Samsung Galaxy Unpacked 2021 på SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Det kommer bakom skärmen. De lösningar jag har sett nu bakom skärmen har både haft väldigt dålig fotokvalite, vilket beror på att de saknar bildinformation och kör ett filter för att fylla i pixlarna. Sedan dålig skärm över kameran där kameran tydligt syns bakom.

Problemet med önskemål kring vad man själv vill ha är om man själv inte tillhör en stor skara så blir det inte attraktivt att göra produkter åt en.
Jag påstår att det finns många som skulle köpa en mobil utan frontkamera och t.o.m betala mer för denna mobil än en med denna frontkamera. Men låt oss för enkelhet skull säga att 50% väljer Android resten iPhone. Anta 50% vill ha premium telefon till högt pris. Anta att 50 % vill ha en 6,7" osv.
Resultatet blir att även om man kan påstå att många skulle vilja ha en mobil utan frontkamera, så är det inte säkert att det är så många individer som vill t.ex. köpa kommande Samsung s21 Max utan frontkamera. Och det blir enbart en förlustaffär att göra en mobil som gynnar denna grupp.

Exakt samma dilemma är det med små smart-mobiler. Om alla som vill ha en liten mobil endast hade haft detta som krav, vilken otroligt efterfrågan det hade varit.
Men vissa pratar om extremprestanda och då påstår jag att en överliggande majoritet av de kunder som skulle vilja köpa en sådan mobil inte vill betala väldigt mycket för mobilen.

Jag påstår även att det finns ett samband som inte helt hänger ihop. Men folk som använder mobilen extremt mycket är ofta mer villiga att den får ta lite plats i fickan. Medans folk som är mer sparsam, inte lika gärna vill ha en klump som tar en massa plats i onödan.

Förstår hur du tänker.

Men jag stör mig mycket på det, samma sak när någon pixel dör.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har aldrig använt så kallad videosamtal, förstår heller inte varför någon skulle vilja ha det.

Använder det aldrig själv men mina barn använder det när dom ska prata med mormor osv. Och jag förstår varför dom vill det, dom ses ju knappt annars och vill även kunna visa upp leksaker eller kläder eller vad som helst.

Permalänk
Medlem

10x Optiskt Zoom på S21 Ultra kommer bli en fröjd.

Permalänk

Någon som vet något om skärmen. Skulle vilja ha en lite mindre ljuskänslig variant. Lite mot Philips paneler. Har fel på ögonen.
Snacket om enyxos bryr jag mig inte om. Fungerat utmärkt hittills. Skulle istället kunnat tänkt mig DDR6/HBM minne och en bättre bländare/optik på kameran än 1000x zoom. Får se om det blir ny Samsung Galaxy. Blir nog tyvärr när ingen annan har vettigt skydd att skydda mobilen. Det är lite utav en deal breaker för min del. Samt skärmen. Upplösning i pixlar bryrar jag mig inte om utan det är mer viktigt om hur bra skärmen presterar som är det som är mest viktigt för min del. Hade inte Huawei varit utan Google hade jag hellre haft en mate 40 Pro. Hoppas verkligen på något nytt. Får se.

Permalänk

Det här vill jag inte läsa om. Ska ni tvunget skriva om något så urbota tråkigt som telefoner så lägg det på mobilclockers.se eller något liknande istället.
Mina fem cent, fast gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Har Samsung sagt varje generation och har varit en lögn varje gång.
Vikbara skärmar är definitivt framtiden, men är minst en generation bort för att vara praktiskt och prisvärt.

Fast där är större skillnad på årets Exynos mot vad det varit tidigare.
Innan har dom kört sina egna mongoose kärnor men detta året kör som samma typ av ARM kärnor som SD, enda skillnaden är valet av gpu.

Skrivet av StaffSergeant:

Det här vill jag inte läsa om. Ska ni tvunget skriva om något så urbota tråkigt som telefoner så lägg det på mobilclockers.se eller något liknande istället.
Mina fem cent, fast gratis.

Är det någon som tvingat dig läsa?
Det är fritt valt att hoppa över de artiklar du inte vill läsa och trotts att du inte vill läsa så tar du dig tid att kommentera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har aldrig använt så kallad videosamtal, förstår heller inte varför någon skulle vilja ha det.

