Bilder på ditt senaste inköp (2021) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Acer Predator XB323UGX (32" / IPS / 2560 x 1440 / 270 Hz / 0.5 ms / NVIDIA G-Sync Compatible) på BF när den kosta lika mycket som 27"an.

Första intrycket, nä denna är för stor det går inte... Men efter lite tid så "växer" den på mig.. gillar den mer och mer!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk

250 kr var för bra.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av maLakai:

https://www.bildtagg.se/file/vkutt9blco1stq1h56hq45q2
Acer Predator XB323UGX (32" / IPS / 2560 x 1440 / 270 Hz / 0.5 ms / NVIDIA G-Sync Compatible) på BF när den kosta lika mycket som 27"an.

Första intrycket, nä denna är för stor det går inte... Men efter lite tid så "växer" den på mig.. gillar den mer och mer!

Se upp så den inte börjar ryka bara! (Inte exakt samma modell som du dock)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet fick bli en Elgato Wave arm, testade deras LP version och det gick inte hem, men den här gick hem!

Permalänk
Medlem

Dags och byta ut DS4 kontrollen till PC'n

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Se upp så den inte börjar ryka bara! (Inte exakt samma modell som du dock)

😱😱😱 Sjuka är det luktade bränd elektronik igår, trodde det va routern som överhettade så tog och blåser rent den på damm och grejer, kanske va nya skärmen 😱

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

6*18TB + en Synology 1621+ från Dustin, de hade felmärkt 18TB:arna, så fick dem för 4995:- styck och fem års garanti

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Blev ett par nya hörlurar, Denon har precis släppt sina true wireless lurar
Riktigt bekväma och ett väldigt trevligt ljud i dom

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awsmkiid:

https://i.imgur.com/lZGvwPk.jpg
Senaste tillskottet fick bli en Elgato Wave arm, testade deras LP version och det gick inte hem, men den här gick hem!

Vart köpte du den?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vart köpte du den?

https://www.elgiganten.se/product/gaming/streaming-och-inspel...

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet var en Fractal Torrent när Inet hade ett lite för bra pris på den.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Inte 100% det senaste, men tog tid att få hem skiten och haft fullt upp.
Bästa investeringen sen jag gick från mitt 1070 till 3060 ti! Om inte bättre...

RIP. Skräpcylindan som nästan skakade ner saker från väggarna i mitt kontor.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Äntligen har man fått testa allt !
Fungerar som förväntat, billigt var det dock inte!!!

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Skrivet av roxkz:

https://i.imgur.com/XexECRG.jpg
Inte 100% det senaste, men tog tid att få hem skiten och haft fullt upp.
Bästa investeringen sen jag gick från mitt 1070 till 3060 ti! Om inte bättre...

RIP. Skräpcylindan som nästan skakade ner saker från väggarna i mitt kontor.

Har knappt ledsyn typ så jag ser inte vad det är för maskin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Har knappt ledsyn typ så jag ser inte vad det är för maskin.

Bosch tvättmaskin.
Med iDOS dvs självdoserande tvätt och sköljmedel. Superbra funktion som jag också har. Gör det mindre tråkigt att tvätta.
Egentligen konstigt att en så liten sak kan göra så mycket.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eas@tetris:

Första tvn införskaffad! LG oled 55 B1.

😄 Fan va likt det var! Jag köpte min LG oled i Augusti. En LG OLED65CX6. Har även samma golv som dig under heltäckningsmattan, lol.

Visa signatur

LG OLED65CX6LA | Samsung 840 EVO 1TB SSD | Samsung 840 Pro 256GB SSD | Eizo Foris FS2333 | Cougar 200K DE

Permalänk
Medlem

Byggde ihop ett nytt system, tyckte att det var dags att uppgradera min Antec P180, 3570K, GTX980 och 16Gb Ram till ett Cooler Master NR200P Max, 11700K, RTX 3080Ti, 32GB Ram..fick bli en ny skärm när jag ändå var igång.. Predator 43" CG437KP.

https://imgur.com/a/6vP2MQ0.jpg

Permalänk
Skrivet av Gustav-P:

Bosch tvättmaskin.
Med iDOS dvs självdoserande tvätt och sköljmedel. Superbra funktion som jag också har. Gör det mindre tråkigt att tvätta.
Egentligen konstigt att en så liten sak kan göra så mycket.

Vi köpte ju ny tvättmaskin förra året men valde de traditionella luckorna för tvättmedel och sköljmedel. Tyckte tvättampullerna va ruskigt dyra om jag ska vara ärlig, så vi satsade mellanskillnaden på utökad 10 års garanti istället så nu har vi inte bara standardgarantin som enbart täcker motorn utan nu är det allt, precis allt.

Fegade även med "drulleggaranti" (500 kr per år) för det vore ju tragiskt om man tex glömt nycklar eller liknande kvar i kläderna och de förstör trumman.

Skulle nåt hända så kommer de ut hit och lagar på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Vi köpte ju ny tvättmaskin förra året men valde de traditionella luckorna för tvättmedel och sköljmedel. Tyckte tvättampullerna va ruskigt dyra om jag ska vara ärlig, så vi satsade mellanskillnaden på utökad 10 års garanti istället så nu har vi inte bara standardgarantin som enbart täcker motorn utan nu är det allt, precis allt.

Fegade även med "drulleggaranti" (500 kr per år) för det vore ju tragiskt om man tex glömt nycklar eller liknande kvar i kläderna och de förstör trumman.

Skulle nåt hända så kommer de ut hit och lagar på plats.

