Samsung utmanar Airpods Pro med brusreducerande Galaxy Buds Pro

Permalänk
Melding Plague

Samsung utmanar Airpods Pro med brusreducerande Galaxy Buds Pro

Samsung satsar vidare på trådlösa hörlurar och med nytillskottet får in-ear-segmentet bot mot oväsen från omgivningen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hade köpt dem om jag inte redan hade Galaxy bud, Galaxy Buds live plus en massa gammal skit.

Dessa verkar som sagt riktigt imponerande men jag avvaktar. Det jag framförallt inte gillar med mina Galaxy Buds live är att de ej vill stängas av automatisk och så ligger de och tömmer batteriet.

Permalänk

@Samsung stämmer artikeln med den 15e Januari för Sverige? Jag ser 29e om jag kikar på samsung.se

Permalänk
Medlem

Massor med olika datum...
Inet 29:e
Webhallen 28:e
Power 23:e (obekräftat datum)

/Homer

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
SweClockers
Skrivet av Dubbelklabbe:

@Samsung stämmer artikeln med den 15e Januari för Sverige? Jag ser 29e om jag kikar på samsung.se

Det är vad som står i pressreleasen, men kan vara att det är direktöversatt och skiljer sig åt mellan olika marknader.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Det är vad som står i pressreleasen, men kan vara att det är direktöversatt och skiljer sig åt mellan olika marknader.

Jo det förstår jag, tänkte att eftersom det är sponsrat av Samsung att de borde ha dubbelkollat vilket datum som faktiskt gäller för svenska marknaden..

Permalänk
SweClockers
Skrivet av Dubbelklabbe:

Jo det förstår jag, tänkte att eftersom det är sponsrat av Samsung att de borde ha dubbelkollat vilket datum som faktiskt gäller för svenska marknaden..

Ping @Samsung!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

"utmanar airpods pro".... Va? Vilken märklig skrivelse.

Det är väl snarare så att dom utmanar andra bra brusreducerande true-wireless lurar.
T.ex de som anses bland de bästa hittills, Sonys.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Sony XM3s och brusreducering är galet bra uppfinning och fungerar förvånansvärt bra i in ears. Jag skippar garanterat dessa lurar dock om inte mina går sönder. 4 timmar batteritid med ANC var lite dåligt också. XM3 har 6 med ANC även om man sällan haft i en så länge.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Dubbelklabbe:

Jo det förstår jag, tänkte att eftersom det är sponsrat av Samsung att de borde ha dubbelkollat vilket datum som faktiskt gäller för svenska marknaden..

Skrivet av Dimestam:

Jag kollar upp och återkommer!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

AptX HD hade varit något. Vet inte hur bra Samsungs egna codec är, men det lär inte bli aktuellt med en sån telefon i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Jag har ett par Sony XM3s och brusreducering är galet bra uppfinning och fungerar förvånansvärt bra i in ears. Jag skippar garanterat dessa lurar dock om inte mina går sönder. 4 timmar batteritid med ANC var lite dåligt också. XM3 har 6 med ANC även om man sällan haft i en så länge.

Jag har samma sony lurar som du och ärligt, bättre finns inte.
Jag har Icon x första generationen jag fick med min s9 när jag köpte den.
Ibland funkar det inte att använda sonylurarna. Då är det smidigt att ploppa in en av icon x lurarna i högerörat så märks det inte att man har lurar på, och man behöver inte kånka runt på sonylurarna när man går i affärer och måste prata med folk.

Jag fick dessa nya galaxy buds pro när jag beställde min s21 ultra på telenor så nu får mina icon x pension till returen. Ljudet är numera sprucket så...det var dags att ersätta dom.

Nu blir mina sony lurar och de nya galaxy buds pro nästa parhäst hemma hos mig 😄

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Woaini:

"utmanar airpods pro".... Va? Vilken märklig skrivelse.

Det är väl snarare så att dom utmanar andra bra brusreducerande true-wireless lurar.
T.ex de som anses bland de bästa hittills, Sonys.

