S-2011 Processor, 28" 4K Asus Skärm, Extern hårddisk och 4-Portars Gb-kort

Permalänk
Medlem

S-2011 Processor, 28" 4K Asus Skärm, Extern hårddisk och 4-Portars Gb-kort

Efter sista uppgraderingen är även alla lådor genomgångna så det blev lite saker jag nog aldrig själv kommer behöva, men det kanske finns
någon här som är intresserad av dem.

Det jag har är...

Extern hårddisk

2.5" 1Tb USB3 Western Digital, WD Elements

Hårddisken har fungerat som extern lagring men behövs inte längre.

Processor Socket 2011

Intel Xeon E5-2630 V2

2.6 Ghz 15Mb cache
6 Kärnor, 12 trådar

Har du ett 2011-kort så är denna processor en riktigt bra uppgradering (såtillsvida att ditt MB stödjer den).
Den håller jämna steg med de mittersta Coffe Lake-processorerna.

Nätverkskort

Supermicro AOC-DG-I4 PCI-E

Jag har 1 st 4-portarskort. Kortet är inget lågbudgetkort utan har två separata Intel-kretsar för att avlasta processor osv.

Perfekt om du virtualiserar OS och behöver ha fysiska portar till varje OS.

http://www.supermicro.com/products/accessories/addon/AOC-UG-i...

28" ASUS 4K-skärm

PB287Q.

https://www.asus.com/Commercial-Monitors/PB287Q/

Har ny bytt ut min gamla 28"-skärm så den står mest och samlar damm.
Har inte kvar kartongen men det jag kan erbjuda är väl utkörning inom Norrköping mot soppapengar.

Lägg ett bud. Jag avstår gärna både fönstershoppande och skambud eftersom det bara tar upp tid
för oss båda och inte leder någonvart.
Buden läggs med fördel i tråden och jag kommenterar buden vartefter.
Antingen avhämtning här i Norrköping eller så skickas det mot fraktkostnad med Schenker Privpak.
Betalning via Swish, Swedbank eller direkt i handen.

Jag förbehåller mig rätten att sälja till den jag känner för, bara så att ni vet...

Läs hela annonsen här

Helt fel märkesbeskrivning på skärm
Permalänk
Medlem

Något riktpris på supermicro Nic?

Permalänk
Medlem

Och du råkar inte ha ett "modermodem" liggandes för den processorn? Då köper jag dem båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av laukan82:

Något riktpris på supermicro Nic?

Skrivet av laukan82:

Och du råkar inte ha ett "modermodem" liggandes för den processorn? Då köper jag dem båda.

Nypris på kortet ligger väl någonstans 17-1800 kr så riktpris är väl någonstans en 500kr. Det går att givetvis att diskutera så kom med ett bud.

När det kommer till modermodemet så har jag inte det för att processorn blev över vid just en uppgradering..

/Patrik

Permalänk
Medlem

Tack för svar, fick tag i ett broadcom just igår, ska testköra det, är det under förväntan hör jag av mig på nytt med ett bud.