Hur nollställer jag google home?

Permalänk
Medlem

Hur nollställer jag google home?

Brukar inte bli upprörd men just nu kokar det lite.

Bytte internetleverantör.
Alla mina "Hem" och enheter är borttagna ur google home appen.

Jag kan inte connecta till google home nu för att den är uppkopplad på det gamla wifi nätverket och det går inte att ändra då google home enheten inte finns kvar på google home appen. Så hur i hela fridens namn kommer jag åt att ändra wifi på min lilla google home?

Söker och hittar enheten. Dvs detta händer:

1. Google Home Mini hittades. Vill du konfigurera den här enheten? Klickar på Nästa.
2. Ansluter till Google Home Mini...
3. Anslutningen misslyckades. Det gick inte att ansluta till Google Home Mini. Testa att återställa standardinställningarna på enheten.

Hur ska jag göra det när enheten inte finns kvar då allt är borttaget av misstag. Är det bara åka och köpa en ny jävla (ursäkta) google home eller hur i helvete (ursäkta) gör man?

Edit: Jag hittade en guide på internet hur man fabriksåterställer skiten. Funkar inte detta åker den i papperskorgen. Sveriges minsta knapp på undersidan..

Permalänk
Medlem

Då var det nästa problem. Det går bra nu..
Försöka återställa chromecast.

Hur jag än gör hittar google home appen inte chromecasten.

Note: This option is only available if you still have access to the network your Chromecast was set up on. (vilket jag inte har)

Open the Google Home app Google Home app.
Tap your Chromecast device.
At the top right corner, tap Settings Settings Remove device.
Tap Factory reset.

Permalänk
Medlem

Vad är det för chromecast?

Generellt är det lättast att googla på Exakt modellnamn + hard reset.

Permalänk
Medlem

varför bytte du wifi-namn och lösenord? hade ju sluppit konfa om alla enheter om du bara satt samma som du hade innan (värt att tänka på nästa gång)

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Vad är det för chromecast?

Generellt är det lättast att googla på Exakt modellnamn + hard reset.

Problem löst.
Chromecast Gen 1 fungerar inte.
Tog en Chromecast Gen 2 och den hittade google home appen.

Frustrerande detta men det mesta löser sig om man andas och tar det lugnt. Hade dock varit bra om kunde löst det utan fabriksåterställning men skitsamma.

Skrivet av Haptic:

varför bytte du wifi-namn och lösenord? hade ju sluppit konfa om alla enheter om du bara satt samma som du hade innan (värt att tänka på nästa gång)

Allt blev bara fel verkar det som. Men nu är problemet löst men bra tips för nästa som har liknande problem.