Hjälp med val av surfplatta - värd med iPad?

Permalänk

Hjälp med val av surfplatta - värd med iPad?

Hejsan!

Har lite funderingar kring köp av surfplatta och tänkte se om ni har tipps för mig?

I stort sätt vill jag kunna streama via Chromecast till Tv:n (Netflix, YT, filer...) och även få möjlighet till användning av tangentbord, där man kan sitta i soffan och skriva stabilt.

Har egentligen bara Androidenheter och är därför lite fundersam om det är värd med en iPad.
Fungerar det bra med Chromecast? Går det enkelt att ladda ner filer eller man väldigt nedlåst?
Fundera då isåfall över en en iPad (8th gen) 10.2"...

Egentligen gärna under 4.000,- men om det finns något som verkligen är kanonbra är lite mer också ok. Men inte 10 k

Tusen tack för hjälpen!!

Permalänk
Samsung Sverige

Är det något särskilt som gör att du inte överväger en Androidbaserad tablet? Du har ju exempelvis Samsung Galaxy Tab S6 Lite i den prisklassen.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Är det något särskilt som gör att du inte överväger en Androidbaserad tablet? Du har ju exempelvis Samsung Galaxy Tab S6 Lite i den prisklassen.

Ja jag är egentligen öppet för det med! Finns det stöd för tangentbordfodral? Tittade lite mer på en surface go 2, men tydligen år processorn lite sådär....

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av ZeldaSpellman:

Ja jag är egentligen öppet för det med! Finns det stöd för tangentbordfodral? Tittade lite mer på en surface go 2, men tydligen år processorn lite sådär....

Jag är faktiskt lite osäker på om Samsung har ett eget fodral just till S6 Lite. Till vanliga S6 finns det. Dock finns det tredjepartsfodral till S6 Lite, bland annat Targus som Samsung har samarbetat med.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung