Permalänk
Medlem

Ännu en YouTuber som "recenserar" DecaMove.
Thrillseeker är imponerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ännu en YouTuber som "recenserar" DecaMove.
Thrillseeker är imponerad.

Känns dock rimligare att göra samma sak med en telefon i fickan (som man ändå har där) än ännu en grunka att hantera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Känns dock rimligare att göra samma sak med en telefon i fickan (som man ändå har där) än ännu en grunka att hantera.

Jo det så klart.
Spelar nog ingen roll vad, bara man får hip tracking.
Skulle vara kul att testa om det är så stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Vore ju kul om det gick att få det att fungera. Men troligtvis blir det som med trackir där de hemmakokta webbaserade lösningarna inte presterar lika bra om än till mycket lägre kostnad.

Ser inte problemet här. Kan man ha telefon i fickan kan man nog ha denna i fickan istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Varför skulle man ha telefonen i fickan när man kör VR? Den går ju inte direkt att använda när man kör VR, och då måste man ju även anpassa vilka byxor man har på sig när man lirar. Mjukisar, som jag brukar köra i på vintern, har ju oftast stora fickor utan dragkedja, och då om man böjer sig fram och squatar och grejer så hoppar ju telefonen runt i fickan, eller i värsta fall ut från fickan. Nej, luren den hamnar på skrivbordet tillsammans med allt annat onödigt, nycklar, earbuds osv.

Tycker det låter mycket bättre med en liten och lätt dedikerad enhet som man bara klipper fast på byxorna och sen inte behöver tänka något mer på.

Om hip-based movement tar fart så ser jag dock framför mig att folk kommer att köra med luren istället för en dedikerade enhet. Men det känns isåfall mer som ett budget alternativ för de som inte har råd/vill testa tekniken, än ett replacement för en dedikerad enhet! Dock tror jag även i framtiden att headseten själva kanske kommer att ha en kamera som pekar nedåt och som trackar både fötter och ben och även vilket håll du är vänd emot. Men det kommer nog dröja ett par år till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

När man talar om trollen

https://twitter.com/DecaGear/status/1380490873562001414

De nämnde dock att det inte är idealiskt att använda luren, men det var ju förväntat. Så det ersätter ju inte direkt DecaGear enheten, men verkar samtidigt vara riktigt najs om man bara vill testa på eller om man är helt pank
"While it's possible to use the phone, it’s far from a preferred solution for numerous reasons."

Permalänk
Medlem

Nu har dom dragit igång preorders kampanjen för DecaMove.

Permalänk
Medlem

Blev en preorder på denna