Jag är utelåst ifrån min laptop.

Permalänk
Medlem

Jag är utelåst ifrån min laptop.

Tja jag har en asus laptop som jag inte har loggat in på ett halvår och nu när jag skulle logga in och så vägrar den att ta emot mitt rätta lösenord och jag klickar på ’glömt lösenord’ efter några försök och då vill den ha en USB sticka med mitt lösenord på och jag sätter i en USB sticka och då gnäller den att det inte finns någe lösenord där heller. (Jag har haft rätt lösenord hela tiden)
Jag fattar inte varför den inte bara skickar ett återställning Mail till min e-post istället för det här skiten.
den har även kontakt med mitt Wi-Fi och ändå vägrar den att skicka ett återställning Mail till mig , jag har en Windows 10 laptop.
Är det nån som har varit med om samma sak eller som vet hur jag ska kunna fixa det här?

Permalänk
Medlem

Om den inte är krypterad med Bitlocker eller dylikt kan du ju bara använda någon linux distro på USB sticka för att föra över filer du vill behålla till cloud/extern HDD. Sedan installerar du bara om Windows.

Prova dock lösenordet till ditt MS konto eller någon PIN du minns först.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Om den inte är krypterad med Bitlocker eller dylikt kan du ju bara använda någon linux distro på USB sticka för att föra över filer du vill behålla till cloud/extern HDD. Sedan installerar du bara om Windows.

Prova dock lösenordet till ditt MS konto eller någon PIN du minns först.

Okej tack