SweClockers söker nyhetsskribent

Permalänk
Medlem
Skrivet av JörgenS:

Väljer ni mig ska jag anstränga mig ordentligt. Det finns så mycket teknik att skriva om, och jag har en mycket lång lista med hundratals ämnen jag skulle vilja rapportera om.

  • Jag har trallat runt halva världen och besökt NASA, JPL, CERN, IBM och andra ställen där de förbrukar MYCKET datorkraft och har väldigt stora, vackra antenner.

  • Det svenska försvaret är också väldigt snälla och ställer gärna upp och visar sina elektroniska apparater, har jag märkt.

  • Eller, låt oss följa en optisk fiber från en datorhall till en ansluten kund och se vad vi stöter på på vägen, av routrar, patchlådor, optiska förstärkare (jag lovar, det är otroligt tufft) och olika mediakonverterare.

  • Bahnhof känner de flesta till, men vet du vad som finns i hallarna? Det vet jag.

  • Eller också kan man titta under plåten på en superdator på KTH. Moderna superdatorer består egentligen av en hel massa helt vanliga PC-servrar. Det är programvaran som parallelliserar driften som är magisk. Och snabbare nätverk hittar du inte!

  • Ge mig ett kärnkraftverk! Där finns en hel massa styrsystem, egentligen embedded-datorer i särskilda lådor som pratar redundant Ethernet.

Det finns hur mycket kul som helst.

Men jobbar du inte på Swec redan? Läser din artikel https://www.sweclockers.com/artikel/18661-nar-stromavbrottet-... varje sommar när åsksäsongen är på gång.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]