Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Vad drabbas många av med nano ips? Förutom det faktum att strobing är omöjligt.
För mig blev det också runt 2000 mer för acern men det kändes klart värt det efter man spelat ett 10tal dagar på båda.

Det beror lite på ens krav, är man inte jättebrydd om blur är aw skärmen helt okej, prisvärd efter alla rabatter.

Bilden i den här videon talar dock sitt tydliga språk.
https://youtu.be/NvoLrhSbdHY

Vissa verkar drabbas av huvudvärk, ont i ögonen etc av nano-ips. Du skrev själv ett inlägg om det i den andra tråden - men du kanske menar att de symtomen endast beror på avsaknaden av ULMB?

Som sagt, inget är hugget i sten och om jag inte gillar skärmen så åker den tillbaka till Dell.

Den där videon har jag sett ungefär fem gånger, och den tar ju inte upp några av problemen som verkar väldigt vanligt förekommande överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Nej ingen huvudvärk eller liknande av att bara titta på skärmen, bara katastrofalt mycket blur och betalar man såna summor förväntar jag mig mindre blur än min 5 år gamla skärm.
Ska bli kul att se rtings recension på Alienwareskärmen.

Allt sudd gjorde att man fick fokusera mycket mer än nödvändigt så där blev man lite trött, märkte det dock efter bytet då jag upplevde det mindre jobbigt att spela flera games irad

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Nej ingen huvudvärk eller liknande av att bara titta på skärmen, bara katastrofalt mycket blur och betalar man såna summor förväntar jag mig mindre blur än min 5 år gamla skärm.
Ska bli kul att se rtings recension på Alienwareskärmen.

Allt sudd gjorde att man fick fokusera mycket mer än nödvändigt så där blev man lite trött, märkte det dock efter bytet då jag upplevde det mindre jobbigt att spela flera games irad

Fattar. Ska bli intressant att jämföra med min 9 år gamla TN-panel hehe. "Risken" är ju att jag blir nöjd, utan att inse att det finns ett ännu grönare gräs på andra sidan. Som du säger så märker man ju vissa grejer först när man testat alternativet.

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Haha, så du lyssnar också på Photek - nice!

Jajamän!

Permalänk
Medlem
Skrivet av köttfrukt:

Fattar. Ska bli intressant att jämföra med min 9 år gamla TN-panel hehe. "Risken" är ju att jag blir nöjd, utan att inse att det finns ett ännu grönare gräs på andra sidan. Som du säger så märker man ju vissa grejer först när man testat alternativet.

Sant, har du inte kört strobing på din XL2411T så lär det nog bli rejäl skillnad hur du än gör.

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Sant, har du inte kört strobing på din XL2411T så lär det nog bli rejäl skillnad hur du än gör.

Om det inte är default i skärmen så har jag inte använt det.

Permalänk

Funderar på denna skärm. Kan en laptop som är ansluten via USB-C använda skärmen och via skärmen inkopplade USB-enheter som tangentbord och mus, samtidigt som den laddar laptopen (laptopen laddar med 65W via USB-C)? I så fall, är det en KVM-switch?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU

Permalänk
Skrivet av RizeCookie:

Funderar på denna skärm. Kan en laptop som är ansluten via USB-C använda skärmen och via skärmen inkopplade USB-enheter som tangentbord och mus, samtidigt som den laddar laptopen (laptopen laddar med 65W via USB-C)? I så fall, är det en KVM-switch?

Köpte denna skärm strax efter min förra post. Om någon undrar så kan allt gå via skärmen. Man väljer USB-output som antingen USB-B eller USB-C via inställningarna. Laddar via USB-C hela tiden om man vill det. Kan även tillägga att kabel för DP, HDMI och USB-C ingick.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | Asus TUF Gaming 1000W | Asus ROG Strix X670E-F Gaming Wi-Fi | AMD Ryzen 7 7700X | be Quiet! Dark Rock 4 Pro | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz DDR5 | ASUS TUF Radeon RX 7900 XTX OC 24GB
SteelSeries Apex 7 | SteelSeries Rival 3 | SteelSeries Arctis 7+ | Acer 27" Predator XB273UGX | Acer 24" Predator XB241YU