Nya varianter av AMD-grafikkretsen "Navi" skymtas

Permalänk
Melding Plague

Nya varianter av AMD-grafikkretsen "Navi" skymtas

Kretsar med kodnamnen XTXH och XLE dyker upp hos USB-IF tillsammans med Nashira Point.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mer saker som inte går att få tag på

Permalänk
Föredetting
Skrivet av TimMy2003:

Mer saker som inte går att få tag på

Se det från den ljusa sidan, vi vet inte ens om det är saker som är värda att försöka få tag på ännu.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

6900 alltså 4CU mellan 6800XT och 6900XT känns orimligt, bara göra 6800XT av dessa och vara nöjd...

Permalänk
Medlem

Känner mig lagom hypad över nya grafikkort inte just nu...........

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Kan vara ökad raytracing?

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Jag är inte uppdaterad på vad som orsakar bristen på grafikkort. Om det är GDDR6 som orsakar brist är det bra om HBM varianter släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

Jag är inte uppdaterad på vad som orsakar bristen på grafikkort. ...

Enkelt uttryckt: Nvidia har fullt upp att tillverka och leverera GPU för grafikkort till dem som vill bryta Etherium och AMD förutsåg inte att de skulle behöva femdubbla sin marknadsandel gentemot gamers.

Vill du enkelt få tag i kraftfulla grafikkort verkar det gå bra att beställa helpall direkt från någon tillverkare. Butikshyllorna gapar i alla fall tomma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Vill du enkelt få tag i kraftfulla grafikkort verkar det gå bra att beställa helpall direkt från någon tillverkare. Butikshyllorna gapar i alla fall tomma.

Glöm inte bort att det även verkar gå bra att bara valsa in hos en tillverkare och plocka några pall!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

vad är ens meningen att släppa massa saker när det ändå inte går att köpa nånstans.. gäller ju allt som släpps nu.. jäkla hyckleri

Permalänk
Medlem

spännande att se vad detta kan vara 🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kotz:

Kan vara ökad raytracing?

Knappast, behöver släppa navi 2 för det.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Knappast, behöver släppa navi 2 för det.

Ja, eller navi/rdna 3 snarare.
navi 2 är ju RX6000-serien.

Permalänk
Skrivet av cooldfs:

vad är ens meningen att släppa massa saker när det ändå inte går att köpa nånstans.. gäller ju allt som släpps nu.. jäkla hyckleri

Håller helt med. Känner noll hype för detta. Vad är ens meningen med att utveckla nya kort som en handfull människor i techbranschen kan sitta och pilla på hemma men som allmänheten har absolut ingen chans att se?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TimMy2003:

Mer saker som inte går att få tag på

just nu är det en ny mining boom som verkar ha flugit tech media överhuvudet. Den började med nvidias nya serie i höstas.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Jag är mest intresserad av Radeon RX 6700 serien.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I