För 10år sedan förstår jag dig men idag kör jag videosamtal 3-4gånger i veckan!

Vänner utspridda över hela världen! Så mycket personligare att se den man pratar med.
Har ni aldrig videokonferenser på jobbet? Skillnaden är enorm!

(Innan någon börjar: de flesta möten lämpar sig inte med video medans vissa som kräver en högre personlig grad, speciellt i dessa tider, blir såååå mycket bättre om man ser personen ifråga. Man får bara komma över att man inte ser perfekt ut 😉)

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Är det någon som tvingat dig läsa?
Det är fritt valt att hoppa över de artiklar du inte vill läsa och trotts att du inte vill läsa så tar du dig tid att kommentera.

Nej, jag är inte tvingad, antar att du inte heller trodde det.
Kommenterar för att påskina det faktum att jag anser att mobiltelefoner är exakt precis sådant jag och flera andra inte vill se. Finns sååå många andra forum för mobilnörderi, jag vill låta sweclockers vara ett pc nörderiforum.
Därför kommenterar jag, inte för att göra ner dig eller andra mobilfantaster.
Mer polemik än så blir det inte från mig.
Gomiddag!

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt alla önskemål om 3.5mm uttag. De flesta mobiler har kass förstärkare och DAC. Vill man ha bättre ljudkvalitet så är det mycket smartare att köpa en bluetooth amp och koppla sina high-end trådbundna lurar till den. Då får man dessutom alla fördelar med trådlöst vilket jag tycker är mycket viktigare på en mobil som man plockar upp hela tiden och rör sig med.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Har aldrig använt så kallad videosamtal, förstår heller inte varför någon skulle vilja ha det.

Förstår man inte något är det svårt att förklara.
Det är för mig underbart att kunna se mina 80 åriga släktingar i Norrland när man pratar med dem. På grund av avstånd, arbete och Covid19 kan och får jag inte träffa dom.
Jag hade aldrig använt videosamtal innan men nu har jag insett hur otroligt mycket man "säger" till varandra bara genom att se när den andre pratar.

OT. Skall bli riktigt intressant att se eventet om en stund. Jag behåller min s10+ så den kan användas till sånt där jag behöver 3.5 mm kontakten och SD kortet. Tråkigt att man behöver två mobiler för att få det men men, utvecklingen går ju åt alla håll.
Är mest intresserad av kameran och batteritiden, samt stödet för s-pen på ultran.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Förstår inte riktigt alla önskemål om 3.5mm uttag. De flesta mobiler har kass förstärkare och DAC. Vill man ha bättre ljudkvalitet så är det mycket smartare att köpa en bluetooth amp och koppla sina high-end trådbundna lurar till den. Då får man dessutom alla fördelar med trådlöst vilket jag tycker är mycket viktigare på en mobil som man plockar upp hela tiden och rör sig med.

Tyvärr har jag AUX uttag i bilen endast och det är guld när man åker långt. Nej, jag vill inte ha en BT dongel som man måste hålla reda på. En 3.5 mm kabel är inte lika stöldbegärlig och kan sitta på plats i bilen.
Det samma gäller mina BT lurar, när batteriet är tomt funkar det utmärkt med kabel.

Så för MIG är det relativt viktigt med det uttaget. Inte lika viktigt som SD kortplats, men ändå något jag vill ha.
Jag funderar på varför inte samsung inför e-sim på mobilerna? Då kan ju SIM platsen vara en kombinerad SIM/SD plats.
Behöver man ett extra SIMkort använder man platsen till det, vill man ha e-sim och SD kort använder man det.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Spelaspel:

Förstår inte riktigt alla önskemål om 3.5mm uttag. De flesta mobiler har kass förstärkare och DAC. Vill man ha bättre ljudkvalitet så är det mycket smartare att köpa en bluetooth amp och koppla sina high-end trådbundna lurar till den. Då får man dessutom alla fördelar med trådlöst vilket jag tycker är mycket viktigare på en mobil som man plockar upp hela tiden och rör sig med.

