Permalänk
Medlem

Dirt 2.0 kraschar!

Hej, jag flippar, får psykos och kastar snart ut datorn genom fönstret.
Jag fattar inte vad det är för fel, jag spelar Dirt 2.0 med min vän online, varenda gång efter några tävlingar så stänger spelet ner sig och visar felmeddelandet:

"Access violation at address 0xf250d490 in module 'dirtrally2.exe' + 0xdfd490.
dirtrally2.exe"

Processorn toppar 73 grader, grafikkortet lägger sig kring 78-82 grader.

Det jag testat hittills är:

Sänkt klocken på processorn till 3.5GHz.
Justerat grafikinställningarna i spelet.
Lagt över spelet till SSDn.
Sänkt RAM-hastigheten.
Grafikkortet går i sin originalhastighet.

Hittills har inte ett dugg hjälpt, alltid samma felmeddelande.

Är det någon som vet vad det här felet försöker säga och varför det uppkommer?

Tacksam för all hjälp.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Digital fyndjägare
Skrivet av Lifooz:

Hej, jag flippar, får psykos och kastar snart ut datorn genom fönstret.
Jag fattar inte vad det är för fel, jag spelar Dirt 2.0 med min vän online, varenda gång efter några tävlingar så stänger spelet ner sig och visar felmeddelandet:

"Access violation at address 0xf250d490 in module 'dirtrally2.exe' + 0xdfd490.
dirtrally2.exe"

Processorn toppar 73 grader, grafikkortet lägger sig kring 78-82 grader.

Det jag testat hittills är:

Sänkt klocken på processorn till 3.5GHz.
Justerat grafikinställningarna i spelet.
Lagt över spelet till SSDn.
Sänkt RAM-hastigheten.
Grafikkortet går i sin originalhastighet.

Hittills har inte ett dugg hjälpt, alltid samma felmeddelande.

Är det någon som vet vad det här felet försöker säga och varför det uppkommer?

Tacksam för all hjälp.

/Lifooz

Testa detta... kanske löser det ditt problem?

The game needs a large page file for some reason!!! I set my page file from 1GB to be "managed by my system" and it created a 2GB page file.

1. Right-click on the This PC icon on the desktop and select Properties. Go to Advanced system settings on the upper left side of the window.

2. Performance settings -> Advanced tab. Click on Change button and check Automatically manage paging file size for all drives. Click OK.

3. You must restart your PC after this!

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Testa detta... kanske löser det ditt problem?

The game needs a large page file for some reason!!! I set my page file from 1GB to be "managed by my system" and it created a 2GB page file.

1. Right-click on the This PC icon on the desktop and select Properties. Go to Advanced system settings on the upper left side of the window.

2. Performance settings -> Advanced tab. Click on Change button and check Automatically manage paging file size for all drives. Click OK.

3. You must restart your PC after this!

Skall testas.

Återkommer oavsett resultat när jag lirat med honom nästa gång.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Kör du XMP på ditt RAM? Stäng gärna av det och testa. Spel likt Modern Warfare och CS Go tycker inte om XMP profiler, detta kan även va fallet i DIRT 2.

Visa signatur

🎮 Intel 13900K - RTX 4090 - 32GB 6000Mhz RAM - Samsung 990 PRO 2TB

Permalänk
Skrivet av Bl4ckIce:

Testa detta... kanske löser det ditt problem?

The game needs a large page file for some reason!!! I set my page file from 1GB to be "managed by my system" and it created a 2GB page file.

1. Right-click on the This PC icon on the desktop and select Properties. Go to Advanced system settings on the upper left side of the window.

2. Performance settings -> Advanced tab. Click on Change button and check Automatically manage paging file size for all drives. Click OK.

3. You must restart your PC after this!

Håller med att detta kan vara värt att titta på fått liknande felkoder när jag kört med en swapfil mindre än 4gb i vissa spel t. Ex ARK som verkar använda swapfilen friskt även att typ 50%minne är ledigt...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bl4ckIce:

Testa detta... kanske löser det ditt problem?

The game needs a large page file for some reason!!! I set my page file from 1GB to be "managed by my system" and it created a 2GB page file.

1. Right-click on the This PC icon on the desktop and select Properties. Go to Advanced system settings on the upper left side of the window.

2. Performance settings -> Advanced tab. Click on Change button and check Automatically manage paging file size for all drives. Click OK.

3. You must restart your PC after this!

Vi lirade lite ikväll innan han fegade ur för annat spel, hittills klarade vi av 3 race och innan har det gått 1-2 oftast innan det smällt för oss.
Skall lira mer i morgon och då se om det fortfarande håller sig.

/Lifooz

Skrivet av frunten:

Kör du XMP på ditt RAM? Stäng gärna av det och testa. Spel likt Modern Warfare och CS Go tycker inte om XMP profiler, detta kan även va fallet i DIRT 2.

Japp, kör XMP men det får stå på tills i morgon då jag skall lira mer med honom.
Skulle det krascha igen då så får XMP bli näste man att dräpas.

/Lifooz

Skrivet av Rouge of Darkness:

Håller med att detta kan vara värt att titta på fått liknande felkoder när jag kört med en swapfil mindre än 4gb i vissa spel t. Ex ARK som verkar använda swapfilen friskt även att typ 50%minne är ledigt...

Ja det kan ha varit felet, satte värde mellan 4GB till 6GB för växlingsfilen.
Återstår att se under morgondagen hur det ter sig, då tänker jag nämligen se till att vi kör ett vettigt championship för att se hur riggen betér sig.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!