandevis ganska mycket på Discovery när jag kör gammaldags TV men det är inte ofta numera, 95% streamat gäller nu.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Det är ju såhär gammelmedia bestämt sig för att tjäna pengar. Tidningar, tidsskrifter och TV, man måste både betala för åtkomsten och sedan betala igen genom att tvingas se reklam.
Tyvärr hålls i mångt och mycket gammelmedia om ryggen av politiken med presstöd och liknande.

Japp. De köper deras snyfthistorier utan att ens fundera över rimligheten.

Mitt resonemang är väl ungefär att vill de ha någon inkomst alls från de som annars piratkopierar så får de finna sig i att det skall finnas ett 100% reklamfinansierat alternativ, men självklart också ett betalalternativ för de som vill slippa reklamen. Spotify med flera har ju fattat att det är så det funkar.

Att ha ett "lite billigare" alternativ som ändå har reklam kommer inte fångs de som annars pirat-ser materialet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Kommer aldrig hända att jag betalar för strömmad media. Tyvärr måste jag betala för TV och bredband (och SVT), tyvärr!

Vad hemskt livet är att man måste betala för saker. För djävligt rent ut sagt!

PS. Gällande vad du jobbar med så hoppas jag att era användare inte är så dumma att de betalar för dina tjänster eller produkter.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Det är som många skriver klart att de ska ta betalt för sina tjänster. Problemet kommer ju när man är intresserad av enstaka kanaler/program på varje tjänst. Antingen får man betala för 12 tjänster eller hålla på att subscriba och unsubscriba som en dåre vilket gör att vi är tillbaka på att det är omständigt och man inte orkar hålla på -> piratkopiering eller man skiter i det. De som faktiskt signar upp på alla tjänster och är för lata för att gå ur måste nog ändå vara i minoritet.

För min del hade meck fram och tillbaka med alla dessa tjänster sannolikt kostat mer än att bara köpa ett sportpaket på TV och alla filmer/serier på DVD som förr. När det blir för dyrt slutar det lätt med att den inte är lönt alls och istället för de 1500 de vill ha varje månad får de ingenting eller typ 129 när jag EGENTLIGEN kunnat tänka mig betala 400-500.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig gå tillbaka till Dplay. Inte varit med om en knöligare och buggfylld app!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

De traditionella TV-leverantörerna som säljer klassiska TV-paket, som Telia, Telenor, ComHem och Boxer finns fortfarande kvar för de som så föredrar och önskar. Likaså de möjligheter till att hyra enstaka filmer via iTunes, etc.

De som aldrig vill betala, kommer aldrig att gilla betala (såvida det inte är till ett grymt underpris i förhållande vad det kostar att producera filmer och TV-serier). Kommer aldrig ändras att det är billigast att fuska/stjäla.

Själv har jag precis sagt upp vårt stora TV-paket hos Teslia + Viasats stora sportpaket. Är för dyrt i förhållande till så lite vi tittar på TV. Förutom Netflix och YouTube, och SVT, så är det mest tennis, cykel och skidåkning på Eurosport, och Formel 1 på Viasat Motor som vi mest tittar på.

Har nu sagt om detta klassiska jätte-TV-paket (normalpris ca 800/mån), och går över till att köpa Eurosport 1+2 via streaming för 79/mån och Formel 1 (direkt hos F1.com) för 61/mån. Sammanlagt blir vår nya kostnad 140/mån (förutom Netflix som tillkom innan, och som vi fortsätter med även nu).

140/mån istället för 800/mån tycker jag är perfekt för våra behov.

Tycker det är grymt bra med individuell streaming som alternativ för oss som vill främst se rätt specifika kanaler.

Underbart med ny teknik och nya tjänster som streaming.

Mycket positivt med fler alternativ för oss kunder (alla de gamla sätten finns ju kvar för de som önskar).

Utmärkt säger jag!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag applåderar ändå att innehållsproducenterna gör sig av med de värdelösa mellanhänderna. Även om det är bökigt att behöva ha flera tjänster så föredrar jag det över att vara låst till vilka avtal ComHem/Viasat/CanalDigital osv lyckas få till.

Man kan ju också variera, man behöver inte ha alla tjänster samtidigt. Det går att spara några serier och kolla på dem senare, etc.

Nu vore det dock att föredra en sorts Spotify för TV-innehåll, men det ligger nog en bit fram i tiden är jag rädd. Men jag föredrar det här över att binda mig i 24 månader för att få möjligheten att betala larviga summor för en massa kanaler jag inte vill ha och extremt undermålig hårdvara.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Kommer aldrig gå tillbaka till Dplay. Inte varit med om en knöligare och buggfylld app!

Gäller det iOS eller Android?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Elektron:

Är det bra innehåll på dplay? Jag känner att jag har lite förutfattade meningar om tjänsten. Jag tror det är mest Jocke och Jonna och liknande innehåll där men det kanske finns mycket annat?

Mja.. det är ju en smaksak streamar topgear och diverse discovery, diverse kanal 5/7/9 program. Det har bytt namn till discovery + nu.

Visa signatur

Nuvarande: Evga Supernova G2 750W, MSi x79A-GD65 8D, i7-4930K, Thermalright Ultra-120 eXtreme, Samsung SSD 850 evo-250GB, 16GB G-skill RipjawsZ cl8, Radeon RX Vega 56, Win 10
Gamlingen: Gigabyte EP45-DS3P, q6600 @3,2 Ghz. Geforce GTX 460, 6 gb corsair 6400cl4, vista64 SP2