OT, i en Bosch fyller du behållare med valfritt flytande tvättmedel. Låter som att du tittade på en Miele, de har ett eget (otroligt bra men dyrt) tvättmedel som ligger i egna behållare. Till de flesta Miele med automatisk dosering kan man köpa speciella behållare som man fyller med valfritt flytande tvättmedel.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonkenPonken:

Har knappt ledsyn typ så jag ser inte vad det är för maskin.

Ah, en Bosch WAVH8EL9SN... Väl värd sina pengar i vår mening.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

https://i.imgur.com/XexECRG.jpg
Inte 100% det senaste, men tog tid att få hem skiten och haft fullt upp.
Bästa investeringen sen jag gick från mitt 1070 till 3060 ti! Om inte bättre...

RIP. Skräpcylindan som nästan skakade ner saker från väggarna i mitt kontor.

Herrejävlar, ska tvättmaskinen in på wifi och rocka numera?!

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Skrivet av [SH]:

OT, i en Bosch fyller du behållare med valfritt flytande tvättmedel. Låter som att du tittade på en Miele, de har ett eget (otroligt bra men dyrt) tvättmedel som ligger i egna behållare. Till de flesta Miele med automatisk dosering kan man köpa speciella behållare som man fyller med valfritt flytande tvättmedel.

Du är påläst du. Stämmer, Miele.

Jo försäljaren sa det men vi stod inför flytt och alla maskiner de inte hade hemma va restade så vi valde lite över den maskin hon trodde kunde komma hem först samt att vi hellre ville ha en 10 års heltäckande försäkring för typ samma peng. Det här var ju även när de hade rea och en stressad sådan. Kollade faktiskt på en Samsung först som jag tyckte såg okej ut och Samsung gör helt okej maskiner enligt försäljaren men sen när vi kom in på det där med garantin så var det då jag fick veta att de flesta tillverkare enbart har garanti på motorn så därför skippade vi Samsungen.

Vi orkar inte med mera strul än som varit sista året så vi vågade inte chansa så därför valde vi Miele då vi hade den möjligheten, och vi är supernöjda.

Försäljaren frågade helt enkelt efter nån timmers frågestund från min sida vilka egenskaper vi ville ha. Kvalitet och strömsnål va det viktigaste. Wifi va absolut inget krav men va ju inbyggt så. Rätt schysst med appen btw.

Permalänk
Medlem

En Wera Kraftform Compact 28, behändigt att bära med när man bara ska skruva några få skruvar. Två raka, två philips och två pz-bits. Bitshållaren går dessutom att ta loss och montera i skruvdragare.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

6*18TB + en Synology 1621+ från Dustin, de hade felmärkt 18TB:arna, så fick dem för 4995:- styck och fem års garanti

https://i.imgur.com/kUb0jED.jpeg

Vad var det för diskar? Tyckte 5000 kr lät lite dyrt?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Galvanizer:

Vad var det för diskar? Tyckte 5000 kr lät lite dyrt?

Gissar på Ironwolf Pro eller WD Red Pro.
Ligger på ~5900kr respektive ~6900kr inkl moms stycket normalt sett

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Fick äntligen alla delar så byggde ihop datorn i signaturen förra helgen!
Bakre fläkten ska jag placera längst ner i fronten i chassit och den ersätts av en RGB fläkt så fort jag bara får den. 😬

Visa signatur

i9-12900K | Z690 HERO | RTX 3080 | PG279QM 240Hz | 32GB DDR5 | H150i ELITE | PSU 1200W | SN850 2TB | SSD 1TB | HDD 1TB | WIN 11 | Meshify 2 Black | Kringutrustning: Logitech MX Keys | Razer Naga Pro | Razer Nari Ultimate
TV: LG 65" OLED65C8 | PS5 & Pulse 3D Wireless Headset, Series X & Xbox Wireless Headset & Elite Series 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Gissar på Ironwolf Pro eller WD Red Pro.
Ligger på ~5900kr respektive ~6900kr inkl moms stycket normalt sett

Mitt minne säger mig att de hade väl Toshiba för 3490 eller något sådan innan BF. 18 TB varianten då.

Jag är på väg till en ny NAS men vet inte om det blir den annonserade DVA modellen med 2 diskar eller om jag ska slå till på någon av 6 el 8 modellerna som lanserats med Ryzen processorn.

Blir nog inget beslut innan vi vet mer om den nya DVA:n med 2 diskar och vilket pris det skulle kunna bli på den.
(Vill nog gå över till Survailence Station från Milestone då jag nu är på 8 kameror och får inte in fler i gratisversionen av Milestone, och då blir det billigare att köpa kamera licenser från Synology istället)

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

iPhone 13 Pro Max 256GB. Har alltid kört android men blev att testa något nytt nu. Hittills riktigt nöjd och fungerar bra att synca data med Google kontot

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk

Äntligen så kom den, PS5.
Självklart skulle den (läs kartongen) inspekteras.

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

Äntligen har man fått testa allt !
Fungerar som förväntat, billigt var det dock inte!!!

https://i.imgur.com/OjEzTxW.jpg

Skrivet av mistahh:

Fick äntligen alla delar så byggde ihop datorn i signaturen förra helgen!
Bakre fläkten ska jag placera längst ner i fronten i chassit och den ersätts av en RGB fläkt så fort jag bara får den. 😬

https://i.imgur.com/mKEWb9w.jpg

https://i.imgur.com/o25ZbnR.jpg

https://i.imgur.com/68wTrvY.jpg

Trevligt bygge🙂

Men varför gpu i nedre Pci?