Home.se / Spray.se - inte längre tillgång till min mail.

Permalänk
Medlem

Home.se / Spray.se - inte längre tillgång till min mail.

Jag har en*@home.se mail som jag har använt i väldigt många år.
Sedan i början av november så kommer jag inte åt den längre.
Webmailen ger 404 - Sidan finns inte, POP svarar med kontofel, användarnamn eller lösenord.
Supporten har inte svarat på något av mina fyra mail under en månad. Bara ett autosvar sen inget mer.

Finns det någon där ute som också har en *@home.se som kan testa om den fungerar så jag åtminstone vet om tjänsten ens lever än.
Drivs av spray idag så feedback om en gammal spray-mail fungerar kan vara intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazchi:

Jag har en*@home.se mail som jag har använt i väldigt många år.
Sedan i början av november så kommer jag inte åt den längre.
Webmailen ger 404 - Sidan finns inte, POP svarar med kontofel, användarnamn eller lösenord.
Supporten har inte svarat på något av mina fyra mail under en månad. Bara ett autosvar sen inget mer.

Finns det någon där ute som också har en *@home.se som kan testa om den fungerar så jag åtminstone vet om tjänsten ens lever än.
Drivs av spray idag så feedback om en gammal spray-mail fungerar kan vara intressant.

Det är något som säger mig att jag för några år sedan läste på idg.se en notis om att Spray skulle lägga ner vissa delar av sin mail-verksamhet. Jag kan minnas fel, men det var en uppmaning från Spray att kunderna hade en viss tid på sig att vidta åtgärder så de inte överraskades när mailen slutade funka. Tror det var två-tre år sedan jag läste detta.

Edit: Kan ha blandat ihop det med detta: https://internetworld.idg.se/2.1006/1.214117/spray-lagger-ner...

Permalänk
Medlem

Min gamla home.se-adress funkar, testade just (använder den aldrig annars)

Permalänk
Medlem

Min antika home.se-mail funkar också. Loggar in via https://www.home.se/ Ingen 404:a

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Jag får fortsätta att ligga på supporten och hoppas att de svarar.

Permalänk
Medlem

Mitt mail på spray.se fungerar! Se nedan

Hej, kära användare av spray.se

Vi har installerat en RAT-programvara i din enhet
För tillfället hackas ditt e-postkonto också.

Har du ändrat ditt lösenord? Du gör det bra!
Men min programvara känner igen varje sådan åtgärd. Jag uppdaterar lösenord!
Jag är alltid ett steg framåt ....

Så ... Jag har laddat ner all konfidentiell information från ditt system och jag fick lite mer bevis.
Det mest intressanta ögonblicket jag har upptäckt är videofiler där du onanerar.

Jag lade upp EternalBlue Exploit-modifieringen på porrplatsen, och sedan installerade du min skadliga kod (trojan) på ditt operativsystem.
När du klickade på knappen Spela upp på porrfilm, så var min trojanska nedladdad till din enhet.
Efter installationen spelar din främre kamera video varje gång du onanerar, dessutom är programvaran synkroniserad med den video du väljer.

För tillfället har mjukvaran harvarat all din kontaktinformation från sociala nätverk och e-postadresser.
Om du behöver radera alla dina insamlade data och videoklipp, skicka mig $600 (USD) i BTC (kryptomeddelande).

Detta är min Bitcoin plånbok: AABBCCDDEEFFGGHHIIJJKKLLMMNNOOPPQQ
Du har 48 timmar efter att ha läst detta brev.

Efter din transaktion tar jag bort alla dina data.
Annars skickar jag en video med dina "pranks" till alla dina kollegor, vänner och släktingar !!!

P.S. Jag frågar dig - att inte svara på detta brev eftersom avsändarens adress är falsk, bara för att hålla inkognito.

Och hädanefter var försiktig!
Besök bara säkra webbplatser!
Hejdå...

Dold text
Permalänk
Medlem

Rensar gamla papper och hittade inloggningsuppgifter till min gamla @home.se adress.

