Användare köper strålningsburar till Wifi-routrar – klagar på prestanda

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av TheYardbird:

Känns det inte lite ofräscht ändå att skriva en artikel som denna? Lägga tid och energi på att vara elitistisk och göra narr av en person som kanske helt enkelt inte vet bättre.

Jag tycker att Mr Garrison uttryckte det bra när han påminde Cartman om att det inte finns några dumma frågor, vilket alltid kan vara värt att påpeka. Särskilt till den som tror att Wifi är hälsovådligt, placerar routern i en femhundrakronors plåtburk och sedan blir besviken av att inte kunna surfa Youtube från sofflocket.
.
.
.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Känns det inte lite ofräscht ändå att skriva en artikel som denna? Lägga tid och energi på att vara elitistisk och göra narr av en person som kanske helt enkelt inte vet bättre.

Tycker det känns helt korrekt. Detta är människor som har bevisat att de inte kan ta del av eller förstå den forskning kring moderna tekniker. De bevisar också en ovilja att lära sig och det går helt enkelt inte diskutera med dem. Det är en psykiskt störning, precis samma som folk som tror att jorden är platt. Fakta biter inte på dem så då anser jag det är korrekt att göra narr av dem. Vill de inte att folk gör narr av dem får de komma med forskning. Tills dess visar jag dem ytterst lite respekt.

Att daltas med dem och inte påpeka hur puckade dem är anser jag är rätt elakt. De är ett hot mot samhället med sina okunskap och ovilja att lära sig.

Skit ska skit ha.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd

Stäng av routern vid sömn bara, gg ez.

Permalänk
Medlem

Har slutat bli förvånad.
Finns ju folk som vandaliserar mobilmaster för att de tror att 5G-näten sprider Covid-19...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Kan man inte bara dra ur strömsladden till routern innan man ska sova? Reducerar strålningen 100%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Tycker det känns helt korrekt. Detta är människor som har bevisat att de inte kan ta del av eller förstå den forskning kring moderna tekniker. De bevisar också en ovilja att lära sig och det går helt enkelt inte diskutera med dem. Det är en psykiskt störning, precis samma som folk som tror att jorden är platt. Fakta biter inte på dem så då anser jag det är korrekt att göra narr av dem. Vill de inte att folk gör narr av dem får de komma med forskning. Tills dess visar jag dem ytterst lite respekt.

Att daltas med dem och inte påpeka hur puckade dem är anser jag är rätt elakt. De är ett hot mot samhället med sina okunskap och ovilja att lära sig.

Skit ska skit ha.

Va, är jorden inte platt ??

Permalänk
Medlem

Det står ju att den inte ska blocka signalen till wifi? Är ju inte så konstigt att vanliga svenssons går på det? xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Kan man inte bara dra ur strömsladden till routern innan man ska sova? Reducerar strålningen 100%.

Alternativt bara trycka på en knapp på routern några sekunder som enbart inaktiverar själva wifi:t, finns på de flesta routers som du får från tjänsteleverantör iaf.

Permalänk
Medlem

Jag får bokstavligen ont i huvudet bara genom att läsa rubriken av denna karaktär.

Permalänk

Till er som inte tror att strålning från en router har negativa effekter såsom huvudvärk osv, jag hoppas att ni drabbas av samma vånda som jag själv när jag tvingades sitta 40 cm från en access point pga att jag var ny på jobbet och inte ville göra väsen av mig med att flytta den (vilket jag ändå sen gjorde efter ett tag och på så sätt åtminstone kunde göra det drägligt för mig). Extrem migrän från just det hållet som pekar mot routern och kom inte till mig och säg att jag e foliehatt.

Det finns alldeles för många i Sverige som enbart köper den officiella förklaringen och går aldrig mot strömmen, därav många samhällsproblem som man inte får prata om i detta forumet. "Vadå om jag har en 2,4-26ghz sändare 50cm från mig där jag befinner mig många timmar, vi är inte biologiska varelser vi är gjorda av granit".

Epiteten jag hade använt för att beskriva er är inte tillräckliga så jag avstår.

Permalänk
Medlem

Är ganska säker på att det är skämt-reviews, likt de som dykt upp förr om tex haribos gummibjörnar.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheYardbird:

Känns det inte lite ofräscht ändå att skriva en artikel som denna? Lägga tid och energi på att vara elitistisk och göra narr av en person som kanske helt enkelt inte vet bättre.

De tror att de vet bättre, det finns ingen forskning, naturvetenskap och logik som biter på dom. Då kan man till slut bara skratta åt det.

För dem som är intresserade av vad för typ av människor detta är så finner man som här: anti 5g/wifi, elallergi, antivaxxers, månlandningen har inte hänt, chemtrails och coronavaccinet innehåller chip som kommer styra människor. De ser sig som "vakna" och resten av befolkningen är bara får som inte vet bättre.

