Ny mobil; finns det inget bra nytt android?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av EwlSpirit:

Tack för vettigt svar.
Antar att jag var förvirrad/bortskämd. Jag vet ju om att det finns versioner av snabbladdning, både per sladd och trådlöst, från olika märken men jag trodde nog inte att Samsung skulle kalla 9w för snabbladdning år 2021.. Bortskämd som sagt när min 3år gamla Huawei 'bara' klarar av 15w - nyare modeller från kineserna klarar ju 50w trådlöst och ytterligare mer per sladd. Samsung maxar på 15/25w; trådlöst/sladd..?

Haha det är ju en definitionsfråga förstås kring vad som ska anses som snabbladdning, men den diskussionen överlåter jag till er medlemmar.

De nyare Samsungmodellerna stödjer precis som du säger 15 W trådlös laddning och 25 W trådbunden laddning. Däremot finns det vissa modeller, blandannat Samsung's Note 10 Plus, S20 Ultra etc som stödjer 45 W trådbunden laddning.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwlSpirit:

Tack för vettigt svar.
Antar att jag var förvirrad/bortskämd. Jag vet ju om att det finns versioner av snabbladdning, både per sladd och trådlöst, från olika märken men jag trodde nog inte att Samsung skulle kalla 9w för snabbladdning år 2021.. Bortskämd som sagt när min 3år gamla Huawei 'bara' klarar av 15w - nyare modeller från kineserna klarar ju 50w trådlöst och ytterligare mer per sladd. Samsung maxar på 15/25w; trådlöst/sladd..?

Sant men laddningen blir inte dubbelt så snabb för att W är dubbel, har för mig att en som testat skillnaden mellan nabbladdning med kabel och snabbladdning trådlöst kom fram till att det var 6 minuters skillnad från tom till full.