Vad är det för inställningar för att ansluta via pop?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Rensar gamla papper och hittade inloggningsuppgifter till min gamla @home.se adress.

Vad är det för inställningar för att ansluta via pop?

spray har ju stängt ner och är betaltjänst sen typ februari, så vettetusan om du kan lösa det

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

spray har ju stängt ner och är betaltjänst sen typ februari, så vettetusan om du kan lösa det

Ah, eftersom tråden är från 2020 tänkte jag att det kanske funkade fortfarande, den var en av första träffarna när jag googlade.
Var mest en kul grej, mailen kanske varit bortplockad sen länge ändå, det måste vara minst 15 år sen jag använde den.
Lär inte vara något viktigt där

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Home.se inte längre tillgänglig.

Svar till Mazchi.

I torsdags den 13/1 2022 upptäckte jag samma sak. Mejlen var borta.
När jag loggade in som vanligt blev svaret " sidan finns inte " .

Man blir ju förbannad såklart då man ju betalade in 108 kr i våras för 1 års premiumabonnemang.

Efter många sök på Google efter någon info fann jag en vänlig själ som berättade att man skulle använda ny sökadress.

Den nya adressen är , spray.pangia.biz/app/.

Jag testade idag den 17/1 och fram kom min mejlsida. Ett lite annorlunda utseende dock men all e-post tycktes vara kvar.

Annorlunda utseende nu. Sidan liknar gmail lite grann tycker jag.

När jag tittar på ankommna mejl så har inte ett enda registrerats under tiden 13/1 till 14/1. Normalt brukar jag få 20-30 st/dag.
Det första som registrerats efter stoppet var kl. 22:27 15/1 2022.

Göteborg den 17/1 2022

pedal22

Jag ser nu när jag skrivit klart att Mazchis problem var över ett år gammalt. Missade det.

Missade datum
Permalänk
Medlem

Funkar i app

Provade nu och det fungerar i windows 10:s enkla e-postklient med bara mailaderess och lösenord.
Detsamma i appen Outlook på mobilen (samsung). Valde IMAP istf POP3.
Webmailen funkar dock fortfarande inte.

Ursäkta, webbmailen funkar alldeles utmärkt via länken som pedal22 har skrivit ovanför.

Komplettering
Permalänk
Medlem

Bra att man kan komma åt sina mail igen via webmail gränsnitt... hoppas dom kan få ordning på Pop3 med snart så man kan använda Outlook igen

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Hej

Samma hände mig som pedal22 för en vecka sedan utan annan förvarning än den som kom för något år sedan
att spray skulle försvinna, kunde man inte bemödat sig och skickat ut något någon vecka innan den verkliga stängningen

Har haft spray i 40 år så mycke kontakter och annat som inte finns på annat ställ än där höll på att gå förlorat,
då jag inte har kunna hitta vart man gick in när man köpte premium abonnemanget

Hade tur som hittade detta forum och pedal22 som hade uppgifterna

Ett stort berg föll från mitt hjärta, nu kan jag sova igen

Tusen tusen tack !!!!!!!!!!!!!!

Bästa hälsningar

Hasse

Permalänk
Medlem

Hej igen, 19/1 2022

Förstod att på ovan och upptäckte att man inte kommer in i mailen på ovan länk på telefon/padda båda Samsung

utan man ska ladda ner på någon app vi playbutiken/appstore, där man på något sätt ska kunna

öppna våran "ny" spray mail, låter ju märkligt (ingen tekniker som ni förstår)

Har Outlook i jobb mobilen och vill inte blanda in privat spray mail där, någon som har hittat något bra alternative ?

Vet någon om Gmail funkar till detta ?