Jag kan ändå förstå önskemålet. Trådbundna lurar är ju rätt enkla och många har säkert några gamla liggandes. Samtidigt kan jag inte komma ihåg när jag själv använde trådbundna lurar till en mobiltelefon, och jag tror att de allra flesta tagit steget till trådlösa.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av KingCobra:

Tyvärr har jag AUX uttag i bilen endast och det är guld när man åker långt. Nej, jag vill inte ha en BT dongel som man måste hålla reda på. En 3.5 mm kabel är inte lika stöldbegärlig och kan sitta på plats i bilen.
Det samma gäller mina BT lurar, när batteriet är tomt funkar det utmärkt med kabel.

Så för MIG är det relativt viktigt med det uttaget. Inte lika viktigt som SD kortplats, men ändå något jag vill ha.
Jag funderar på varför inte samsung inför e-sim på mobilerna? Då kan ju SIM platsen vara en kombinerad SIM/SD plats.
Behöver man ett extra SIMkort använder man platsen till det, vill man ha e-sim och SD kort använder man det.

Det finns redan E-sim-stöd, men man har valt att behålla de fysiska korten än så länge (i alla fall upp till S20-serien, kommenterar inte den nya serien än). Jag tror att det kan bero på lite olika utrullning av E-sim i olika länder/regioner.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av StaffSergeant:

Nej, jag är inte tvingad, antar att du inte heller trodde det.
Kommenterar för att påskina det faktum att jag anser att mobiltelefoner är exakt precis sådant jag och flera andra inte vill se. Finns sååå många andra forum för mobilnörderi, jag vill låta sweclockers vara ett pc nörderiforum.
Därför kommenterar jag, inte för att göra ner dig eller andra mobilfantaster.
Mer polemik än så blir det inte från mig.
Gomiddag!

Jag skulle ju vilja beskriva SweC som ett dator/teknik forum och en modern smartphone är ju en liten dator, därför pass det hur bra som helst, men det är ju bara min åsikt.
Eftersom det är ganska OT så låter vi det vara där och så kan vi som vill fortsätta läsa medan övriga helt enkelt skiter i det.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Samsung:

Just en telefon som är fysiskt mindre är något som har diskuterats ganska flitigt i den här tråden: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613390-hur-skulle-du-...

Även 3.5mm-utgång hör till de mest önskade grejerna. Jag har sammanfattat allt och vidarebefordrat inom Samsung, men ju fler som önskar features, desto större blir genomslaget.

Kan ju passa på att skriva en liten egen önskelista nu när vi har en aktiv rep här!
Detta gäller egentligen alla telefoner, inte bara Samsung.. But here we go:

  • 120Hz AMOLED/OLED skärm

  • 6.7"+ skärm

  • State of the art CPU/GPU (årets senaste helt enkelt)

  • 6000Mah+ batteri (vill få ut iaf 2 dagar på en laddning)

  • Duglig/bra kamera (vill inte ha överaggresiv sharpening eller skit som kompenserar för dålig hårdvara)

  • in-screen fingerID och in-screen frontkamera (notch bort, tack)

  • Så nära "stock Android" som möjligt (standardiserade menyer o.s.v.)

  • Valet att avinstallera vilka appar jag vill (vill jag ta bort Samsung Calendar eller Facebook, LÅT MIG!)

  • 3.5" utgång med duglig/bra DAC (LG G7 ThinQ är en bra grundreferens för ljud här)

Har i dagsläget en ASUS ROG Phone II, den gör egentligen mer eller mindre allt ovanstående som jag begär i dagsläget av en telefon. Det enda jag har att klaga på är kameran, som i ärlighetens namn knappt är på nivån av min gamla Galaxy S6+ (sedan såklart saknas en in-screen kamera).
Tycker ASUS lyckades fantastiskt med denna telefon överlag dock sett till priset om 6k som jag gav, men hade utan problem kunnat betala upp emot 8k för en bättre kamera i slutändan.
Så här kan Samsung ta sig en närmare titt på en konkurrent som inte är Apple eller Huawei faktiskt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Yatagarasu:

Kan ju passa på att skriva en liten egen önskelista nu när vi har en aktiv rep här!
Detta gäller egentligen alla telefoner, inte bara Samsung.. But here we go:

  • 120Hz AMOLED/OLED skärm

  • 6.7"+ skärm

  • State of the art CPU/GPU (årets senaste helt enkelt)

  • 6000Mah+ batteri (vill få ut iaf 2 dagar på en laddning)

  • Duglig/bra kamera (vill inte ha överaggresiv sharpening eller skit som kompenserar för dålig hårdvara)

  • in-screen fingerID och in-screen frontkamera (notch bort, tack)

  • Så nära "stock Android" som möjligt (standardiserade menyer o.s.v.)

