Huawei P40 Lite - Google Play Tjänster

Permalänk
Medlem

Huawei P40 Lite - Google Play Tjänster

Hej allihopa

Är det någon som känner till en bra och fungerande guide för hur man får in google play tjänster till ens Huawei P40 Lite

Tacksam för svar

// Stefan

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funkar ej, provat.. körde med Google Space istället det funkar bra

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Funkar ej, provat.. körde med Google Space istället det funkar bra

Har du fått alla Googles tjänster att fungera i din P40 Lite? Har du lust att skriva en stegvis bruksanvisning här?

Permalänk
Medlem

Yuup, laddade ned G-Space via nätet och så fungerade alla appar via den typ som en virtuell miljö

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Yuup, laddade ned G-Space via nätet och så fungerade alla appar via den typ som en virtuell miljö

G-Space finns också i Appgallery idag sedan nyaste uppdateringen av storen medans Dual space 3.2.7 är på internet via apk fil.

Själv valde jag Google fier dock endel jobb pga nedgradering av mjukvaran.

Bästa guiderna har ICT fix.
https://ictfix.net/install-google-for-huawei-solution/

Youtube kanalen hans
https://youtube.com/c/GSMFixchannel

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite, tänker skaffa mig en Huawei P40 Mate, är detta en bra lösning för BankID/Swish/Swedbank? Eller finns det risk att apparna kan sluta fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

lånar tråden lite, tänker skaffa mig en Huawei P40 Mate, är detta en bra lösning för BankID/Swish/Swedbank? Eller finns det risk att apparna kan sluta fungera?

Bankid & Swish finns redan idag i Appgallery.

P40 Mate funkar inte Google fier.

G-Space & Dual space funkar.

Vphonegaga & Vmos PRO som är virtuell machine funkar riktigt bra enligt användarna.

Dock sett folk klagar mest på Dual space som kraschar appar efter ett tag medans G-Space ska vara bättre på denna punkten.

Tror dock jag valt Vphonegaga själv med den telefonen

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Bankid & Swish finns redan idag i Appgallery.

P40 Mate funkar inte Google fier.

G-Space & Dual space funkar.

Vphonegaga & Vmos PRO som är virtuell machine funkar riktigt bra enligt användarna.

Dock sett folk klagar mest på Dual space som kraschar appar efter ett tag medans G-Space ska vara bättre på denna punkten.

Tror dock jag valt Vphonegaga själv med den telefonen

Kanon, hoppas de inte slutar supporta detta, jag använder inga andra appar förutom youtube då, men den borde ju fungera via browsern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Kanon, hoppas de inte slutar supporta detta, jag använder inga andra appar förutom youtube då, men den borde ju fungera via browsern.

Youtube Vanced är en ersättare som finns idag & är som premium i darkmode.

Föredrar faktiskt denna före originalet.

Swish har över 1 miljon nerladdningar & användare så dom lär inte lämna med denna användarnas.

Lidl plus har 9 miljoner nerladdningar på Appgallery.

Kry, Doktor mm förstod detta tidigt, sedan finns Tidal & Deezer.

Kaperzky, Avast, Avg Antivirus & Express & Nord Vpn.

Snapchat, Tiktok, kahoot, Telegram, bredbandskollen, dagens nyheter, hitta.se, tv.nu.

Via Petal search finns Instagram, Netflix, Whatsapp, Messenger, Swedbank m.m

Facebook finns direkt vis deras hemsida som en Apk fil & flera hemsidor har gått samma väg.

Själv klart finns alla kinesiska appar du kan tänka dig, spel, översättningar & språk lärar appar med native talande som support.

Faktiskt börjat använda appar från rekommendationer dom ger som Anydo kalendern.

Så dom flesta går att finna utan Gplay installerat

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan93:

Yuup, laddade ned G-Space via nätet och så fungerade alla appar via den typ som en virtuell miljö

Hur stabilt tycker du Gspace blev efter senaste uppdateringen 9 februari på Appgallery.

Vet att folk innan dom senaste 2 uppdateringarna klaga att vissa appar behövde mer tillåtelse inställningsmöjligheter för att fungera korrekta.

Skulle vara intresserad av hur du uppfattat vad som ändrats & förbättras eller försämras mellan dom 3 versionerna.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Hur stabilt tycker du Gspace blev efter senaste uppdateringen 9 februari på Appgallery.

Vet att folk innan dom senaste 2 uppdateringarna klaga att vissa appar behövde mer tillåtelse inställningsmöjligheter för att fungera korrekta.

Skulle vara intresserad av hur du uppfattat vad som ändrats & förbättras eller försämras mellan dom 3 versionerna.

Gspace funkade super bra men nu börjar det bli en del reklam men är irriterande tyvärr.

Permalänk
Medlem

Var lite klantig själv igår & tog bort enheten i Google account manager på internet vid inställningarna.

Självklart trigga detta Google fier så tjänsterna sluta fungera.

Så valde att avinstallera Google tjänster i programvaran & Lzplay & restarta telefon.

Själv varit nyfiken om jag kan installera alla appar via andra lösningar så experimentera med detta idag & fått till alla appar jag vill.

Kört via Petal Search, Apkpure appen som även hittar uppdateringar på installerade appar, Apk monk & Appgallery.

Eller bara googla efter appar jag velat ha om något saknas i ovanstående bibliotek.

Tycker som sagt om att testa nya saker & lösningar.

Därför jag också valde Huawei P40 PRO förutom kameran.

Får se om man testar Gspace men just nu känner jag inte som jag saknar någon app så min utmaning till mig själv fungera.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Sett att många ger upp direkt när dom ej ser Google Play på telefonen på Tradera & därför jag också köpte en begagnad P40 pro därifrån.

Såg en Huawei P40 Lite 5G uppstartad en gång ser inte storen och säljer telefonen pga detta.
https://www.tradera.com/item/344670/453381525/huawei-p40-lite...-

Själv startat Celia som är en röstassistent liknande Siri & Google variant.

Dock behöver hon nog lära sig lite mer som alltid.

Dock måste man välja Chile eller UK här i Europa för att starta igång detta och även ändrat språk till UK då hon ej kan svenska.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.