Överklockning av i7-8700k med ett ASUS Z370-A

Permalänk

Överklockning av i7-8700k med ett ASUS Z370-A

Hej! Jag och två klasspolare håller just nu på med gymnasiearbete där vi skriver om och utför överklockning av processorer, och vi bestämde oss för att överklocka en processor för varje tillverkare så en AMD och en Intel, vi har överklockat klart den i skolan och fått resultat där men Intel datorn är min dator och tänkte börja med den i helgen genom att överklocka och sen köra Prime95 för stress och sedan 7-zip och CPU-Z för benchmark då de var de enda programmen som funkade på datorn i skolan och vi ska använda samma program för att visa resultaten på ett likadant sätt. Nu behöver jag lite råd om hur jag ska överklocka min dator, imorgon tänkte jag börja med att ta bort nuvarande kylpasta och smörja på ny då min lärare tipsade om det eftersom mina idle temperaturer har börjat bli lite höga. Som kylning har jag en Corsair H115i Pro.

Är det någon här som har samma processor eller moderkort eller till och med samma komponenter som jag har som kan komma med råd, för har hittat CPU-ratio i BIOS men det här med spänning och när processorn blir ostabil är jag väldigt osäker på hur jag ser det och vad jag ska göra om den blir det, tack på förhand!

Grammatik