  • Valet att avinstallera vilka appar jag vill (vill jag ta bort Samsung Calendar eller Facebook, LÅT MIG!)

Har i dagsläget en ASUS ROG Phone II, den gör egentligen allt ovanstående som jag begär i dagsläget av en telefon. Det enda jag har att klaga på är kameran egentligen. Tycker ASUS lyckades fantastiskt med denna telefon sett till priset om 6k som jag gav, men hade utan problem kunnat betala upp emot 8k för snäppet bättre kamera.
Så här kan Samsung ta sig en närmare titt på en konkurrent som inte är Apple eller Huawei faktiskt.

Av ren nyfikenhet eftersom jag ser många nämna det, vad är så bra med stock Android? Själv ser jag ingen direkt jättefördel med det ena eller andra utan det känns mest som en smaksak?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Jag skulle ju vilja beskriva SweC som ett dator/teknik forum och en modern smartphone är ju en liten dator, därför pass det hur bra som helst, men det är ju bara min åsikt.
Eftersom det är ganska OT så låter vi det vara där och så kan vi som vill fortsätta läsa medan övriga helt enkelt skiter i det.

Modda & tweaka med en telefon är dock helt annorlunda mot en PC.

Började nyligen med min gamla Nexus 6P med ADB, Twrp, custom rom via Oem unlock & roots via Magisk & Supersu.

Detta gjorde mig mogen att köpa en Huawei P40 PRO med Appgallery som standard men finns tweaks här också så man kan installera Gplay.

Finns mycket appar via tredje parts sidor om man inte vågar sig på detta & Facebook har lagt sina för nedladdning på deras hemsida.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Av ren nyfikenhet eftersom jag ser många nämna det, vad är så bra med stock Android? Själv ser jag ingen direkt jättefördel med det ena eller andra utan det känns mest som en smaksak?

Mindre bloatware, mindre arbetsprocesser för cpu så de flyter bättre att ha 2 ovanstående processer samtidigt istället för enbart 1 system som ej kan krocka med varandra.

Skulle kunna jämföras med att du är tvungen att ha 2 OS på datorn samtidigt igång.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Yatagarasu:

Kan ju passa på att skriva en liten egen önskelista nu när vi har en aktiv rep här!
Detta gäller egentligen alla telefoner, inte bara Samsung.. But here we go:

  • 120Hz AMOLED/OLED skärm

  • 6.7"+ skärm

  • State of the art CPU/GPU (årets senaste helt enkelt)

  • 6000Mah+ batteri (vill få ut iaf 2 dagar på en laddning)

  • Duglig/bra kamera (vill inte ha överaggresiv sharpening eller skit som kompenserar för dålig hårdvara)

  • in-screen fingerID och in-screen frontkamera (notch bort, tack)

  • Så nära "stock Android" som möjligt (standardiserade menyer o.s.v.)

  • Valet att avinstallera vilka appar jag vill (vill jag ta bort Samsung Calendar eller Facebook, LÅT MIG!)

  • 3.5" utgång med duglig/bra DAC (LG G7 ThinQ är en bra grundreferens för ljud här)

Har i dagsläget en ASUS ROG Phone II, den gör egentligen mer eller mindre allt ovanstående som jag begär i dagsläget av en telefon. Det enda jag har att klaga på är kameran, som i ärlighetens namn knappt är på nivån av min gamla Galaxy S6+ (sedan såklart saknas en in-screen kamera).
Tycker ASUS lyckades fantastiskt med denna telefon överlag dock sett till priset om 6k som jag gav, men hade utan problem kunnat betala upp emot 8k för en bättre kamera i slutändan.
Så här kan Samsung ta sig en närmare titt på en konkurrent som inte är Apple eller Huawei faktiskt.

Tack för listan, jag antecknar och sammanfattar! Vad använder du 3.5mm-uttaget till i nuläget?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Dimestam:

Av ren nyfikenhet eftersom jag ser många nämna det, vad är så bra med stock Android? Själv ser jag ingen direkt jättefördel med det ena eller andra utan det känns mest som en smaksak?

Nu har jag inte erfarenheter av dom absolut senaste "kina-lurarna" eller Samsung's gränssnitt på S20 som exempel.
Men har växlat genom allt ifrån Samsung's S2>S10+, till Huawei's Honor 8 och LG's G3 samt ThinQ G7 (även pillat på Huawei's P10 och P20 Pro och ägde en Sony Z3 en kort period) - Och något som alltid stört mig personligen, eller när jag försöker "leka support" åt andra, är att menyer o.s.v. helt enkelt inte är standardiserade och saker inte ligger på samma plats på alla telefonerna.

T.ex. om jag bara ska göra något så enkelt som att hitta menyn för att kolla vilken/vilka appar som dricker batteri, då har alla tillverkare haft sina egna skräddarsydda metoder för att navigera dit och även om antalet "klick" varit densamma så har det inte varit någon garanti för att dom ens ligger under samma submenyer i grunden eller ordningen på menyn när man swipat ner och klickat på kugghjulet.

Men om man bortser från detta lilla "irritationsmoment" så är det enligt mina erfarenheter också olika tungt på systemen. T.ex. var Samsung's TouchWiz hemskt långsamt i förhållande till Stock ett bra tag - Minns att det var dag/natt skillnad mellan TouchWiz och när jag flashade om till CyanogenMod bara i hur responsivt systemet var.

Just 'performance'-problematiken var inte direkt något jag upplevde på min S10+ jag hade innan ROG Phone II, kan dock inte svara på hur det ser ut för märken så som Huawei, Xiaomi eller Sony.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Samsung:

Tack för listan, jag antecknar och sammanfattar! Vad använder du 3.5mm-uttaget till i nuläget?

Har en bl.a. en bärbar DAC (FiiO E18) som jag använder, detta då jag har mer "high end" lurar så som Sennheiser HD579, lurar från 1More mm. Sedan förmågan att kunna koppla in telefonen i äldre bilar som bara har AUX-uttag (av erfarenhet är dom flesta AUX-BT adaptrarna rent skit, tappar koppling eller distortar ljudet märkbart).

Utöver att kunna köra lite bättre utrustning eller koppla till äldre bil, så är det bara skönt att veta att man har möjligheten om t.ex. batteriet i ens trådlösa hörlurar skulle ta slut, då plockar man fram kabeln ur ryggsäcken och kan fortsätta lyssna på sin musik eller podcast bara.

Jag har i dagsläget en myriad av olika hörlurar jag använder, allt ifrån Sennheiser's trådlösa PXC550, AudioTechnica ATH-m50x BT till Galaxy Buds och OnePlus Bullets v2.
Så det är inte så att jag är allergisk mot trådlöst, men vissa scenarion ter sig inte trådlöst bra i (t.ex. vissa områden i T-centralen i Stockholm har "blackspots" som totalt dödar den trådlösa överföringen av någon anledning). Och även om ljudet är 'bra' i trådlösa enheter idag, så slår det inte möjligheten att köra över kabel med en extern DAC under dom längre tågresorna

Ändrade struktur och upplägg.
Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Samsung Sverige

Spännande med inear-buds! Jag brukar föredra IEM framför sådana som sitter i ytterörat, i alla fall med mina öron sitter de lite säkrare på plats. Tror att det kan bli riktigt bra.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Yatagarasu:

Har en bl.a. en bärbar DAC (FiiO E18) som jag använder, detta då jag har mer "high end" lurar så som Sennheiser HD579, lurar från 1More mm. Sedan förmågan att kunna koppla in telefonen i äldre bilar som bara har AUX-uttag (av erfarenhet är dom flesta AUX-BT adaptrarna rent skit, tappar koppling eller distortar ljudet märkbart).

Utöver att kunna köra lite bättre utrustning eller koppla till äldre bil, så är det bara skönt att veta att man har möjligheten om t.ex. batteriet i ens trådlösa hörlurar skulle ta slut, då plockar man fram kabeln ur ryggsäcken och kan fortsätta lyssna på sin musik eller podcast bara.

Jag har i dagsläget en myriad av olika hörlurar jag använder, allt ifrån Sennheiser's trådlösa PXC550, AudioTechnica ATH-m50x BT till Galaxy Buds och OnePlus Bullets v2.
Så det är inte så att jag är allergisk mot trådlöst, men vissa scenarion ter sig inte trådlöst bra i (t.ex. vissa områden i T-centralen i Stockholm har "blackspots" som totalt dödar den trådlösa överföringen av någon anledning). Och även om ljudet är 'bra' i trådlösa enheter idag, så slår det inte möjligheten att köra över kabel med en extern DAC under dom längre tågresorna

Kanon, stort tack för sammanfattningen. Det är alltid bra att kunna ha med en liten förklaring kring varför en funktion är viktig för vissa användare.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Blir förmodligen en S21, har en s10+ nu och är rätt nöjd överlag men den är för stor.
Kan inte för mitt liv förstå folk som vill ha så stora telefoner. Och jag har händer som är större än genomsnittet.

Bryr mig inte särskilt mycket om 3.5mm, när jag köpte min nuvarande telefon ville jag ha det men sen dess har jag gått över till trådlösa lurar helt. Folk pratar mycket om att de trådlösa får värdelöst batteri och då måste du byta men personligen så gick mina trådade sönder hela jävla tiden. Antingen började uttaget glappa eller så gick sladden sönder.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Superolle:

För 10år sedan förstår jag dig men idag kör jag videosamtal 3-4gånger i veckan!

Vänner utspridda över hela världen! Så mycket personligare att se den man pratar med.
Har ni aldrig videokonferenser på jobbet? Skillnaden är enorm!

(Innan någon börjar: de flesta möten lämpar sig inte med video medans vissa som kräver en högre personlig grad, speciellt i dessa tider, blir såååå mycket bättre om man ser personen ifråga. Man får bara komma över att man inte ser perfekt ut 😉)

Jag tillhör inte den gruppen som tycker om sånt här, men klart det finns andra som tycker om det.

Skrivet av KingCobra:

Förstår man inte något är det svårt att förklara.
Det är för mig underbart att kunna se mina 80 åriga släktingar i Norrland när man pratar med dem. På grund av avstånd, arbete och Covid19 kan och får jag inte träffa dom.
Jag hade aldrig använt videosamtal innan men nu har jag insett hur otroligt mycket man "säger" till varandra bara genom att se när den andre pratar.

Att får liva med att många döda pixlar syns på skärmen hela tiden, än att ha videosamtal några gånger.

Skulle du även tänka det är okej att ha det på en datorskärm?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Blir en S21 Ultra för min del. Antagligen 128 GB.
Vill ha så stor device som möjligt med hög upplösning, då jag gillar att konsumera media och spela.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Billy Joe Bob:

Blir en S21 Ultra för min del. Antagligen 128 GB.
Vill ha så stor device som möjligt med hög upplösning, då jag gillar att konsumera media och spela.

Förbättringarna i skärmen låter riktigt intressanta. Dels variabel uppdateringsfrekvens, och högre ljusstyrka. Tror den kan bli grym att spela på.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Inaktiv

Tycker det var antiklimax med Agenda 2030 / FN. Hade hoppats på en ny Galaxy Z Flip istället.

Permalänk
Medlem

har 20 ultra nu så blir en 21 ultra 256gb. hade jag inte haft telenor change däremot så hade jag skippat denna, första gången på länge månadskostnaden går ner dessutom.

Visa signatur

Former trophy hunter with over 100 platinums

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Blir en S21 Ultra för min del. Antagligen 128 GB.
Vill ha så stor device som möjligt med hög upplösning, då jag gillar att konsumera media och spela.

Hade jag valt någon S21 hade det blivit Ultra pga 3440*1440 vs 1080P skärm sedan förstår jag inte varför Samsung valt plast på vanliga S21 & inget SD kort plats medans Ultra har allt + bättre kamera.

Men för att komma ner till 799Usd på S21 normala fick dom spara in på en hel del.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.