TCL lanserar tekniken OD Zero med 2021 års TV-modeller

Permalänk
Cylon

TCL lanserar tekniken OD Zero med 2021 års TV-modeller

När TCL uppdaterar TV-utbudet blir det stort fokus på Mini LED. Därtill får toppmodellen den slimmade tekniken OD Zero.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Inga stora TV-apparater, bortsett från flaggskeppet?

Permalänk
Chefredaktör 🕹
Skrivet av Shakermaker:

Inga stora TV-apparater, bortsett från flaggskeppet?

Om du menar ”stora” som i ”större än 75 tum” så nej.

Permalänk
Medlem

Behöver verkligen panelerna bli tunnare nu?

Jag vill bara ha bra bild för lagom med pengar... bryr mig inte om den är 10 cm tjock...

Permalänk
Medlem

Ljudet får ju inte bli för dåligt när millimeter ska bort! Jag har en Samsung the Frame 2019 och är sjukt nöjd med inbyggda ljudet, det blev ingen soundbar.

Permalänk
Medlem

Snart.

Permalänk
Medlem

Begreppet TV borde väl kanske skrotas vid det här laget, vem tänker egentligen på ordet Televisionsapparat, när det blir dags att byta ut nuvarande bildpanel?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Falistar:

Begreppet TV borde väl kanske skrotas vid det här laget, vem tänker egentligen på ordet Televisionsapparat, när det blir dags att byta ut nuvarande bildpanel?

Inte ordet utan koncepter att ha nått annat än en ren bildvisare borde skrotas, allt utom den rena bildvisningen borde skötas om av externa enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Inte ordet utan koncepter att ha nått annat än en ren bildvisare borde skrotas, allt utom den rena bildvisningen borde skötas om av externa enheter.

Jag har själv aldrig använt mig av smart-tv, och tv-signal har inte kommit in på 10 år hos oss, så jag förstår vad du menar. Men samtidigt finns det många som bara vill ha det så enkelt som möjligt, och då en allt-i-ett bara simplast och bäst.

Men TCL C728 (eller kanske C725) verkar kunna bli bra alternativ till nästa black friday eller så, när man ska börja fundera på en ny tv till lite reducerat pris

Permalänk
Medlem

Hej jag har en Samsung 9005 från 2015 och uppgraderade den med en elektronikbox till 2019 års modell och fick SVT Play och alla de andra direkt i TVn. Jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med uppgraderingen till en "nästan" ny elektronik i en "äldre" TV.
Mvh Paul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Hej jag har en Samsung 9005 från 2015 och uppgraderade den med en elektronikbox till 2019 års modell och fick SVT Play och alla de andra direkt i TVn. Jag kan inte säga annat än att jag är mycket nöjd med uppgraderingen till en "nästan" ny elektronik i en "äldre" TV.
Mvh Paul

Hur gick du tillväga för att köpa ny one connect box till den?

Permalänk
Chefredaktör 🕹
Skrivet av Lavaguden:

Ja det undrar jag också

Har själv en UE78JS9505 med one connect som inte har SVT Play och under 2018/2019 kändes det som om alla apputvecklare och Samsung själva till slut övergav den helt (vilket är förståeligt med tanke på dess ålder).
Frågade en kompis som jobbar med TV på Samsung om det gick att bara trycka dit en nyare OneConnect box om jag kunde få tag på en, han sa att det inte går: inte ens 2016 års modell av boxen var kompatibel enligt honom.

Permalänk
Medlem

Samsung evo

Skrivet av Lavaguden:

https://www.samsung.com/se/tv-accessories/evolution-kit-sek-4... pris 2710kr
Mvh Paul

Permalänk
Medlem

Fungerar för mig

Skrivet av UndaC:

Ja det undrar jag också

Har själv en UE78JS9505 med one connect som inte har SVT Play och under 2018/2019 kändes det som om alla apputvecklare och Samsung själva till slut övergav den helt (vilket är förståeligt med tanke på dess ålder).
Frågade en kompis som jobbar med TV på Samsung om det gick att bara trycka dit en nyare OneConnect box om jag kunde få tag på en, han sa att det inte går: inte ens 2016 års modell av boxen var kompatibel enligt honom.

Hej, det är bara att plugga in boxen i en HDMI kontakt i din gamla box (som för mig) eller i en på din TV. Sedan bör du naturligtvis uppgradera den direkt. först trodde jag att man skulle byta box men det skall man inte göra utan koppla den i första HDMI så skall det fungera, den är lite långsammare än tidigare men du får så mycket mer så det är det värt om den krånglar så dra ut strömmen så startar den om och fungerar. Pris 2710 kr
https://www.samsung.com/se/tv-accessories/evolution-kit-sek-4...
Mvh Paul

Permalänk
Chefredaktör 🕹
Skrivet av Pauls711:

Hej, det är bara att plugga in boxen i en HDMI kontakt i din gamla box (som för mig) eller i en på din TV. Sedan bör du naturligtvis uppgradera den direkt. först trodde jag att man skulle byta box men det skall man inte göra utan koppla den i första HDMI så skall det fungera, den är lite långsammare än tidigare men du får så mycket mer så det är det värt om den krånglar så dra ut strömmen så startar den om och fungerar. Pris 2710 kr
https://www.samsung.com/se/tv-accessories/evolution-kit-sek-4...
Mvh Paul

Tackar för svaret. Hittade också den till slut efter ditt förra inlägg faktiskt men tappade modet när jag såg att den ska kopplas till ens befintliga oneconnect.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Tackar för svaret. Hittade också den till slut efter ditt förra inlägg faktiskt men tappade modet när jag såg att den ska kopplas till ens befintliga oneconnect.

Jag blev också besviken på att sitta med två boxar samt en HDMI mindre men om du köper en box och inte är nöjd så har man väl 14 dagars returrätt?
Mvh Paul

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Varför inte bara göra en skärm som har några normala ingångar (en HDMI av senaste snitt?) och lägga resten i en låda med smarta funktioner och fler hdmi-ingångar...

Då kan man byta det man vill framöver, eller helt skipp lådan och köra AppleTV om man vill det...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av medbor:

Varför inte bara göra en skärm som har några normala ingångar (en HDMI av senaste snitt?) och lägga resten i en låda med smarta funktioner och fler hdmi-ingångar...

Då kan man byta det man vill framöver, eller helt skipp lådan och köra AppleTV om man vill det...

Då är det per definition inte längre en tv utan en monitor, jag har större monitor än jag någonsin haft tv
När det var intressant med tv fanns det inga stora, 36" var det praktiska maxet på crt tiden så jag skaffade projektor och jag har aldrig skaffat nån tunn tv (crt erna var platta de också)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Då är det per definition inte längre en tv utan en monitor, jag har större monitor än jag någonsin haft tv
När det var intressant med tv fanns det inga stora, 36" var det praktiska maxet på crt tiden så jag skaffade projektor och jag har aldrig skaffat nån tunn tv (crt erna var platta de också)

Jo men precis så.

Så handlade jag förr (SWEDEX) så man slapp tv-avgiften, men nu när man bryr sig lite mer och man vill ha bra bild så får man ju det smarta och snabbt åldrande inbyggt. Skärmen i sig klarar sig längre tänker jag och skulle kunna ha ett annat bytesintervall. Det var ju så förr, varför inte längre??