Mindre gamingdator i Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Mindre gamingdator i Cooler Master NR200P

Hej!

Tänkte försöka mig på att bygga en lite mindre gamlingdator och skulle verkligen uppskatta hjälp av någon kunnig själ då jag tyvärr inte är det:)

Vill bygga i den här lådan:

https://www.inet.se/produkt/6904610/cooler-master-nr200p-svar...

Tänkte sätta in ett 3060, dvs om det får plats i det chassit?

Utöver GPUn är jag osäker på vad jag vill ha i den, men givetvis något kostnadseffektivt. Den ska främst användas till gaming. Min budget är 12k.

Tänkte även köpa en skärm som passar min setup, den får gärna vara tunn då jag tänkte montera den på väggen. Mellan 27” och 32”. Budget för skärmen 6k men gärna lite lägre.

Tusen tack om någon vill hjälpa!

Permalänk
Skrivet av Swestrat:

Hej!

Tänkte försöka mig på att bygga en lite mindre gamlingdator och skulle verkligen uppskatta hjälp av någon kunnig själ då jag tyvärr inte är det:)

Vill bygga i den här lådan:

https://www.inet.se/produkt/6904610/cooler-master-nr200p-svar...

Tänkte sätta in ett 3060, dvs om det får plats i det chassit?

Utöver GPUn är jag osäker på vad jag vill ha i den, men givetvis något kostnadseffektivt. Den ska främst användas till gaming. Min budget är 12k.

Tänkte även köpa en skärm som passar min setup, den får gärna vara tunn då jag tänkte montera den på väggen. Mellan 27” och 32”. Budget för skärmen 6k men gärna lite lägre.

Tusen tack om någon vill hjälpa!

3060 ska inte vara några som helst problem att få in, jag har samma chassi med ett 3080 och det är inga bekymmer. Jag kan rekommendera att köra med den ventilerade sidopanelen för att få ner temperaturerna lite men jag har inga problem med riggen i signatur. Grafikkort på ca 60 grader i spel och cpu på ca 70

Visa signatur

I7 13700kf | Asrock Z790 m-ITX Wifi | Noctua NH-U12A | Cooler Master Nr200P | Corsair SF 750 |OCZ Trion 240GB | Samsung 830 128 Gb | 2x 480GB Kingston SSDNow | 32 Gb DDR5 6000mhz |Asus TUF OC 3080 | Kringutrustning: Tangentbord Logitech G915, Logitech G603,Philips fidelio X2, Skärm Asus Tuf 1440p 165hz TN, AOC G2460PF 144hz