Simulator med 8st 55" skärmar: söker tips

Permalänk
Medlem

Jisses vilket bygge, riktigt maffigt.
Borde inte ett par Quadro med NV-Link och Nvidia Mosaic vara ngt för er?

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceKey:

Jisses vilket bygge, riktigt maffigt.
Borde inte ett par Quadro med NV-Link och Nvidia Mosaic vara ngt för er?

Tackar, vi är riktigt nöjda med resultatet.

Det skulle det säkert vara om budget var lite större. Nu kostar varje maskin som driver åtta skärmar ca 50kkr ex moms. Går säkert att göra det billigare men med redundanta nätagg och server grade hårdvara om man bortser från grafikkorten så var det här den mest prisvärda lösning jag kom fram till. Var tyvärr rätt begränsat med säljstöd till en sån här lösning. Men vem vet vad framtiden har att erbjuda, ska läsa på om led matrisväggar 😁

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Tackar, vi är riktigt nöjda med resultatet.

Det skulle det säkert vara om budget var lite större. Nu kostar varje maskin som driver åtta skärmar ca 50kkr ex moms. Går säkert att göra det billigare men med redundanta nätagg och server grade hårdvara om man bortser från grafikkorten så var det här den mest prisvärda lösning jag kom fram till. Var tyvärr rätt begränsat med säljstöd till en sån här lösning. Men vem vet vad framtiden har att erbjuda, ska läsa på om led matrisväggar 😁

Är det simulatorn som låg på kastellet i Vaxholm som du har varit med och byggt och som flyttades till Järva krog nu i vintras?

Visa signatur

Asus TUF RX 6800, Ryzen 7 5800x3D, Asus TUF B550 Pro, DDR4 32gb, 2tb hdd, 1 tb ssd, 250gb ssd
Asus TUF VG27AQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morgan21:

Är det simulatorn som låg på kastellet i Vaxholm som du har varit med och byggt och som flyttades till Järva krog nu i vintras?

Stämmer bra det, hade turen att vara föräldraledig så behövde inte göra så mycket lyft

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Stämmer bra det, hade turen att vara föräldraledig så behövde inte göra så mycket lyft

Där ser man, tyckte jag kände igen mig bilderna Snyggt planerat med föräldraledigheten så du missade lyften Pluggar själv till skärgårdskapten så var ute på kastellet i höstas och körde i simulatorn några ggr vilket var/är sjukt roligt och man får verkligen en känsla av att man står på en brygga och styr ett fartyg. Tyvärr hann jag påbörja min praktik innan ni blev klara med flytten men ser fram emot att få köra i dom nya lokalerna till vintern.

Kul att jag snubblade in på den här tråden och fick lära mig lite om hur simulatorn är uppbyggd

Slänger med en bild o en video från i höstas

https://imgur.com/a/5XLsJad

Visa signatur

Asus TUF RX 6800, Ryzen 7 5800x3D, Asus TUF B550 Pro, DDR4 32gb, 2tb hdd, 1 tb ssd, 250gb ssd
Asus TUF VG27AQ

Permalänk

Väcker en gammal tråd.
Har varit och testat att köra en helt ny simulator på Donsö med nio skärmar framåt som dessutom tydligen är kopplad med vissa andra delar av verksamheten så man kör i samma värld när man använder ett VR-headset för att lägga till med ett containerfartyg.

https://www.youtube.com/watch?v=Ogq_qK5T_m4

https://www.youtube.com/watch?v=rcI_2LJ4MfI

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand