Bajs- och kissanalyserande toalett för bättre välmående på CES 2021

Permalänk
Cylon

Bajs- och kissanalyserande toalett för bättre välmående på CES 2021

Wellness Toilet ska ge diet- och träningsråd i en app genom analys av mänskligt avfall. Något som är lättare sagt än gjort.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Vilken skitnyhet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

nu är Jacob i "farten" igen, kuklås, bajs och kiss!

Permalänk
Hedersmedlem

Kan jag få analysen att visas på min magic mirror i hallen? Finns det integration för HA än?

Permalänk
Medlem

Jacob går från klarhet till klarhet 2021!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Skrivet av Joppis:

Jacob går från klarhet till klarhet 2021!

Hahahaha, tänkte samma sak.

Permalänk
Medlem

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

Permalänk
Medlem

Vissa saker lever jag gårna ovetandes om 😊
Kan se youtubers testa dessa

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Känns som en produkt för singlar, otroligt att det skulle fungera i en miljö med många personer i samma hushåll.

inte svårare än att ställa in användare innan användning.

Känns som att det finns en väldans massa o"nödiga" skämt som jag missar att ta chansen till just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Haha, ja, den dag man måste logga in i skithusappen innan man lägger en kabel är jag fan klar i den här jämmerdalen. Bara att avsluta misären typ

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Sensorer för att känna igen en användare känns ju som betydligt enklare att få till än sensorer som på ett vettigt sätt kan analysera avföring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Inga problem, du loggar bara in med qr-koden på dasset när du sätter dig. Sen kommer resultatet i telefonen med säkerligen fina diagram och export till excel så då kan få statistik på skiten också😀

Ännu en sak som elektroniken till GPU:er inte behöver användas till. Inte konstigt att vi har komponentbrist.

Permalänk
Forumledare

Så det krävs fiber för att.....äh, dåligt skämt.
Klart det inte krävs någon uppkoppling till nätet för denna produkt....ja, kanske avloppsnätet dårå 🥁

Permalänk
Medlem

Ser framför mig rubrikerna:

"Nöden har ingen lag: Bengt kunde inte skita utan att betala hackarna 50 bitcoins motsvarande 50 000kr"

Permalänk
Medlem

- "Fan vad konstigt du går idag"
- "Ja det blev kortslutning i toaletten"

Permalänk
Medlem

Den skulle nog få både CTD & bluescreen efter jag besökt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbankentor:

Kan man ha FaceID så kan man man väll tweaka det lite till AssID också

Permalänk
Nyhetschef
Skrivet av robbankentor:

Skrivet av Chibariku:

Sensorer för att känna igen en användare känns ju som betydligt enklare att få till än sensorer som på ett vettigt sätt kan analysera avföring.

Skrivet av Mr_Lazy:

"One group at Stanford University made headlines last year when they debuted a technology that gleaned health insights from a person's poop, with a camera that recognized an individual's butthole." – Mashable

Permalänk
Medlem

Detta är ju ett ämne som är upplagt för att driva med...

Men samtidigt så är det en relevant och bra idé om man kan få det att fungera! Det är inte helt enkelt att äta bra, och även om man gör det så finns det diverse sjukdomar som kan leda till att man får brist på näringsämnen och liknande. Om det här faktiskt fungerar smidigt och pålitligt så skulle det kunna hjälpa många människor att må bättre! (och skryta om sin nya tarmhälsa med automatiska poster på facebook direkt från toaletten... )

Permalänk
Medlem

Alltså... vafan @Jacob. Ta dig ur kiss och bajsåldern nu!

Permalänk
Medlem

Två år senare så kommer DLC för bakfyllespyan och liknande.

Permalänk
Medlem

2022: "Wellness Toilet erkänner nu att de blivit hackade och att de 220 000 rövhål som lades ut på Dark webb i förrgår verkligen tillhör deras kunder..."

Permalänk
Medlem

Kan faktiskt tänka mig en sådan, kan vara nyttigt speciellt om man blir allvarlig sjukt. Ja, det finns andra sätt också men om man slipper jaga läkare för vissa "ärenden" är det bara plus. Dock vet jag inte vad de kommer göra med informationen så jag avstår. Tack för nyheten Jacob

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Detta är ju ett ämne som är upplagt för att driva med...

Men samtidigt så är det en relevant och bra idé om man kan få det att fungera! Det är inte helt enkelt att äta bra, och även om man gör det så finns det diverse sjukdomar som kan leda till att man får brist på näringsämnen och liknande. Om det här faktiskt fungerar smidigt och pålitligt så skulle det kunna hjälpa många människor att må bättre! (och skryta om sin nya tarmhälsa med automatiska poster på facebook direkt från toaletten... )

Det är säkert tänkt som en skämtnyhet från redaktionens sida.

Skall man vara lite allvarligare så är denna produkt totalt pseudovetenskaplig produkt. Givetvis finns det medicinska analyser av avföring, bland annat bakteriella analyser och inflammationsmarkörer. Problemet är att seriös forskning i princip uteslutande görs för att utveckla analyser för att detektera/utesluta sjukdom i redan misstänkt sjuka individer. Dvs provtagningen skall vara riktad med rätt analys gjord på välgrundad misstanke annars får man på tok för många falsk-positiva resultat. Dessutom väger en läkare in en stor mängd parametrar som inte finns tillgänglig för "toaletten". Vidare krävs hela laboratorier med tillhörande personal för att göra dessa analyser.

TLDR: Typisk AI-tech-produkt med lite hälso-mumbo-jumbo som, pseudovetenskapligt, ger påhittade och utnyttjar folks oro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

för många så är skillnaden "hårfin"

Permalänk
ModeEEEErator
Skrivet av d-x_x-b:

Äntligen!

Precis den jag tänkte på också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Engelsk eller svensk fart?

Permalänk
Medlem

Med risk för att strö länkar omkring mig så leds mina tankar in på Adult Swims reklamsketch "Smart Pipe":

Permalänk
Medlem

Varför kan jag inte gå på toa nu Pappa?

För att dassens firmware uppdateras till Dass V2.0 - Det kan dröja ett tag.