Death Stranding på PC får Cyberpunk 2077-innehåll

Permalänk
Melding Plague

Death Stranding på PC får Cyberpunk 2077-innehåll

Uppdateringen av Death Stranding lägger till uppdrag, karaktärer, fordon och föremål från aktuella storspelet Cyberpunk 2077.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Låter coolt, men weird.. lore-mässigt så blir det ju knas?

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Låter coolt, men weird.. lore-mässigt så blir det ju knas?

Finns det nått som inte är knas i kojimas spel och lore?

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Var sjukt taggad på Death Stranding, men jag fick ju inte spela spelet av Hideo, han tyckte jag skulle sitta och vara förvirrad framför balla cutscenes istället så jag la ner det. Cyberpunk är bara yta och inget djup, precis som Death Stranding, så jag är inte förvånad att de sitter och tar på varandra.

Ursäkta min bittra ton i inlägget här, brukar vara på bättre humör men båda dessa spelen och spelutvecklarna har verkligen lovat/hypat mer än vad de borde ha, så att bara se namnen på spelen lämnar en sur eftersmak i munnen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Var sjukt taggad på Death Stranding, men jag fick ju inte spela spelet av Hideo, han tyckte jag skulle sitta och vara förvirrad framför balla cutscenes istället så jag la ner det. Cyberpunk är bara yta och inget djup, precis som Death Stranding, så jag är inte förvånad att de sitter och tar på varandra.

Ursäkta min bittra ton i inlägget här, brukar vara på bättre humör men båda dessa spelen och spelutvecklarna har verkligen lovat/hypat mer än vad de borde ha, så att bara se namnen på spelen lämnar en sur eftersmak i munnen.

Tycker Cyberpunk levererade, kanske inte till allt dom nämnt men storyn är riktigt bra, sidouppdragen likaså. Det jag spelat av Death Stranding har jag varit imponerad utav och tycker det är roligt.

Det stora problemet tror jag är att folk trodde båda spelen skulle bli "out of this world" - men hur man än vrider och vänder på det så är båda titlarna.. ja, spel.

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar vad jag tycker... Men det enda tydliga ordet i huvudet blir "varför?"

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Sitter och funderar vad jag tycker... Men det enda tydliga ordet i huvudet blir "varför?"

För Kojima finns med i CP77:
https://screenrant.com/find-hideo-kojima-guide-cyberpunk-2077...

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Var sjukt taggad på Death Stranding, men jag fick ju inte spela spelet av Hideo, han tyckte jag skulle sitta och vara förvirrad framför balla cutscenes istället så jag la ner det. Cyberpunk är bara yta och inget djup, precis som Death Stranding, så jag är inte förvånad att de sitter och tar på varandra.

Ursäkta min bittra ton i inlägget här, brukar vara på bättre humör men båda dessa spelen och spelutvecklarna har verkligen lovat/hypat mer än vad de borde ha, så att bara se namnen på spelen lämnar en sur eftersmak i munnen.

Jag tyckte om death stranding, väldigt mysigt spel att spela.

Cyberpunk är IMO århundradets bästa spel.

Permalänk
Medlem

Haha, köpte det, får se hur det känns med en gå-simulator. Slipper gå själv i alla fall

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Towbiekun:

Tycker Cyberpunk levererade, kanske inte till allt dom nämnt men storyn är riktigt bra, sidouppdragen likaså. Det jag spelat av Death Stranding har jag varit imponerad utav och tycker det är roligt.

Det stora problemet tror jag är att folk trodde båda spelen skulle bli "out of this world" - men hur man än vrider och vänder på det så är båda titlarna.. ja, spel.

Det enda jag är bitter över med Death Stranding är att det är vad världen fick istället för Silent Hills

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Spawnbadboy:

Jag tyckte om death stranding, väldigt mysigt spel att spela.

Cyberpunk är IMO århundradets bästa spel.

Ok tycker Cyberpunk har varit helt OK än så länge, typ GTA+lite mer RPG och lite mer Shooter i en annan setting än GTA... men kanske ändrar mig när storyn fortsätter

Permalänk
Medlem

Ahhh ok....... Nu har jag två "varför"

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

CDPR borde hålla sej till Witcher liknande spel. Dock väldigt roligt att dom vågar branscha ut och testa saker dom inte är lika säkra på, Vi behöver fler spel utvecklare som vågar göra det dom gjorde, det finns en anledning till varför vi bara ser remasters eller efterföljare idag, AAA spel studiorna vågar inte testa nya saker och det kostar oftast väldigt mycket mer än att bara fortsätta på samma spel som innan.

Edit: stavfel

Permalänk
Medlem

På epic är det nu rea på death stranding för 209kr och så får man ju 95kr-kuponger av epic nu. Drygt en hundring för death stranding. Får nog bli ett köp å testa nu.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

Half-Life prylarna som redan finns i Death Stranding på PC lät en fuska lite så varför inte lite mer med hack-verktyget med liksom.
Handskarna från Half-Life Alyx låter en plocka upp paket och kristaller från 10 meters avstånd istället för att man verkligen måste gå nära saker, det gör att fiska upp paket ur floder jättelätt. Till på det låser man upp dem klart tidigare än när man annars får grappling gun normalt.

Fantastiskt spel att bara zona ut till ibland alltså. Det är något med att vandra fram och tillbaka och bara leverera paket som faktiskt funkar för mig, kontrollerna känns verkligen helt rätt när man går och balanserar sin stapel man har på ryggen.