"An operating system wasn’t found"

Permalänk

"An operating system wasn’t found"

Hur fixar man an operating system wasn’t found. Try dissconnecting any drivers That dont
Contain an operating system.
Press ctrl+alt+del to reastart
Snälla hjälp mig jag har testat allt har hållit på i dagar hjälp mig!!

Rubrik ska beskriva trådens innehåll /Andreaz1, mod
Permalänk
Inaktiv

Om du specificerar *vad* du har testat så kan någon kanske tipsa om nått du missat.

Permalänk

Bios typ men kan typ inte mycket om datorer
Snälla säg vad mer jag kan göra!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KTC Leeyoz:

Hur fixar man an operating system wasn’t found. Try dissconnecting any drivers That dont
Contain an operating system.
Press ctrl+alt+del to reastart
Snälla hjälp mig jag har testat allt har hållit på i dagar hjälp mig!!

Låter som att enheten du har ditt operativsystem på har kraschat. Som ovanstående säger, ge mer detaljer om problemet och vad du har testat hittills. Inte BIOS "typ", vad gjorde du där?

Permalänk
Medlem

Om du försökt fixa det i flera dagar tyder det på att du har ett bra tålamod. Detta kan du använda när du skriver nästa post och utförligt går igenom vad som hänt och vad du har gjort. Ge information om vad det är för dator och så vidare.

Jag kan bara ge tipset att göra det du blir tillsagd, dvs plugga ut alla hårddiskar förutom den du har OS installerat på. Men om du nu bara donat i BIOS så kan det vara så enkelt att fixa bootordningen.

Permalänk
Hedersmedlem

Har datorn fungerat innan? Vad har du för delar? Har du gjort något särskilt med datorn precis innan detta hände? Lagt till eller tagit bort enheter, uppdaterat Windows, ändrat BIOS-inställningar osv?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jag stängde av den igår sen imorse när jag startade den idag så stor den tecknen bara där

Permalänk
Hedersmedlem

Vänligen läs igenom och följ instruktionerna i följande forumtråd.
https://www.sweclockers.com/forum/trad/578039-kranglar-din-da...

Ska du få hjälp från SweClockers forum måste du vara beredd att hjälpa dig själv. Du kan inte låta andra användare dra ur dig information. Var beredd att prova tips som ges. Var aktiv. Orkar man inte det så finns det företag du kan vända dig till och bara lämna datorn för att få den fixad, så slipper du engagera dig mer.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!