Avinstallera ett Windowsprogram går ej. Var är låsningen?

Permalänk

Avinstallera ett Windowsprogram går ej. Var är låsningen?

Hej,
Använder ett third-party program till labview som heter VI Package Manager. Den installerades som vanligt men det blev nåt fel. Försöker avinstallera alt. installera om den igen men win10 säger att en "install.process redan pågår. Avsluta den först". Jag har på olika sätt försökt hitta var problemet sitter men har ej lyckats.
Försökt även anv. windows "Avinstallera program".. Givetvis samma svar.

Har nån några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweedland:

Har nån några tips?

Enklaste lösningen är att helt enkelt starta om datorn.

En lite mer avancerad är att leta upp installationsprocessen i Aktivetshanteraren och avsluta den, just själva processen för installations programet kan dock ibland redan vara avslutad, och då får man leta upp "Windows installer" processen och avsluta den.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweedland:

Hej,
Använder ett third-party program till labview som heter VI Package Manager. Den installerades som vanligt men det blev nåt fel. Försöker avinstallera alt. installera om den igen men win10 säger att en "install.process redan pågår. Avsluta den först". Jag har på olika sätt försökt hitta var problemet sitter men har ej lyckats.
Försökt även anv. windows "Avinstallera program".. Givetvis samma svar.

Har nån några tips?

Testa Revo Uninstaller.

Permalänk
Skrivet av LeoLejon:

Testa Revo Uninstaller.

Efter lite mer googling hittade jag en av Microsofts troubleshooters. Du väljer om du har problem vid installation eller avinstallation. Efter val söker den igenom registret och sen presenterar en lista på vad den hittat för program. Leta. Välj. Markera. Då börjar den jobba relativt länge.
Detta verktyg fick faktiskt bukt på problemet mer eller mindre. Det verkar fixa sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweedland:

Efter lite mer googling hittade jag en av Microsofts troubleshooters. Du väljer om du har problem vid installation eller avinstallation. Efter val söker den igenom registret och sen presenterar en lista på vad den hittat för program. Leta. Välj. Markera. Då börjar den jobba relativt länge.
Detta verktyg fick faktiskt bukt på problemet mer eller mindre. Det verkar fixa sig.

Skönt att höra. 😁