Produkten utmanar självklart alla bra brusreducerande true wireless, men att uttrycka det i en rubrik blir lite knöligt. Därtill är det inte hela sanningen att det ganska breda startfältet av brusreducerande bör användas som direkt jämförelse. Eftersom Samsung är en av de största telefontillverkarna – precis som Apple – satsar de ju på snabb hopkoppling och lite specialfunktioner när Galaxy-lurar och -telefon paras, vilket jag anser ger en fullt rimlig rubrik

Permalänk
SweClockers
Skrivet av KingCobra:

Jag har samma sony lurar som du och ärligt, bättre finns inte.
Jag har Icon x första generationen jag fick med min s9 när jag köpte den.
Ibland funkar det inte att använda sonylurarna. Då är det smidigt att ploppa in en av icon x lurarna i högerörat så märks det inte att man har lurar på, och man behöver inte kånka runt på sonylurarna när man går i affärer och måste prata med folk.

Jag fick dessa nya galaxy buds pro när jag beställde min s21 ultra på telenor så nu får mina icon x pension till returen. Ljudet är numera sprucket så...det var dags att ersätta dom.

Nu blir mina sony lurar och de nya galaxy buds pro nästa parhäst hemma hos mig 😄

Jag har också Sony WF1000-XM3 men har riktigt svårt för passformen, sticker ut för mycket och trillar lätt av mina öron. Kanske jag som är vanskapt.

Visserligen off-topic, men om någon har tips om hur man får dom att sitta bättre är jag idel öra (badum-tish!).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag har också Sony WF1000-XM3 men har riktigt svårt för passformen, sticker ut för mycket och trillar lätt av mina öron. Kanske jag som är vanskapt.

Visserligen off-topic, men om någon har tips om hur man får dom att sitta bättre är jag idel öra (badum-tish!).

Det som oftast är problemet med brusreducerande in-ear är att själva biten som sticker in i örat är ganska kort, för att de skall få plats i sitt lilla fack. För att de skall sitta ordentligt måste man således få in dem långt i örat. Gör så här: för att trycka om vänster hörlur, lägg höger arm bakom huvudet, ta tag i vänster öra och dra uppåt-bakåt. Med vänster hand trycker du nu in hörluren. Du skall nu helst få in den mycket längre än annars. Gör omvänt med andra örat och prova om de inte sitter bättre nu.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

Kan vara intressant när de kostar 1500kr på blackfriday.

Permalänk
Medlem

Har gett upp in ear lurar så dessa lär ju vara samma.
Adidas adidas fwd-01 ramlar ur hela tiden, även om vingarna håller de "kvar" så hänger de bara i dom.

Airpods Pro ramlar bara ut hela tiden.

Mina öron är inte gjorda för in ear skräp alltså.
Mina örongångar gillar inte att där är skräp instoppat i dom.

Konstigt nog sitter Apple earpods (de trådade) riktigt bra i mina öron. Har inte provat airpods för vågar inte lägga 1300 spänn bara för testa.

Permalänk
Lego Master

Detta blir definitivt ersättaren till mina Galaxy Buds av första generationen, när de väl bestämmer sig för att kasta in handduken. ANC är guld värt, men Buds Live verkar...skitkonstiga. Så Pro it is.
Hoppas bara det följer med lite fler olika storlekar på silikontutarna, mina öron ligger precis mellan S o M i storlek verkar det som... S får knappt tätt, och M blir väldigt obekvämt efter ett tag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Dimestam:

Det är vad som står i pressreleasen, men kan vara att det är direktöversatt och skiljer sig åt mellan olika marknader.

Var noga med att dra i öronsnibben neråt när du sätter in in-ear hörlurar

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Dubbelklabbe:

Jo det förstår jag, tänkte att eftersom det är sponsrat av Samsung att de borde ha dubbelkollat vilket datum som faktiskt gäller för svenska marknaden..

Skrivet av Dimestam:

Datumet som gäller för Sverige och Buds Pro är förbokning från i går och leveranser från och med 29 januari!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Shudnawz:

Detta blir definitivt ersättaren till mina Galaxy Buds av första generationen, när de väl bestämmer sig för att kasta in handduken. ANC är guld värt, men Buds Live verkar...skitkonstiga. Så Pro it is.
Hoppas bara det följer med lite fler olika storlekar på silikontutarna, mina öron ligger precis mellan S o M i storlek verkar det som... S får knappt tätt, och M blir väldigt obekvämt efter ett tag.

Det är small, medium och large som följer med, men det kan säkert skilja sig lite i passform ändå mot andra lurar. Hoppas att de passar bra!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Samsung:

Det är small, medium och large som följer med, men det kan säkert skilja sig lite i passform ändå mot andra lurar. Hoppas att de passar bra!

