Vilket COD är bäst egentligen?

Permalänk
Medlem

Vilket COD är bäst egentligen?

Jag har aldrig spelat COD och har tänkt testa på det spelet. Nu finns det ju typ 20 olika att välja mellan.
Vilket rekomenderar ni? Jag vill inte spela på för stora banor där man springer i 20 minuter utan att se någon fiende.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag spelade mycket CoD 2 när det begav sig, svårt att säga vilket som är bäst men jag gillar också Black ops och ej att förglömma Modern warfare.
Gillar du framtid/dåtid, massa perks och dylik?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Alltså jag vet inte. Har ju aldrig testat COD men om jag jämför med battlefield så gillar jag mindre banor, gärna stads/by miljö med full kalabalik typ 🙂 jag gillar inte att landa med fallskärm och att spelvärlden krymper typ.
Gärna snabb respawn.
Om grafiken och ljudet är mäktigt är det ett plus.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Serien spårade ut efter tvåan, ettan var mest ok. Därefter har serien på något sätt blivit ett lågvattenmärke för PC-spel vilket också konsolkompatibiliteten borgar för.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

Så mycket finns ju inte att välja på egentligen, brukar väl bara vara (ungefär) de tre senaste spelen som har dugligt många aktiva spelare.

Har absolut ingen aning om priserna på spelen men skulle väl säga att det kanske är lämpligt att köpa det näst senaste spelet (Modern Warfare) istället för det absolut senaste p.g.a. att priset på det senaste är antagligen runt 600 kr och förra spelet lär ha sjunkit i pris. Så du inte betalar 600 kr för ett spel och det visar sig att du tycker det är skittråkigt.

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter multiplayer är det mer eller mindre dem senare du måste kolla på då dem tidigare tenderar att dö ut med åren. Modern Warfare (2019) och Black Ops Cold War (2020) är de två senaste. MW tycker jag har bättre gameplay men sämre banor, BOCW har sämre gameplay men bättre banor, enligt mig iaf.

Båda dessa har crossplay (så du kan spela tillsammans med folk på andra plattformar) så de borde inte dö ut lika fort.

COD är allmänt mindre banor och så, så "springa 20 minuter att inte se en fiende" är inget problem i nåt av dem.

Min favorit är MW2, det är väldigt fast paced och kaos. Dock är multiplayer där ganska dött nuförtiden men det brukar gå att hitta en lobby åtminstone.

Snackar vi single player/campaign är alla korta men ganska roliga ändå. Vill man få bort en söndag så kan man köra igenom en. Tror alla campaigns jag spelat har jag tyckt om, men speciellt COD4 (Modern Warfare) (inte förvirra med Modern Warfare (2019)) sticker ut som en favorit.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Är ju svårt att säga vilket som är bäst då alla tycker olika men enligt är det alltid cod4 då jag spelade det mest som liten.
Sen är det Cod 2,WaW och Call of duty/United Offensive sen MW2 men spelade ett par månader endast innan jag la ner för fuskandet.
Gillar du singleplayer så kan du ju spela igenom alla spelen ifrån Call of Duty serien men är det MP som gäller så är det ju MW19 och Cold War jag hade kollat på även om jag inte gillar MW19s banor så spelar jag hellre det än Black ops 4. Spelade det ca veckor totalt.

Kolla lite på Modern Warfare 2019 eller Black Ops Cold War om du vill köra MP men även singleplayer samt Zombie i cold war.

Permalänk
Medlem

Har några hundra eller mer timmar i varje sedan BO2 och bästa är ganska svårt att peka ut, jag har mest följt med spelarströmen, jag skulle säga att BO4 dock är det som jag själv fann roligast även om jag till skillnad från många faktiskt gillade Ghost men de dog snabbt tyvärr.
Senaste MW är bra dock mer en mix av COD och BF, bra är det men inte riktigt samma känsla av RnG (run and gun). När det kommer till nyaste så helt ärligt är det tunt men det var MW delvis med när det först kom, 3 av 4 banor är allmänt skräp med designen av fast pace RnG men massa långa öppna sniper-lägen ända in i Spawn. Visst, spawns är alltid ett problem när folk spawnar om i en match men som vanligt så är det extra horribelt i senaste release innan de fixat till det men här är det absurt ibland. Spawant in i napalm, mitt i någons sikte när den skjuter och en del banor kan folk ställa sig så hela motståndarlaget spawnar in i en killbox. Ja det går på en eller två banor på MW med men där är det iaf att man har en meter att springa, inte dör i samma tiondel som man laddar in igen.

Problemet med äldre CoD är ofta spelarbasen som är tunn, funkar ibland för multiplayer men på PC är det ofta för lite folk

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

2 och 4 skulle jag säga, även om jag tycker första black ops var riktigt bra, tyvärr kom mod-stödet för sent.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna börja med Warzone. Det är visserligen inte direkt som vanliga CoD, men det är gratis, och gissningsvis bland det största CoD just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Full:

skulle väl säga att det kanske är lämpligt att köpa det näst senaste spelet (Modern Warfare) istället för det absolut senaste p.g.a. att priset på det senaste är antagligen runt 600 kr och förra spelet lär ha sjunkit i pris.

Var in och kikade nu, dom kostar vanligtvis fortfarande lika mycket på battle.net, men just nu är det en rea så cold war är snäppet billigare. Inte spelat cold war, men skulle inte rekommendera någon att lägga 600 spänn på modern warfare iaf, det är ETT spelläge som är roligt (gunfight), sen tycker jag att resten är skit, misstänker att det är mer eller mindre samma i Cold War.
Men till TS, om du ska köpa Modern Warfare, se till så att du har plats för spelet. Mitt ligger på 146GB och då har jag valt bort installationerna av campaign och co-op. Har man hela paketet tror jag det ligger på runt 220GB.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Köpte cold war. Det var 33% sänkt pris.
Testat lite idag och det verkar kul.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Call of Duty 1 / UO och CoD 2 är gyllene tider.

Permalänk
Medlem

MW2 var tider det! Sedan har det gått utför tyvärr! Var veckor sedan jag rörde senaste COD och har inget sug heller! Aldrig varit en battle royale spelare så Warzone har jag knappts rört!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Call of Duty 1 / UO och CoD 2 är gyllene tider.

Jo, uppskattade mest tiden innan lobby och alla val på vapen. Tyckte även att man spelade med respektive sidors vapen tillförde något. Tror att den enkelheten hade känts befriande idag.

Fast för mig började CoD egentligen som en uppföljare på MOHAA

Permalänk
Medlem

Bo2 och MW2 är väl bland de bästa. MW3 är inte så långt efter heller