Microsoft, Nintendo och Sony går samman – vill göra spelande säkrare för unga

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Wow, det märks att du är barnlös.

Tvivlar starkt på att det handlar om något som inte redan finns. Så tolkar jag texten i alla fall. De väljer ju att skapa gemensamma riktlinjer eftersom crossplay har blivit en större sak, de flesta av riktlinjerna finns ju redan hos respektive företag. Nu gör de det gemensamt istället.

ledsen att du behöver höra detta... jag har 3 barn, dom är uppfostrade med att du behandlar folk som du själv vill bli behandlad. Är någon otrevlig på nätet så finns det block/mute knapp och om det inte räcker så kan dom ignorera personerna och fortsätta med deras liv. Det visar sig funka mycket bra, dom skrattar med sina kompisar när dom spelar och ibland blir det vissa "svordomar" när det inte går som dom vill. När det händer så säger jag till dom att om dom inte är nöjda så får dom lösa problemet själva istället för att klaga på andra.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Agree to disagree då, jag anser i alla fall att trion Microsoft, Nintendo och Sony är tungviktare som traditionellt förknippas med spelindustrin, samt att Windows i sig är en plattform för just spel. De uppmanar även andra att haka på och när det är de här tre som skriver under har det en helt annan tyngd än om ex. Apple eller Google hade gjort detsamma.

Jag håller med dig i det mesta, men windows har ju inge inbyggda verktyg eller program för att kommunicera mellan spelare varken inom eller utanför spelet. Lite svårt att förebygga eller motverka näthat om man inte har någon kontroll.

Jag tycker alltså det är ett bra initiativ och att andra aktörer kan joina senare är en bra grej, men just nu är inte konsol-gänget hela insdustrin, inget mer menat än så.

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

ledsen att du behöver höra detta... jag har 3 barn, dom är uppfostrade med att du behandlar folk som du själv vill bli behandlad. Är någon otrevlig på nätet så finns det block/mute knapp och om det inte räcker så kan dom ignorera personerna och fortsätta med deras liv. Det visar sig funka mycket bra, dom skrattar med sina kompisar när dom spelar och ibland blir det vissa "svordomar" när det inte går som dom vill. När det händer så säger jag till dom att om dom inte är nöjda så får dom lösa problemet själva istället för att klaga på andra.

För att inte nämna din kamp för kvinnlig rösträtt och andra kvinnosaker. Ditt ställningstagande för dom förföljda judarna i Nazi-Tyskland äro heller icke att förakta.

/LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

För att inte nämna din kamp för kvinnlig rösträtt och andra kvinnosaker. Ditt ställningstagande för dom förföljda judarna i Nazi-Tyskland äro heller icke att förakta.

/LD

..wat?, tror du har postat i fel tråd eller citerat fel person

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Första spontana tanken var ju nästan tvärt om att det är vuxna som behöver "skyddas" från dom extremt dryga toxic 12-åringarna

Permalänk

Så föddes powerpuffpinglorna.

Permalänk
Skrivet av Selmalagerlöf:

..wat?, tror du har postat i fel tråd eller citerat fel person

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Selma_Lagerlöf

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Töntigt.....även barn måste uppleva verkligheten o inte skyddas hela tiden. Kommer ju vara helt oförberedda på verkligheten till slut om man ska lindas in i bomull hela tiden....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]