Strålningsupproret:
https://m.facebook.com/groups/252997535398070?group_view_refe...

https://m.facebook.com/groups/408666892574591?group_view_refe...

Inga samhällsbärare direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scorpion85:

Till er som inte tror att strålning från en router har negativa effekter såsom huvudvärk osv, jag hoppas att ni drabbas av samma vånda som jag själv när jag tvingades sitta 40 cm från en access point pga att jag var ny på jobbet och inte ville göra väsen av mig med att flytta den (vilket jag ändå sen gjorde efter ett tag och på så sätt åtminstone kunde göra det drägligt för mig). Extrem migrän från just det hållet som pekar mot routern och kom inte till mig och säg att jag e foliehatt.

Det finns alldeles för många i Sverige som enbart köper den officiella förklaringen och går aldrig mot strömmen, därav många samhällsproblem som man inte får prata om i detta forumet. "Vadå om jag har en 2,4-26ghz sändare 50cm från mig där jag befinner mig många timmar, vi är inte biologiska varelser vi är gjorda av granit".

Epiteten jag hade använt för att beskriva er är inte tillräckliga så jag avstår.

Så du hoppas att andra ska bli sjuka? Du var ju en riktigt trevlig person.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Är väl vetenskapligt bevisat att wifi ge viss oxidativ stress om detta är skadligt på lång sikt är ej bevisat, men köpa en sådan o klaga på prestandan är bara idiotiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scorpion85:

Till er som inte tror att strålning från en router har negativa effekter såsom huvudvärk osv, jag hoppas att ni drabbas av samma vånda som jag själv när jag tvingades sitta 40 cm från en access point pga att jag var ny på jobbet och inte ville göra väsen av mig med att flytta den (vilket jag ändå sen gjorde efter ett tag och på så sätt åtminstone kunde göra det drägligt för mig). Extrem migrän från just det hållet som pekar mot routern och kom inte till mig och säg att jag e foliehatt.

Det finns alldeles för många i Sverige som enbart köper den officiella förklaringen och går aldrig mot strömmen, därav många samhällsproblem som man inte får prata om i detta forumet. "Vadå om jag har en 2,4-26ghz sändare 50cm från mig där jag befinner mig många timmar, vi är inte biologiska varelser vi är gjorda av granit".

Epiteten jag hade använt för att beskriva er är inte tillräckliga så jag avstår.

Hört talats om nocebo?

Blanda inte ihop sina egna åsikter med fakta.

Du tycker och tror att du påverkas. Och du påverkas. Nocebo.

Fakta säger exakt tvärtom.

Betyder itne att du led av det, bara att det är nocebo

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scorpion85:

Till er som inte tror att strålning från en router har negativa effekter såsom huvudvärk osv, jag hoppas att ni drabbas av samma vånda som jag själv när jag tvingades sitta 40 cm från en access point pga att jag var ny på jobbet och inte ville göra väsen av mig med att flytta den (vilket jag ändå sen gjorde efter ett tag och på så sätt åtminstone kunde göra det drägligt för mig). Extrem migrän från just det hållet som pekar mot routern och kom inte till mig och säg att jag e foliehatt.

Det finns alldeles för många i Sverige som enbart köper den officiella förklaringen och går aldrig mot strömmen, därav många samhällsproblem som man inte får prata om i detta forumet. "Vadå om jag har en 2,4-26ghz sändare 50cm från mig där jag befinner mig många timmar, vi är inte biologiska varelser vi är gjorda av granit".

Epiteten jag hade använt för att beskriva er är inte tillräckliga så jag avstår.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Noceboeffekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scorpion85:

Till er som inte tror att strålning från en router har negativa effekter såsom huvudvärk osv, jag hoppas att ni drabbas av samma vånda som jag själv när jag tvingades sitta 40 cm från en access point pga att jag var ny på jobbet och inte ville göra väsen av mig med att flytta den (vilket jag ändå sen gjorde efter ett tag och på så sätt åtminstone kunde göra det drägligt för mig). Extrem migrän från just det hållet som pekar mot routern och kom inte till mig och säg att jag e foliehatt.

Det finns alldeles för många i Sverige som enbart köper den officiella förklaringen och går aldrig mot strömmen, därav många samhällsproblem som man inte får prata om i detta forumet. "Vadå om jag har en 2,4-26ghz sändare 50cm från mig där jag befinner mig många timmar, vi är inte biologiska varelser vi är gjorda av granit".

Epiteten jag hade använt för att beskriva er är inte tillräckliga så jag avstår.

Så du hoppas att andra ska råka illa ut för att du tycker att de beter sig dåligt, låter inte som något en trevlig person skulle göra.

