Permalänk
Medlem

Vilken av dessa 2 är bäst?

Ska köpa dator i julklapp, men har riktigt dålig koll på hårdvara nuförtiden.
En 10 åring ska ha den, lirar mest Roblox, Fortnite och RocketLeague.
Jag har valt 2 kandidater; vilken av dessa 2 är det bättre köpet,och varför( vad är den ena bättre på än den andra)?

Dator 1

Dator 2

Permalänk
Medlem

Dator 2 eftersom det är bättre grafikkort istället för 2st och bättre processor.
Chassit på Dator 1 är dock bättre.
Bumpa gärna upp RAM till minst 2x8GB

stavfel.
Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Om det bara är chassit som är bättre på dator #1 ,så får det bli Dator #2.
Tack för tipset ang. minnet.

Permalänk
Medlem

Hmm, dator #2, grafikkortet finns ej i lager, man får 2 till alternativ att välja mellan, men finns det verkligen inga fler grafikkort som passar denna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Hmm, dator #2, grafikkortet finns ej i lager, man får 2 till alternativ att välja mellan, men finns det verkligen inga fler grafikkort som passar denna?

De visar troligen de grafikkorten som e närmast i specifikation eller pris

Permalänk
Medlem

Jag beställde dator #2 den 6/12 för att hinna få hem den till jul.
Först var grafikkortet slut i lager och det gick verkligen inte att byta på en redan lagd order. Sedan när grafikkortet kom var ssd:n slut. Följden blev att jag nu avbokat min order då jag inte kommer att få hem (julklappen) i tid.
Rätt osmidigt hanterat av Komplett.se kan jag tycka. Hade man bara kunnat byta grafikkortet så hade det blivit ett köp.

Tips på gamingdatorer i prisklassen runt 7-8 kronor emottages(dock ej Komplett)

Permalänk
Medlem

Sådan extrem brist på komponenter just nu. Speciellt grafikkort. Är väl därför det krånglade och inte blev leverans.
Denna är väl rätt OK för dom spelen. https://www.webhallen.com/se/product/322058-HP-Pavilion-TP01-...

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Jag beställde dator #2 den 6/12 för att hinna få hem den till jul.
Först var grafikkortet slut i lager och det gick verkligen inte att byta på en redan lagd order. Sedan när grafikkortet kom var ssd:n slut. Följden blev att jag nu avbokat min order då jag inte kommer att få hem (julklappen) i tid.
Rätt osmidigt hanterat av Komplett.se kan jag tycka. Hade man bara kunnat byta grafikkortet så hade det blivit ett köp.

Tips på gamingdatorer i prisklassen runt 7-8 kronor emottages(dock ej Komplett)

Det är ju egentligen sjukt att dom inte hade lagt undan dom andra delarna som fans på lager, typ som först när dom saknade GPU, då hade dom enkelt kunnat lägga undan det andra annars är det ju som uppbyggt för strul med produkter som inte finns på lager ;/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Inaktiv

Tänker att denna spöar allihopa, RTX 2070....för 9400 kr

https://www.lenovo.com/se/sv/desktops-and-all-in-ones/legion-...