Permalänk
Medlem

Switch som slutat fungera

Jag har idag en switch där jag kör trådat till TV, PS4, Trådfri gateway och det har fungerat felfritt i flera år.

Vägen till switchen går från en ComHem-router som i sin tur går till Google Wifi 9ch därifrån vidare till switchen.

Om jag kopplar ethernetkabeln från Google Wifi rakt in i t.ex PS4 så fungerar det direkt. Men via switchen får ingen enhet kontakt med internet. Köpte en ny switch idag och samma problem kvarstår?

Vad är det jag inte ser?

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

att du verifierat att alla kablar är hela och funktionella

sätter du nätverkskabeln på rätt ställe i switchen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dek:

Jag har idag en switch där jag kör trådat till TV, PS4, Trådfri gateway och det har fungerat felfritt i flera år.

Vägen till switchen går från en ComHem-router som i sin tur går till Google Wifi 9ch därifrån vidare till switchen.

Om jag kopplar ethernetkabeln från Google Wifi rakt in i t.ex PS4 så fungerar det direkt. Men via switchen får ingen enhet kontakt med internet. Köpte en ny switch idag och samma problem kvarstår?

Vad är det jag inte ser?

Fungerar det om du inte kopplar via Google Wifi?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Efter några fler tester så verkar det vara TP-kabeln som går till TV:n som felar. När jag drar ur den så fungerar det helt plötsligt igen. Frågan är hur den kan ha pajat men jag gissar att allt lirar igen när den är utbytt

Visa signatur

It´s Sony or nothing