Sådär smått omoraliskt bara för att man blir lite but-hurt.

Permalänk
Medlem

Haha, well if it sells - guess you ought to sell it.
Den fyller ju sin funktion ypperligt, om folk vill minska strålningen från routern så är detta en genialisk produkt.
Om folk sedan inte vet vad konsekvenserna blir av det så får de skylla sig själva - de borde ha en bättre förståelse kring teknik med tanke på hur mycket det påverkar vardagen.

Finns för övrigt värre produkter som inte ens gör vad de säger sig göra och folk köper dem ändå. Tänker t.ex. DVDskiva-tillbakaspolare, magneter som vänder vattenmolekylerna "rätt" etc.

Så ja, jag tycker det är helt rätt att skriva denna typ av artiklar

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

[img]https://ibb.co/ySWzSbn]

De säger själva att det inte påverkar wifi men så klart det gör. Jag tycker nog kritiken är befogad utifrån de egenskaper de beskriver kring produkten.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvillen:

Hur menar du att de scammar folk?
Menar du med burarna så det ju precis inte vad de gör, de fungerar ju?

Mvh

De skriver bokstavligen att denna har "Little to no effect on wifi signal" men att den samtidigt stoppar massa andra förkortningars strålning.

Alltid bra att läsa källan innan man ska vara en smartass (haha, säger jag som har 90% av mina posts typ som dina )

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

De tror att de vet bättre, det finns ingen forskning, naturvetenskap och logik som biter på dom. Då kan man till slut bara skratta åt det.

För dem som är intresserade av vad för typ av människor detta är så finner man som här: anti 5g/wifi, elallergi, antivaxxers, månlandningen har inte hänt, chemtrails och coronavaccinet innehåller chip som kommer styra människor. De ser sig som "vakna" och resten av befolkningen är bara får som inte vet bättre.

Strålningsupproret:
https://m.facebook.com/groups/252997535398070?group_view_refe...

https://m.facebook.com/groups/408666892574591?group_view_refe...

Inga samhällsbärare direkt.

Ja borde vara skottpengar på dem, eller sterilisering.

Permalänk
Medlem

Herregud så dumt! Hade funkat bra till 1:a April ju

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av r3mpuh:

Stäng av routern vid sömn bara, gg ez.

Faktiskt. Jag brukar göra det med routern som jag har i sovrummet

Permalänk
Medlem

Hade hålen varit större så hade det nog fungerat med wifi.
Eller så har tillverkarna testat med 5GHz och de som klagar kör 2.4GHz.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Om man är rädd för strålning, kan man ju bara slänga ut alla apparater.
Vedspis & kamin strålar bara värme...inte farligt.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Scorpion85:

Till er som inte tror att strålning från en router har negativa effekter såsom huvudvärk osv, jag hoppas att ni drabbas av samma vånda som jag själv när jag tvingades sitta 40 cm från en access point pga att jag var ny på jobbet och inte ville göra väsen av mig med att flytta den (vilket jag ändå sen gjorde efter ett tag och på så sätt åtminstone kunde göra det drägligt för mig). Extrem migrän från just det hållet som pekar mot routern och kom inte till mig och säg att jag e foliehatt.

Det finns alldeles för många i Sverige som enbart köper den officiella förklaringen och går aldrig mot strömmen, därav många samhällsproblem som man inte får prata om i detta forumet. "Vadå om jag har en 2,4-26ghz sändare 50cm från mig där jag befinner mig många timmar, vi är inte biologiska varelser vi är gjorda av granit".

Epiteten jag hade använt för att beskriva er är inte tillräckliga så jag avstår.

Det är just sån här bullshit som sprider ovetenskapliga teorier. Det du säger betyder ingenting. Så vitt vi vet kan det lika gärna vara radon eller dålig luft.

Strålning är ingen avancerad teknik och det är inte svårt att forska på.

De du upplevt är nocebo eller på grund av någon annan anledning eller helt enkelt bara skitsnack.

Permalänk
Medlem

Undrar om någon hört talas om Faradays bur?

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Håller med @SweLingonBerry @TheYardbird m.fl. om att en nedlåtande människosyn inte är uppskattad. Framförallt inte när de faktiskt försöka vara pragmatiska och ta reda information om en produkt. Reagerade tillräckligt starkt för att logga in.

Permalänk
Medlem

Det är klart att om oro för "skadlig strålning" håller folk vakna om nätterna, och om något, vad som helst, kan ta bort den oron, bidrar till att de sover bättre. Buren blir som en nallebjörn.

I likhet med sk "elallergi" inget som kan påvisas i blindade studier. I grunden lider snarare människorna av ångest, psykisk ohälsa som de i brist på insikt överför på något konkret ting.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

haha det var dagens 😀👍

Visa signatur

In science we trust!