Det är väl snarare "risk" att det är exakt samma modeller som har varit med i Samsung-lurar på sistone.
Vet du om själva knoppen som man sätter fast silikonet på är standardiserat på något sätt? Så jag skulle kunna ta tredjeparts-silikon och slänga på och det funkar lika bra?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Ingen bluetooth 5.2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Jag har samma sony lurar som du och ärligt, bättre finns inte.
Jag har Icon x första generationen jag fick med min s9 när jag köpte den.
Ibland funkar det inte att använda sonylurarna. Då är det smidigt att ploppa in en av icon x lurarna i högerörat så märks det inte att man har lurar på, och man behöver inte kånka runt på sonylurarna när man går i affärer och måste prata med folk.

Jag fick dessa nya galaxy buds pro när jag beställde min s21 ultra på telenor så nu får mina icon x pension till returen. Ljudet är numera sprucket så...det var dags att ersätta dom.

Nu blir mina sony lurar och de nya galaxy buds pro nästa parhäst hemma hos mig 😄

Har också dessa lurar men upplever att de inte är så bra. Har dock aldrig testat några andra true wireless lurar förutom första generationens airpods.

Tycker sony tappar anslutningen ofta i en av lurarna eller så kopplar den ifrån helt och då måste man trycka på luren för att den ska connecta igen. Har man mössa/luva på sig och det råkar komma åt touchytan så ger den ofrivilliga kommandon, så får då stänga av den funktionen i appen.

Bra ljud och ändå nöjd med produkten men sneglar på airpods pro för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det är väl snarare "risk" att det är exakt samma modeller som har varit med i Samsung-lurar på sistone.
Vet du om själva knoppen som man sätter fast silikonet på är standardiserat på något sätt? Så jag skulle kunna ta tredjeparts-silikon och slänga på och det funkar lika bra?

Det är den, du kan köpa "tips" på typ hifi-klubben, jag körde med en foamvariant på gear iconx för att dom skulle sitta bättre.
Nu har jag galaxy buds plus som sitter perfekt i mina öron. Dom har även sjuk batteritid på 10h så det blir inget byte till dessa.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Lego Master
Skrivet av B.Linder:

Det är den, du kan köpa "tips" på typ hifi-klubben, jag körde med en foamvariant på gear iconx för att dom skulle sitta bättre.
Nu har jag galaxy buds plus som sitter perfekt i mina öron. Dom har även sjuk batteritid på 10h så det blir inget byte till dessa.

Kool! Har du ett bra förslag med länk måntro?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Koyaanis:

Har också dessa lurar men upplever att de inte är så bra. Har dock aldrig testat några andra true wireless lurar förutom första generationens airpods.

Tycker sony tappar anslutningen ofta i en av lurarna eller så kopplar den ifrån helt och då måste man trycka på luren för att den ska connecta igen. Har man mössa/luva på sig och det råkar komma åt touchytan så ger den ofrivilliga kommandon, så får då stänga av den funktionen i appen.

Bra ljud och ändå nöjd med produkten men sneglar på airpods pro för tillfället.

Har aldrig råkat ut för att de tappar anslutningen faktiskt, skumt att du har det problemet.
Har du ändrat codeken till Sonys egna?
Jag har ägt ganska många lurar runt 2000-5000k och hands down, sonys MX3 har absolut det bästa ljudet jag upplevt.
Mina B&W , två olika modeller, är inte ens i närheten.

Det är konstigt hur vi uppfattar ljud olika. Skall bli intressant att lyssna på dessa Galaxy buds pro 😀

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ingen som har sett nått bra lanseringserbjudande?
Förutom att man får med dom till ultran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har aldrig råkat ut för att de tappar anslutningen faktiskt, skumt att du har det problemet.
Har du ändrat codeken till Sonys egna?
Jag har ägt ganska många lurar runt 2000-5000k och hands down, sonys MX3 har absolut det bästa ljudet jag upplevt.
Mina B&W , två olika modeller, är inte ens i närheten.

Det är konstigt hur vi uppfattar ljud olika. Skall bli intressant att lyssna på dessa Galaxy buds pro 😀

Ja det är märkligt, senaste uppdateringen. Kör även inställningen för att prioritera en stabil uppkoppling. Men ljudet är det inga fel på iaf.

Permalänk
Medlem

Finns för 2120kr på Benify om man har tillgång till det.