Känns som man vill använda någon som man känner igen namnet på och är etablerad och inte försvinner inom kort

Tacksam för förslag

Hasse

Permalänk

Hejsan

Jag skulle behöva kunna logga in på mitt home konto. Men lyckas inte hitta vart jag ska klicka för att kunna betala för att återaktivera mitt konto. Eller går det ej längre?
Jo, jag har mailat supporten, men som tidigare har sagt så är de inte så bra på att svara

Mvh
Magnus

Permalänk
Medlem
Skrivet av kolamannen:

Hejsan

Jag skulle behöva kunna logga in på mitt home konto. Men lyckas inte hitta vart jag ska klicka för att kunna betala för att återaktivera mitt konto. Eller går det ej längre?
Jo, jag har mailat supporten, men som tidigare har sagt så är de inte så bra på att svara

Mvh
Magnus

Om du menar via POP så funkar inte det ännu... om du vill komma åt via Webmail så kan du göra det på adressen https://spray.pangia.biz/app/

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Skrivet av AndersT:

Om du menar via POP så funkar inte det ännu... om du vill komma åt via Webmail så kan du göra det på adressen https://spray.pangia.biz/app/

Hej.
Jag är inte så insatt i sånt här, men ska försöka hjälpa min far.
Har laddat ner appen.
Vad ska där stå i de 4 rutorna under användare och lösen ord?
Tacksam för svar.
Mvh
Ole

Permalänk
Medlem

Hej! Denna länk fungera
https://spray.pangia.biz/app/
tack

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9400, Radeon 285, Corsair 4GB

Permalänk
Medlem

Spray.se funkar igen. De har byggt om den så den verkar bättre. Nu kommer man in igen.

Permalänk
Medlem

För att fylla på mitt tidigare meddelande (ovan) så är URL-adressen https://spray.pangia.biz/app/

Permalänk

Spraymail

Det är en urusel mail som i te fungerat ordentligt på flera år, och innan dess var det många problem. Fy fan för spraymail kommer att byta , och så kostar det pengar, har aldrig varit med om nåt värre.
Spraymail släng er i väggen.

Permalänk

Uruselt är rätt ord. Jag får fortfarande "pop3.mail2world.com svarade: service temporarily unavailable". Ngn annan som lyckas komma åt den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mountainclimber:

Uruselt är rätt ord. Jag får fortfarande "pop3.mail2world.com svarade: service temporarily unavailable". Ngn annan som lyckas komma åt den?

använda pop.pangia.biz istället

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Skrivet av AndersT:

använda pop.pangia.biz istället

Tyvärr samma svar:
pop.pangia.biz svarade: service temporarily unavailable.

Använder port 995 och SSL/TLS. Är det rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mountainclimber:

Tyvärr samma svar:
pop.pangia.biz svarade: service temporarily unavailable.

Använder port 995 och SSL/TLS. Är det rätt?

Inte för att vara otrevlig eller offtopic, men det verkar som spray är under total avveckling och har varit under en längre tid. Varför kämpa så hårt med att rädda en adress som förmodligen kommer vara död inom kort? Det finns gott om vedertagna gratisalternativ, och betal-alternativ som inte kostar skjortan. Flytta det som behövs innan den gamla är helt oåtkomlig.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av HoboCop:

Inte för att vara otrevlig eller offtopic, men det verkar som spray är under total avveckling och har varit under en längre tid. Varför kämpa så hårt med att rädda en adress som förmodligen kommer vara död inom kort? Det finns gott om vedertagna gratisalternativ, och betal-alternativ som inte kostar skjortan. Flytta det som behövs innan den gamla är helt oåtkomlig.

Ja, just för att flytta som jag skulle vilja kunna logga in med en klient 😃

Permalänk
Medlem
Skrivet av mountainclimber:

Tyvärr samma svar:
pop.pangia.biz svarade: service temporarily unavailable.

Använder port 995 och SSL/TLS. Är det rätt?

Har du betalt för tillgång till POP/IMAP?

Visa signatur

• AMD Ryzen 7 7800x3D • 32Gb G.Skill TZ5 Neo RGB DDR5 • XFX Radeon RX 6900XT Speedster Merc 319 Black Limited • Kingston Fury Renegade 1Tb M.2 NVMe • Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop • Fractal Design Torrent • Internet 500Mbit Bredband2 •

Permalänk
Medlem

Wow, det fungerar igen med länken ovan.

Tack så mycket!